Pulsmätare

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: Pulsmätare

Det blev en annan "konstruktion" som säkert bara funkar om man inte har heta hästar... :smirk:

Armband005.jpg

Jag skickade efter ett Armband avsett för Polars pulsmätare tillsammans med ett par extra hastighetsmätare. Tyvärr framgick det inte att det var för klockmodeller med arrmband men jag sydde fst en hållare på armbandet. (Man får en ny hållare för mätaren med varje hastighetsmätare man köper)

Om det funkar? Det testar jag i morgon...

Man kan säkert välja om man vill ha den på vagnen eller på armen! :idea:

Hejsan!

Såg du hade PM en tjej om pulsträning skulle du kunna Pm mig med?! *ler* vore toppen snällt! Hsar nyss ksffat mig denna ovärdeliga pulsmätare ja med å ångra mig inte en dag!

Tack på förhand!

Mvh Linda;)

Jag har också, som jag såg någon annan hade, den nya Polar-klockan. Jag har haft den i drygt ett halvår, och den fungerar jättebra. Det absolut roligaste är att få fram allting på datorn!

Det enda man ska tänka på med den, som travbutiken sa till mig, är att man ska tejpa fast sändaren som sitter på bältet, annars kan den flyga av när man är ute och kör. Det är tydligen många som blivit drabbade av det.

Hur tejpar du så att det inte ska bli ett stort "kladd" varje gång du tvättar?

Jag kom att tänka på att säkra den med kardborreband i stället även om jag inte tappat min även om en tryckknapp lossnat en gång. Men då tror jag att jag själv slarvat.

Det känns som det är större risk med remselar och deras extragjordar än vad det är med en QH- eller modesele. Men jag har nog mest använt de gamla remselarna ändå. :idea:

Hej! Jag tejpar på mitten, men jag har aldrig tagit av tejpen någon gång. Jag släpper bara på knapparna och låter sändaren sitta i tejpen, och tvättar sen och det fungerar bra.

Jag kör min i tvättmaskinen så det känns inte som nån option. Kemikalierna i gummi/resår brukar ju inte funka så bra med de i klistret på olika tejpar enligt vad jag konstaterat genom åren.

Men om jag syr fast en karborresnutt på bältet och klistrar dit en på sändaren måste det ju funka precis lika bra. :idea:

Ja, kör du den i tvättmaskinen så blir det nog inte så bra med tejp.. Min eltejp här suttit där i ett halvår nu så den får sitta kvar ett tag till :p Berätta gärna om du får till någon smart konstruktion med kardborre!

Den finns redan i huvudet.

Sy fast den "luddiga" sidan på bältet och limma den "taggiga" på sändaren mellan tryck-knapparna så har sändaren fått säkerhetsbälte (för den tvättar jag ju inte, torkar bara av med torr trasa) :idea:

Det låter bra! Det ska jag nog också ta och göra när jag tar mig för det.
Jag läser lite slarvigt ser jag.... du skrev det redan i det förra inlägget såg jag nu :p

I dag fick jag åka in och kladda in mer elektrod-gel i pälsen, oklippt och snål matte var inte nån bra kombination. :D

hehe :p har hänt mig någon gång också att jag varit lite för dålig att kladda på gel, men till skillnad från dig så var jag för lat för att åka in, utan väntade istället tills hästen blev svettig :p hade tagit nattpuls samma dag så jag visste ändå att hästen var frisk :D

Vi ha en pulsmätare som vi mäter pulsen efter 10minuter som vi har kommit i mål. Kommer inte ihåg märket!
De är kul att se hur mycket mer hästarna ta ut se vid tungt underlag!!

Nu när jag har datorn så inser jag att jag varit världens sämsta underlagsbedömare innan. :o

Vår rakbana som jag trodde blev upp till 15 sek. tung i värsta fall har visat sig vara betydligt "värre". :eek:

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 715
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar