Pullargrimma??

A

Anna_89

jag har funderat på att börja med fälttävlan och kollade lite på utrustningen... jag använder pullargrimma på hästen jag rider på men i tr står det att man bara får ha nosgrimma så är helt i lädet alldså så kan man inte ha pullargrimmor med metall ringar på sidorna. men jag har inte hittat någon pullargrimma helt i läder att köpadessutom har jag sett att det är många i höga klasser som har metallringar... ska man strunta i att ha i läder eller?? eller fins det någon som vet var det finns pullargrimmor helt i läder att köpa?

// Anna

Sv: Pullargrimma??

Jag skulle bli ytterst förvånad om det inte skulle vara tillåtet. I sådana fall är inte remontnosgrimmor heller godkända. Sen kan man ju inte ha spännen i läder :p

Tror iofs börjes har nån utan ringar :smirk:

Du får ha pullargrimma med ringar. (jag har aldrig sett en pullargrimma utan ringar..)

Senast ändrad:

Vad som menas med helt i läder är ju att det inte får förekomma enbart rep (som vissa har som nosgrimma, bla landets bästa ryttare) :angel: eller annat material. spännen och sådant räknas inte in.
Dom flesta hoppryttare som har bett med repnosgrimmor inbyggt har alltid en vanlig nosgrimma under för att annars kan dom faktiskt bli uteslutna om någon är jävlig nog att lämna in en protest.
Hoppryttarna verkar ha mer koll än ft ryttarna för det är en hel del som tävlar med enbart repnosgrimma.

de finns.....tro mej, jag har en utan ringar!

repnosgrimma............. som på mylerbett eller?

har också en pullargrimma utan ringar. men de är inte vanliga ,men jag skulle bli förvånad ifall man inte får ha en med ringar på tävling. men ring distriktet och fråga. då slipper du undra sen. :)

Leta..
jag vet inte... Jag tror man får rida med vanlig pullargrimma...(med ringar)

Lycka till!

Det finns pullar som typ sitter ihop med läder istället.
Fast ska man ha en sån så kan man lika gärna ha en aachennosgrimma eftersom de ska spännas ungefär lika långt ner...

ska å ska...........man kan spänna en sån lika högt som en pullargrimma me ringar!

Tack så mycket för alla svar... jag ska nog maila till ridsportsförbundet och fråga om det där... så att man inte skulle bli utesluten pga det....
// Anna

Isåfall skulle halva världen blivit utesluten :smirk:

ja man tycker det.... men i tr står det ju att man måste ha nosgrimma helt i läder....

men de innebär som sagt att den inte får vara gjord i tex rep. spännen och ringar får givetvis vara i metall!

är du säker på det? för jag hittar ingenstans att maila till för att fråga... man tycker ju att det är lite konstigt om man inte får ha med metall ringar för det är ju lixom spännen i metall...

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 095
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 666
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 302
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 540
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar