Pyssel till baby

Sv: Pyssel till baby

vilka underbara saker ni producerar. Jag har massor av snickaridéer men häller på att färdigställa huset för försäljning.

Den här gjorde jag till en kompis barn i doppresent

IMAG0019-704195.jpg

Du verkar vara väldigt duktig på att sy!!! Blir lite avis på alla som kan sy, kan knappt fixa ikeagardier tillr ätt längd...

Nästan färdig omlottröja i mysfleece, ska bara så fast knytband av något slag... I vanliga fall ogillar jag fleece, men den här var supermysig! Vet inte vad det är för sort, hittade den i stuvlådan på Ohlssons. Är det någon som har någon aning om vad det kan vara för sorts fleece jag hittat?
DSC_0093.jpg

Fina grejor!

Kan det vara den så kallade polarfleecen? Jag har köpt en sådan och den verkar ha lite längre "lugg" än den vanliga, ganska tät och tjock.

vilka underbara saker ni producerar. Jag har massor av snickaridéer men häller på att färdigställa huset för försäljning.

Den här gjorde jag till en kompis barn i doppresent

IMAG0019-704195.jpg
Är det mätsticka?

Den ser superfin ut! En sådan vill jag ha... (men funderar på att göra något i tyg; mer min grej än snickeri)

Ja precis, en mätsticka! Om du gör en i tyg måste du visa sen. Denna blev jätte uppskattad och jag ska göra till mina barn också.

Du verkar vara väldigt duktig på att sy!!! Blir lite avis på alla som kan sy, kan knappt fixa ikeagardier tillr ätt längd...

Jisses så duktig du är! Åh vad jag önskar jag var pysslig.

Fina grejor!

Kan det vara den så kallade polarfleecen? Jag har köpt en sådan och den verkar ha lite längre "lugg" än den vanliga, ganska tät och tjock.

Tack kära ni för beröm! Jag har inte hållit på och sytt så länge (men har alltid varit en pysslare), och jag gör massor av fel, men är av inställningen att det ska synas att det är hemgjort :p

Björk - ja, ordet polarfleece har jag sett på någon tygaffär på nätet, möjligt att det är sån. Den har mycket riktigt lite längre lugg, och den känns liksom fluffigare och inte lika syntetisk som vanlig fleece kan göra.

Men åh vad roligt med snickrade saker! Giraffen var ju underbar! Snickra är ett pyssel jag inte behärskar, men önskar att jag gjorde. I dagsläget har vi inte riktigt något ställe att hålla på heller, men förhoppningsvis ska vi köpa hus om inte alltför många år och då ska vi se till att det finns utrymme för hobbyverksamhet av olika slag :D Så roligt ju!

Tack :) jag har faktiskt funderat att göra en och lägga ut Tradera för att se om någon var intresserad men det får vänta tills bi flyttar. Jag älskar att snickra och hade gärna lärt mig massor, och så hade jag velat ha en massa verktyg såklart.

jag har också pysslat med lite saker. ska se om bilderna funkar!
byxorna på bilden.
b23a3a_41f5b5ec6174e52aaa1c5e1598061ae9.jpg

denna mobilen.
b23a3a_820fcd5f320c450620a411152332815f.jpg

trycken på dessa kläderna.
b23a3a_a3dc1838b3c3c8f7735300362bae0121.jpg

Knapplån

Gud vad fina saker alla gör, alla här är ju ruskigt duktiga! Jag blir så himla sugen på att börja pyssla, men det känns som att jag inte våga ännu...

Knapp

Sätter ett fotavtryck här så jag kan återkomma och kika på allas fina pysslande! Jag vill göra lite till bebisen som är på G, men jag har inte kommit igång riktigt än.
Jag önskar dock att jag kunde det här med att sy så jag kunde göra lite fina kläder, men jag kan inte ens trä symaskinen (eller få den att samarbeta), så det får vara. Däremot kan jag virka och sticka litegrann så det får bli det och kanske lite korsstygnstavlor :D

Knapplån

Gud vad fina saker alla gör, alla här är ju ruskigt duktiga! Jag blir så himla sugen på att börja pyssla, men det känns som att jag inte våga ännu...

Klart du vågar! Så länge man inte börjar så kan man heller aldrig bli bättre/duktigare. Alla är vi barn i början. Man måste ju inte lägga upp bilder på det man själv tyckte blev totalt misslyckat... ;)

Själv lyckades jag med konststycket att på en och samma tröja sy i ärmen avigt inte mindre än 2 gånger på raken. Sen lyckades jag sy fast halsringningsmudden åt fel håll (så att skarven kom framåt istället för bak) och fick sprätta upp en och sy någon slags konstigt sprund istället. Och åtskilliga är de saker som jag helt enkelt lagt åt sidan till "senare" för att det krävs en massa sprättande och det där "senare" blir aldrig av. Det gör ju inget, det är ju mitt eget val.

Vad fin! :love:

Kl*
Är det någon här som virkat små converse-skor till sin bebis? Jag såg ett par som var så väldans söta idag och vill göra ett par till min kommande plutt också (eller rättare sagt, försöka göra ett par), men jag saknar ett bra mönster? Är det någon som har ett bra att dela med sig av? :angel:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 104
Hästmänniskan Vet inte om detta hamnade i rätt forum - om inte så får moderator ta och flytta tråden! :) Bakgrund: Vår familj (min mamma, pappa och...
Svar
0
· Visningar
966
Senast: Sansko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 772
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter DET GÅR FORTFARANDE ATT ANMÄLA SIG FÖR DE SOM ÄR SUGNA! The story: Harald och hans vänner bor på en gård i landet Långt Långt...
46 47 48
Svar
958
· Visningar
43 896
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar