Qp challange på grevagården

H

hallonsylt

Hej!! undrar vilka som ska till Qpchallange på Grevagården 23-25/5.
Det blir min och min pålles första tävling tillsammans och det pirrar redan i magen.......
Vi ska rida reining i dagarna tre,vad ska ni göra???

Sv: Qp challange på grevagården

Jag ska dit för Paintdelen av helgen och se hur min lilla plutta beter sig i ett STORT ridhus... (Halter)

Sen ska jag se om jag hinner se så mkt mer. Pappa fyller 60 år den veckan och ska firas i Örebro den helgen.

Hej min kompis hade tänkt åka dit och tävla men hon kollade hur många anmälningar och hur många boxar som var bokade och tycke inte det var lönt för det blev inte poängklasser. Jag vet inte, för vi hade inte tänkt åka i alla fall, hade annat inbokat den helgen.
Ni som skall dit ha så kul och lycka till....::banana:

Jag har hört många olika rykten om denna tävling.
Allt från att bara 28 boxar var bokade till att 120 hästar är anmälda
hm...
Däremot har klassordningen ändrats många gånger,iallafall i reiningen.
Jag behöver komma ut och få lite erfarenhet med min häst,så jag kommer att åka i vilket fall som helst,men det är bra konstigt med alla rykten..

Hej!

Vi skall åka dit med vår häst, AQHA open Pleasure junior och NSBA open Pleasure.

Tack vare ett klasserna ligger på samma dag behöver vi ingen box.

Säkert fler än vi som åker dit och hem samma dag, kan vara en förklaring till skillnaden mellan bokade boxar och anmälda hästar.

MVH/Carina

Rykten är rykten.
Jag har ingen aning om vad som stämmer, men vill bara påpeka att oavsett vad det gäller, så är rykten alltid rykten.
Det bästa är om man frågar (i detta fall arrangören) själv.

Vi ska oxå dit och visa i halter, sen bor vi så nära så att vi inte behöver några boxar. :laugh:

Jag ska dit med två egna unghingstar, 2år AQHA/APHA halter samt NSBA Longe Line.
Det blir Willys första show!

Sedan ska jag visa en eller två hästar till i halter.

Behöver bara boxar över en natt och har inte bokat än :cool:

Tror det är som vanligt, många anmäler i en klass och efteranmäler sedan.

Vart har din kompis hittat anmälningslistan? Det vore ju kul att se vem man ska tävla mot :)

Jag bryr mig inte om de rykten som finns,tycker bara det är konstigt.
Anmälningstiden är ju förlängd till idag och vi westernryttare är väl inte kända för att vara snabbast i världen med att anmäla oss :)
I slutändan brukar ändå de flesta tävlingar få hyfsat med ekipage och dom flesta brukar vara nöjda!!
jag har haft paus i mitt tävlande i åtta år och tycker att det ska bli jättekul att börja tävla igen istället för att bara sitta på läktaren.

Hej min kompis hade tänkt åka dit och tävla men hon kollade hur många anmälningar och hur många boxar som var bokade och tycke inte det var lönt för det blev inte poängklasser. Jag vet inte, för vi hade inte tänkt åka i alla fall, hade annat inbokat den helgen.
Ni som skall dit ha så kul och lycka till....::banana:

Senaste nytt från QP Challenge: 120 anmälda hästar... 39 boxar... Det är en underlig kombination tycker jag....

Jag skall INTE tävla, alldeles för dyrt.... och dessutom så skall jag på bröllop i stockholm, mycket roligare :)

/Emmi

Hej!

120 anmälda hästar tycker jag inte är få.

Såg att Bökeberg Challange hade 135 ekipage och det resulterade ju i 700 starter.

Hur vet man innan tävlingen att det inte blir poängklasser? Måste vara svårt att veta hur många som efteranmäler sig;)

MVH/Carina

Å nu såg jag att det var fler klasser tillagda. Cupklasser för allbreeds så det kan ju oxå locka lite fler kan man hoppas. Ska faktiskt dit själv MED häst. Äntligen.
Jackpot

Jag vill oxå tävla där, men har inte råd och är inte hemma.... :(

Jag funderar på att åka dit och titta.. Vet nån hur man lättat tar sig dit med buss? Far från Lidköping med buss 200, men sen? Jag har ingen aning om vars Grevagården ligger, så...
Vilken dag rekommenderar ni? :)

Det finns ju en busshållplats precis utanför Grevagården i princip, ser ut som en stor aluminium burk, svår att missa. Vet inte vilken buss det är man tar ut dit, men det borde väl vara den som går från Skövde till Falköping, eller? Eller har jag fel nu, är det inte Falköping som ligger åt det hållet... Jag är ju helt väck när det gäller geografi :o

kl

Jag efterlyser återigen någon som kan följa med som hästskötare.. Har visserligen min pojkvän denna gång.. Men han vill varken gå upp tidigt eller hålla häst hela dagarna:mad: (Boende finns)

Jag vill ju förvisso åka dit, och har inget sällskap att åka med så... ;)
Men vet inte riktigt än om jag kan åka.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 358
Senast: lirco11
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 218
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 349
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka