Pyssel till baby

Sv: Pyssel till baby

Vad fina saker ni gjort allihopa! Finns ju värsta talangerna här ju!

Svartfot - Jag diggade döskallarna på trycket! Vart har du hittat dom?

Jag har pysslat vidare lite men inte tagit bilder. Jag har gjort en pekbok till sonen med bilder på alla han känner. Har pysslat med scrapbookingpapper och stämplar och klistermärken och sedan kört den i lamineringsmaskin. Den är jätteuppskattad och vi läser den flera gånger i veckan. Funderar på att göra en med hans vänner och deras mammor som vi hänger med på dagarna.

Mvh Miks

knappar sista.

ja gjorde en barnmöbel när jag var gravid!

8520_174257794765_666029765_3629423_7740505_n.jpg

kolla hur jag gjorde här.

kl

Jag har fatt en väldigt lust att pyssla och framförallt att sy.
Är det ngn som vet om det finns ngn sida där man kan ladda ner mönster?

Jag vill sy en fleeceoverall till bebisen i magen och machande tröja och byxor till storasyster.

KL

Till den som hade målat om spjälsängen, kommer inte ihåg vem det var :confused: Men var det svårt att få till det bra? Vi ska måla våran men funderar på om vi ska lämna in den till en som "sprutmålar". Tänkte om det är svårt att få till alla spjälor fint liksom??

Om du får tag i ett mönster får du jättegärna dela med dig :) Jag har lite lurvtyg jag skulle vilja göra av med ;)

jag ritade av en overall som jag tyckte vr för tjock. Så sydde jag en vit fleeceoverall.

CIMG2385.jpg

CIMG2412.jpg

Jag funderar ocksa pa om jag ska rita av ngt befintligt plagg och sy utifran det. Men är det svart att rita av?
Det kommer bli första klädesplagget jag syr.

*kl*
Kul tråd!!

I väntan på Theo så passade jag på att måla lite.

Byrån hade jag när jag bodde hemma (mamma & pappa skulle kasta den i våras så då tog jag reda på den) och spjälsängen byggde min pappa när min storasyster föddes. Målade även vaggan i samma grönfärg, som min pappa också byggt, men den är hos min syster nu. Uppe på byrån ligger tavellisten jag målade som ännu inte kommit upp på väggen :o

DSC01808.jpg

Tapeten och sängfärgen matchar inget vidare jag vet, men tanken är ju att Theo ska ha sängen i sitt rum sen, där byrån står...

DSC01807.jpg

Det var faktiskt inte så svårt.

Jag vände ut och in på overallen och skissade av och dubbelkollade genom att mäta.

Det var första plagget jag sydde sen jag gick i skolan.
Fast innan jag gjorde overallen gjorde jag enn åkpåse... det var betydligt krångligare.....

CIMG2369.jpg

knappar sista.

ja gjorde en barnmöbel när jag var gravid!

8520_174257794765_666029765_3629423_7740505_n.jpg

kolla hur jag gjorde här.

Gud vad söt möbeln var!!

Kl

När jag gick i väntans tider så "slängde jag ihop" en mobil som nu hänger över skötbordet. Lite fina band, några tyg-figurer från IKEA, prismor och ståltråd och såhär blev resultatet. Skitdålig bild, men det är den enda jag har här nu..
Iphone+1+055.JPG

Oj, vad ni alla är duktiga :)

Själv har jag "sytt" två filtar. Köpte fint mysigt tyg i velour och billig fleecefilt, sedan klädde jag in filten i velourtyg och sydde längs kanten, blev supermysiga.
Gjorde det för jag gillar mysiga fleece men de blir så lätt statiska och dessutom håriga ;)
Nu är de mjuka, blanka och fina :D

Den lila/rosa hon ligger på
DSC01694.JPG

Gjorde även några dreggelscarfs i samma tyg med fleece som mellanlägg.

Här är min "fleecepåse" som jag har sytt till bärselen. Jättesmidig att bara dra på så fryser inte Vera.

CIMG2729.jpg

CIMG2734.jpg

Så här blev Alice åkpåse

CIMG2771.jpg

Oj då! :D

Jag åkte till affären..... :p och köpte filtar i fleece.

La ut dessa dubbla på bordet och la bärselens "sittdel" och ögonmåttade, klippte sen ut en tygbit (eller 2 då eftersom båda filtarna låg där) som var typ 2 1/2 gånger så bred som sittdelen och dubbelt så lång som sittdelens längsta läge. Biten klipptes rundad i botten och så här /--\ upptill (typ).
Vek ner /--\ halvvägs på sig själv och sydde ihop kanterna på det rosa tyget för sig och det lila för sig. På så sätt fick jag två fickor,den ena att vika över nackstödet i selen och den andra som en huva över barnet.
Sydde en kanal runt kanterna och botten med start nedanför /--\. Satte i resårband och drog åt lite så där lagom :angel:.
Påsen är alltså vändbar.
Det tog ungefär 45 minuter, med mest tid till att fundera...:grin:

Hoppas du förstår, det är knappt att jag gör det och då har jag ändå skrivit förklaringen :o:D

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 117
Hästmänniskan Vet inte om detta hamnade i rätt forum - om inte så får moderator ta och flytta tråden! :) Bakgrund: Vår familj (min mamma, pappa och...
Svar
0
· Visningar
966
Senast: Sansko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 772
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter DET GÅR FORTFARANDE ATT ANMÄLA SIG FÖR DE SOM ÄR SUGNA! The story: Harald och hans vänner bor på en gård i landet Långt Långt...
46 47 48
Svar
958
· Visningar
43 896
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar