Träffade en gullig Pumi i kväll.
Snälla hjälp mej, Berätta allt ni vet om just Pumi.
Ös på!
Jag måste stilla min nyfikenhet.

* Jenny *
Superrolig hund med stor personlighet ❤️ Lätt att träna, hänger med på det mesta.
Har fyra tikar, och just nu en valpkull med sju små lakritstroll 🥰
Våra tävlar agility, lite rallylydnad och provat lydnad, men det är nog mer att det inte passar mig. Utställning och Nose work funkar fint.
De har stor intensitet, men iaf våra kan absolut klara sig med en promenad en del dagar, blir de lite rastlösa brukar det funka med en stunds trick/rally inomhus.
Hd finns, men är inget jättestort problem. Klåda har jag hört några har problem med, men som i alla raser gäller det att kolla vad man köper.
Mentaliteten likaså, kolla linjer, träffa föräldrarna om du hittar en kull som känns intressant.
Kan ha lätt till skall, men man får vara bestämd så är det träningsbart.
Fäller inget, man kammar igenom pälsen nån gång i veckan och klipper med sax (om man vill ha den rastypisk) en gång i månaden, tar ca 30-40 minuter när man är van.
PM:a gärna frågor 😊

Bifogade filer

• A208EF3C-6B3F-4415-862A-EA47FCD671F3.webp
    A208EF3C-6B3F-4415-862A-EA47FCD671F3.webp
    199 KB · Visningar: 57
Superrolig hund med stor personlighet ❤️ Lätt att träna, hänger med på det mesta.
Har fyra tikar, och just nu en valpkull med sju små lakritstroll 🥰
Våra tävlar agility, lite rallylydnad och provat lydnad, men det är nog mer att det inte passar mig. Utställning och Nose work funkar fint.
De har stor intensitet, men iaf våra kan absolut klara sig med en promenad en del dagar, blir de lite rastlösa brukar det funka med en stunds trick/rally inomhus.
Hd finns, men är inget jättestort problem. Klåda har jag hört några har problem med, men som i alla raser gäller det att kolla vad man köper.
Mentaliteten likaså, kolla linjer, träffa föräldrarna om du hittar en kull som känns intressant.
Kan ha lätt till skall, men man får vara bestämd så är det träningsbart.
Fäller inget, man kammar igenom pälsen nån gång i veckan och klipper med sax (om man vill ha den rastypisk) en gång i månaden, tar ca 30-40 minuter när man är van.
PM:a gärna frågor 😊
Åh tack! Pm ar gärna!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 369
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 453
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 370
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund