Pyssel till baby

Sv: Pyssel till baby

Oj då! :D

Jag åkte till affären..... :p och köpte filtar i fleece.

La ut dessa dubbla på bordet och la bärselens "sittdel" och ögonmåttade, klippte sen ut en tygbit (eller 2 då eftersom båda filtarna låg där) som var typ 2 1/2 gånger så bred som sittdelen och dubbelt så lång som sittdelens längsta läge. Biten klipptes rundad i botten och så här /--\ upptill (typ).
Vek ner /--\ halvvägs på sig själv och sydde ihop kanterna på det rosa tyget för sig och det lila för sig. På så sätt fick jag två fickor,den ena att vika över nackstödet i selen och den andra som en huva över barnet.
Sydde en kanal runt kanterna och botten med start nedanför /--\. Satte i resårband och drog åt lite så där lagom :angel:.
Påsen är alltså vändbar.
Det tog ungefär 45 minuter, med mest tid till att fundera...:grin:

Hoppas du förstår, det är knappt att jag gör det och då har jag ändå skrivit förklaringen :o:D

ska sy en sån jag med men förstår inte hur du gjort med överdelen. vill du beskriva det lite bättre och gärna en bild ?

en sådan snutte filt måste jag bara sy, kan jag få använda din bild för att visa för min mamma. (så kanske hon syr en sådan)

Tänk dig ett U som har en överdel som ser ut som ett A fast utan triangeln överst :D. Överdelen är klippt snett in och uppåt ca 10 cm. Den är sedan nedvikt 5 cm och fastsydd och på så vis blir den en ficka. Eftersom min påse är vändbar så blir det två fickor en åt vardera håll.
Bilder kommer men de ligger på datorn som min man sitter och jobbar vid för tillfället.... återkommer.

vilken rolig tråd..

jag håller på med en virkad filt som inte är klar en så den får ni se när den är klar.

sen har jag målat lite och piffat upp.

Billig byrå till bebisen 128kr på loppis

dscn8345_112175095.jpg

blev som ny med lite färg:

dscn8531_112174787.jpg

och billig begagnad spjälsäng

före:
dscn8341_106117708.jpg

efter:
dscn8393_106262701.jpg

tänkte sy något med till lilla bebisen som föds om ca 1 månad.

Jättefint resultat med lite färg :)
Jag har köpt en skötbyrå på loppis, en gammal ikea som man viker upp skötdelen på så ser det ut som en vanlig byrå.
Den har jag målat ett lager vitt på och nu står den och väntar på en omgång till.
Blev sugen att måla barnstolen när jag ändå är i farten också, men vi får se vad jag hinner :laugh:

Är det igelkottstrikån från stoff o stil?
I love! :love:
Ska nog köpa en bit och sy en tunika åt Molly :D

Tänk dig ett U som har en överdel som ser ut som ett A fast utan triangeln överst :D. Överdelen är klippt snett in och uppåt ca 10 cm. Den är sedan nedvikt 5 cm och fastsydd och på så vis blir den en ficka. Eftersom min påse är vändbar så blir det två fickor en åt vardera håll.
Bilder kommer men de ligger på datorn som min man sitter och jobbar vid för tillfället.... återkommer.

ok då förstår jag :) men du skrev att du kan dra över ena fickan som en luva.. förklara gärna det bättre :)

När vi kom hem ifrån neonatal hade vi inte hunnit köpa ett skötbord. Men min man snickrade ihop ett av OSB som vi har i drivor eftersom vi renoverar huset. Vi har ännu inte målat det men vad gör det? Det funkar alldeles utmärkt!

Att han sen har använt en gammal tv-antennbit för att hänga upp en mobil på gör det hela ännu snyggare ;)

Hundarna har en mysig sovplats under! Eftersom vi inte har renoverat Siris rum ännu så är denna hörna i köket hennes hörna med "garderob" och allt som hon behöver.

Dessutom enda ställe utan golvvärme precis där man ska stå :( kallt om fötterna. Men i denna hörna ska en vedeldad spis stå när vi kommer sålångt med renoveringen!

CIMG2048.jpg

Senast ändrad:

Är det IKEAsaker du hängt på sidorna? Såg smart ut :)
Jag ångrar att jag lgt så mkt pengar på skötbord med tanke på att jag inte kommer använda det sålänge ändå. Byter ofta på en handduk på golvet. Känns säkrare nu när de kravlar rundor lite mer ;)

En byrå med en platta över hade vartit så mkt bättre....

Man behöver inte ens en platta över! :)
Ska dock köpa en bit anti-halk och lägga under så att skötbädden inte kan glida åt något håll!

version-f645c1812665181296337a6c40b38622

Jag tycker att skörbordet va väldigt fint för att vara "ihop snickrat lite snabbt"! Du har en händig karl! :)

Jag sa vad jag ville ha och han gick ut och måttade! Han tyckte IKEAs billiga sigel eller vad den heter var för ranglig...

Efter att ha snickrat på huset i snart fem år så har han fått in lite vana på att snickra ihop både det ena och andra. Våran sängstomme t ex är otroligt snyggt gjord, vi hittade ingen vi ville ha så då fixade han en egen. Dock av sån tungt virke att den lär få bli kvar i huset ifall vi flyttar :)

Bra med en händig gubbe! och nej han är inte snickare utan datanörd!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 117
Hästmänniskan Vet inte om detta hamnade i rätt forum - om inte så får moderator ta och flytta tråden! :) Bakgrund: Vår familj (min mamma, pappa och...
Svar
0
· Visningar
966
Senast: Sansko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 772
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter DET GÅR FORTFARANDE ATT ANMÄLA SIG FÖR DE SOM ÄR SUGNA! The story: Harald och hans vänner bor på en gård i landet Långt Långt...
46 47 48
Svar
958
· Visningar
43 896
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar