Sv: Pudel?
Vi har resignerat: Hans Pudliga Höghet vill inte ha någon specialmat. Ny får han samma som islänningen, tyvärr vet jag inte vad det heter. Svensktillverkat i en vit säck, lite billigare för att tillverkarna inte satsar så mycket på reklam, efter vad som sagts mig. Båda hundarna mår bra, inget kliande, fina pälsar och OK bajs.
HPH gör överhuvud precis det han själv vill. På spårkursen för en och en halv vecka sen spårade han som en liten ängel. Sen har det inte blivit, av olika anledningar
, men i kväll la vi ett hussespår. Alltså, husse gick ut ett spår och satte sig. Rena valpspåret, och efter fem minuter ringde han och undrade var vi höll hus. Tålamod hör
inte till husses dygder...
HPH tog upp spåret, sen gav han attan i det och drog iväg åt ett helt annat håll. Jag lät honom hållas ett tag, men när han fått mig att klättra uppför en tvärbrant backe tyckte jag det fick räcka. Eftersom jag visste ungefär var husse satt gick vi dit, och HPH var ungefär "jaså. sitter du här?"-
Sen var det min tur att gå ut. Då spårade den lille
. som om han aldrig gjort annat. Allra sista biten fick husse släppa linan medan en överlycklig liten pudel tjöt av lycka över att se mig igen; han hade inte sett mig på en hel kvart ju!
Husse bra men matte bäst, tycker HPH.
På torsdag är det kurs igen. (Vi kör varannan vecka så vi hinner träna några gånger emellan). Ska bli intressant...