Pulsmätare

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: Pulsmätare

Jag har kommit på att jag ändå inte kan sitta och försöka manövrera klockan och den funkar lika bra i fickan, där blir den ju inte smutsig heller! :idea:

På vintern när de är mörkt ser man ju inte mätaren ändå.

Annars måste jag konstatera att det är en hemskt kul leksak... :idea:

Det var typ tre olika manualer + hjälpen i programmet som man skulle begripa sig på så det tog tills i dag innan jag testade den men då testade jag på båda pålarna utan att programmera in tänkt träning innan. Det känns inte som om det är något jag behöver.

Båda gick max-puls-jobb i dag och på söndag ska de gå intervaller. Det här kommer säkert att ge mig en del tankeställare och ändra min träning igen.... :o

Och pulshandtaget och pulsdatorn visade exakt lika.

Däremot har jag inte monterat hastighetsmätaren på vagnen ännu, men det kommer... Men jag blev ju lite sugen att skaffa till alla vagnarna... :eek:

Ett tillägg, sändningen i dag var verkligen super, jag drog iväg till duschen två dörrar bort och hästen hade bältet på sig på gången, sändaren och mottagaren funkade utan problem.

Jag har också fått hem en pulsmätare i dagarna. Men det är samma sak här - det tar ju ett tag att läsa alla manualerna... :angel: :D
Men det ska bli spännande att få igång den.

Jag är redan sugen på att köpa till en hastighetsmätare till sulketten... :D

Utan att ens ha monterat den första. :o

Ja, den nya Equine CS600 Trotting...

Jättekul för mig som gillar att glo på diagram... :D

Inget, födelsedagspresent.... :idea:

Men den kostade 4895 inkl. frakt., jag skickade efter den via samma företag som jag köpt sulkykabel och pulshandtag av, även om den ännu inte finns på deras hemsida.

Var på föreläsning i torsdags med Stilling och han fr Skelefteå som hjälpt till att utveckla den där 600 ngt.
Mycket intressant!
Kommer helt klart att köpa en sådan sen när det blir Unghäst i stallet.
Nu när jag bara har startklart är det tillräckligt med "den gamla".

Som jag uppfattade det har man mest nytta av den till just unghästträning.

Iofs var det där att man kan ha den på "hela tiden" för att ha 100 koll på återhämtningen bra även för strthästar.

"Gubben" visade intressanta pulskurvor på sina hästar.
"Gubben" Har 25% i segerprocent och tyckte att han hade "känslan" att träna rätt... men sen han började med pulsmätning har han mer än halverat sina vetkostnader..

Om inte annat är den en jättekul leksak, pulsen rusar skapligt när vi träffar röjsågen på skritt-turen. :D

Jag kommer att fixa nåt så jag kan ha datorn på armen eller i handen! :idea:

Nu när jag monterat hastighetsmätaren också har jag en känsla av att det blir lättare att ta med pulsmätaren än att kolla på klockan när man drar iväg.

De andra mätarna (med kablar både här och där) var ju lite bökiga att montera men den här är ju hur enkel som helst!

Jag är helt manisk... :o

Det här är den roligaste leksak jag haft på år och dag. Just att den är så lätt att slänga på och att man får så himla mycket information av den gör att man lätt slänger på den för minsta skritt-tur.

Senaste idén är att slänga på den när jag masserar för att se hur mycket pulsen varierar mellan "koma-läge" och spänningsindikationer.

Jämför man med övriga pulsmätare jag har är den här klart en tio-poängare både på tillförlitlighet och att den är användarvänlig när man väl kommit igång.

Nej, jag har INTE plöjt manualerna ännu så jag har säkert massor att lära men bara man kom igång är den lätt att använda. :bow::bow:

Och IR-adapter shoppade jag en som kostar en tredjedel av den som säljs av företaget som tillverkar pulsmätaren. :idea:

Japp, jag googlade lite men har en syster som tipsade om att den fanns på dataavdelningen på ett av våra landsomfattande prylvaruhus. :idea:

Det ÄR skillnad på 195 spänn och 650. :angel:

Nu är det ju bara det där med att sulketten och den andra speedcarten ska ha hastighetsmätare också... :o :angel:

Japp, jag googlade lite men har en syster som tipsade om att den fanns på dataavdelningen på ett av våra landsomfattande prylvaruhus. :idea:

Det ÄR skillnad på 195 spänn och 650. :angel:

Nu är det ju bara det där med att sulketten och den andra speedcarten ska ha hastighetsmätare också... :o :angel:

Tänker vi på samma varuhus så har de ju även hastighetsmätare. Jag har monterat en "cykeldator" på alla mina vagnar. Kostar runt 150 kr... och de är fantastiskt bra, vagnarna står ute året om och det enda jag behöver göra är att byta batteri ungefär vartannat år.

Fast jag ska ju ha den hastighetsmätaren som kommunicerar med min pulsdator! :idea:

Den är dyrare men fantastiskt kul... :p Och går på ungefär som ett fjärdepris i en p21 om man shoppar extra.

Tänker vi på samma varuhus så har de ju även hastighetsmätare. Jag har monterat en "cykeldator" på alla mina vagnar. Kostar runt 150 kr... och de är fantastiskt bra, vagnarna står ute året om och det enda jag behöver göra är att byta batteri ungefär vartannat år.

Åh! Det måste jag absolut skaffa! Är det CL*S O***ON vi pratar om eller var finns den?

Visst serru, jag har redan börjat investera det Goal Cruiser ska springa in när han kommer till start! :rofl:

Är inte du på trav? Nej, det börjar väl sent?

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 715
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18