Pulsmätare

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: Pulsmätare

Visst serru, jag har redan börjat investera det Goal Cruiser ska springa in när han kommer till start! :rofl:

Är inte du på trav? Nej, det börjar väl sent?

Haha precis, vem var det annars som brukar säga att man ska investera först när de sprungit in till sakerna själva? :angel:

Ja det är sent. Dinas lopp går inte förrän strax efter 11... :)

Haha precis, vem var det annars som brukar säga att man ska investera först när de sprungit in till sakerna själva? :angel:

Det var det dummaste jag har hört!

Skämt åsido så är det ju så man ska tänka, men eftersom mina hästar aldrig springer in nåt så får jag göra undantag ibland. Och nu har vi kommit överens om att det ska komma fölston och unghästar till mig och då får jag väl försöka skärpa mig lite med hästhanterningen och träningen, tänkte jag.

Senast ändrad:

*räcker upp en hand för medlemskap i vill-ha-den-där-pulsmätaren-nu-klubben*
Skyller även på Ghost för att ha dragit ner mig i fördärvet... :D :D :D :devil:

Mitt tredjepris för två veckor sedan räcker till och med för att köpa en sådan. :bump: :bump: :bump:

Åh! Det måste jag absolut skaffa! Är det CL*S O***ON vi pratar om eller var finns den?

Jap, det är det. Finns flera olika modeller men de lyxigaste varianterna har man ingen mer nytta av så det räcker med någon av de enklare. Hastighet, trippräknare, tidtagning räcker gott.

*räcker upp en hand för medlemskap i vill-ha-den-där-pulsmätaren-nu-klubben*
Skyller även på Ghost för att ha dragit ner mig i fördärvet... :D :D :D :devil:

Mitt tredjepris för två veckor sedan räcker till och med för att köpa en sådan. :bump: :bump: :bump:

Jag har faktiskt lite dåligt samvete eftersom du precis hade köpt din sladd-variant... :o

I dag när tant fick fri fart sista 300 var vi uppe i 49,1 km/h. :D Fullständigt värdelöst vetande men samtidigt jättekul. :idea:

Jag vill också ha en sådan tabell. Finns en nere på en träningsvagn på travet, men det orkar man ju inte leta reda på och skriva av.

49,1 km/h = 1.13 och det var bara några meter som tur är. :o

Lugna ner er, :p ni kommer snart att FÅ suverän enhetsomvandlare. Den ingår i dataprogrammet. :idea: Jag gick bara in och kollade av jobbet och sen skriver man in den fart man vill ha reda på i Enhetsomvandlaren.

Svarar här ifall några nyfikna inte kan vänta... ;)

km/h : km.tid (snabbare än 50 km/h behöver man ju knappast träna... :angel: )
50 : 1.12
49 : 1.13,5
48 : 1.15
47 : 1.16,6
46 : 1.18,3
45 : 1.20,0
44 : 1.22
43 : 1.24
42 : 1.26
41 : 1.28
40 : 1.30
38 : 1.35
36 : 1.40
33 : 1.49
30 : 2.00
25 : 2.24
20 : 3.00

Och så kommer ytterligare en uppdatering från hon med den roliga leksaken... :idea:

För det första... Jag kommer att sänka farten när jag tränar starthästen! :idea: Jättebra att jag kan göra det och ändå träna effektivt.

För det andra, om man kommer på en bra lösning för att hålla pulsklockan i handen behöver man inget stoppur alls! Jag irrar ju fortfarande omkring med pulsdatorn i fickan. :angel:

Men jag tänker nog skicka efter en sån här... (Hållare för stoppur som jag hittade när jag googlade)

stoppurskydd_small.JPG

Den kostar nån hundring och funkar den så är det ju super... Då behöver man ju inte bry sig om hållare och det blir lättmanövrerat. :idea: Och man kan sätta snöre i den så man slipper vara rädd för att tappa datorn. :cool:

Jag träffade en gubbe inne på Jägers häromdagen som hade en Pulsar trådlös. Han sa att han inte hade fått den att fungera utan varit tvungen att köpa en förstärkare av något slag som han satt fast på vagnen. Hur är det för er som har trådlöst, funkar det?

Klockrent, jag har varit inne i duschhallen med pulsdatorn och hästen stod på gången i stallet bredvid. :idea:

Nu har jag ju bara haft min i snart en månad men enda gången den krånglar är om jag sätter den på torr häst och ger mig ut och skrittar. Men just nu använder jag inte elektrodgel utan bara vanligt vatten för att få kontakt om jag använder något alls.

Vet du om han har den nya med W.I.N.D.-systemet? Som jag fattat på deras hemsidor ska dem klara mer.

*kapar knapp*

Hur vet man vad som är lagom puls? Står det i manualerna eller finns det någon bra bok jag kan skaffa i ämnet?

Tacksam för tips! :bow:

Ja, det står i en del böcker som handlar om pulsträning, jag har även en del info som jag samlat ihop på nätet genom åren.

Om du vill ha den så skicka PM med mailadress. :)

hej! PM:a mig med är du jättesnäll. Har letat som en galnig efter info. Tack på förhand! Har läst Stillings bok men vill ha lite mer ;-)

Mvh/Somi

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 715
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar