Pulsmätare

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

vad för sorts pulsmätare använder ni och hur använder ni dem?

har börjat fundera på sånt här redan, har ett tredygn gammalt kallblodsföl i hagen som jag ska börja grejja med om ett halvår :D

Är det nån som använder en pulsmätare som man sätter fast runt buken på hästen för att kunna se hur fort man kan köra i intervaller?

Sv: Pulsmätare

Jag ska själv spara ihop till den nya Polar pulsmätaren.
Trådlös, hastighetsmätare, dataprogram m.m

Jag köpte en cykeldator på L*dl som det medföljde en pulsmätare till. Har satt fast datorn på min rockard och ställt in rätt hjulstorlek.

Pulsmätaren räckte runt pålles mage, och fungerar! Man kunde ställa in ålder och kön och en massa annat som fettförbränning, som kanske inte passar till pållar! Men vi har roligt med denna pulsmätare och kan se hur mycket fett pålle har bränt, och vilken puls han har samt hur fort och hur långt vi kört. Billigt var det också, bara runt 80kr.:rofl:

Också trådlös!

Har en inbyggd pulsmätare i selgjorden. Kommer inte ihåg märket men har kartongen i stallet. Sätter en ledning mellan gjorden och en display som sitter på vagnen. Det går att ställa in högsta - lägsta puls samt tidsintervaller på. Fungerar perfekt men vill ha en ny från Polar som går att mäta höjd och koppla till datorn.

hur menar du inbyggd? fanns den med när du köpte selen eller har du gjort det själv? Du får gärna kika på kartongen och berätta vad det är för märke..

oh en sån vill jag lätt ha! hittade hemsidan! det är väl åtmindstånne 1,5 år kvar innan jag behöver den så det är väl bara att börja spara :)

Den är inbyggd "från fabrik" i en Tärnsjögjord. Springer ner till stallet och kollar....

Nu ska vi se om jag lyckas få till några bilder:

Jag vet inte om företaget finns kvar. Jag har haft den i många år (och den funkar än :banana:) Firman heter Memax design.

Jepp! Jag gör det, och det fungerar utmärkt. Den är trådlös dessutom!

Vi fick hem en tryckvagn nu i veckan (till jobbet)
Där fick vi med en pulsmätare, vet dock inte vad det är för sort eller så. Men dte är riktigt kul att köra med den. Har lärt mig massor :)

(jag kör dock ej i tryckvagn då det kan skada om man inte et vad man håller på med) Men pulsmätaren går att ha till vilken vagn som.

Att lita på teknik istället för att va lyhörd och lära känna sin häst hur den funkar, verkar för mig galet.:smirk:

Har aldrig haft, kört, eller kommer att skaffa en pulsmätare till min travare.

Har vinnarhästar ändå och har känsla hur hästarna känns och ser hur de funkar.

Både tränar och kör själv. :banana:

Jag tycker att pulsmätare är helt suveräna, speciellt den bieffekten att man kan se om något är på tok med hässten även om den ser normal ut, känns normal och inte har feber.

Jag har hört från många som tyckt sig kunna känna hur hårt de ska träna och haft lång erfarenhet och fina framgångar att det visat sig när de börjat använda pulsmätare att de kört får hårt med unghästarna. De har fått ännu bättre resultat därefter.

Nu svarade jag kanske fel person, hoppas det är ok.

Helt ok, jag får min high-tech-mätare i veckan!!!! :bump::bump:

Sen har jag järnkoll på hur jag tränar min rödtopp. :idea:

Jag går också och lurar på att köpa en sån där trådlös. Det skulle vara bra kul att kunna rita kurvor på datorn som visar hur man har tränat hästen.

En recension är ett måste sen!
'
Recension kommer... :idea:

Under tiden kan ni väl fundera på vad man kan ha för bra fäste för att växla mellan vagnarna, fastsättning med buntband gör ju att man är bunden vid En vagn eller får köppa MASSOR av buntband. :smirk:

Pulsmätaren kom i dag men det lär dröja några dagar innan jag är igång ordentligt, manualerna gömmer sig i datorn hela tiden. :eek: IT-åldern har inte BARA fördelar.... :D

En enkel "komigång-manual" i papper hade varit trevlig....

Kardborreband? kanske om du menar själva skärmen då?

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 715
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar