Sv: Pudel?

Bevis på hur liten min hund tror han är :wub: ( han är 50 hög och 16 kg )

Sitta på soffryggen och spana (suddig ):

liten.jpg

Så fort husse lämnade matte tog han chansen :lol: :

knhund.jpg

Bonding:

djupsmn.jpg

Nu har det brutit ut på allvar: vi har två dvärgpudlar. Samma sak som med HPH, uppfödaren behövde ett nytt hem till en pudelpojke som "blivit över" och skickade bilder...:love:

Hon planerar en kull nästa sommar. Hoppas hon får alla valpar sålda, annars blir det väl tre små pudelpojkar år 2011.:p

Här är Bröderna Bus:

Nykomlingen Manne till vänster och HPH Adde till höger:

Maj-Juni10001.jpg

Adde är morbror till Manne.

Ni alla "galna" pudelmänniskor, hör av er till mig om ni är sugna på skitsnygg islandströjor med pudlar instickade i kragen. Kan även fås med varannan pudel och varannan häst!

Vi hade en pudel som vi köpte när jag nyss fyllt 13 till familjen,sen när jag flyttade hemifrån så vart han kvar hos mamma,så det vart väll mer "hennes" hund. Tyvär fick han somna in i dag,10 år gammal..:cry::cry::cry:

En helt underbar liten kille!

Senast ändrad:

Idag har vi varit ute på brukshundsklubben och kört lite lydnad. Vovve var det faktiskt lite fart i och läggande på avstånd fungerade bra! (han har innan inte velat lägga sig ens bredvid en utan det går i slow moooow) och han var rätt med iaf i början utav fotgåendet och så med. Skickade honom dessutom över hinder och platsläggning där jag var gömd. Duktig hund! Väl hemma tränade vi lite balans på hans luftpuff, till helgen ska han få testa på att spåra lite, vilket inte lär gå speciellt bra eftersom att han hellre använder ögonen än näsan men men...

Hur går det för era små pudlar i sommarvärmen då? Vi har varit ute och simmat några ggr i en sjö, inte jättepoppis men med lite lock och pock går det, och det är bra träning att simma några minuter :)

Hans Pudliga Höghet hävdar bestämt att det är ont förtal att pudlar varit vattenapportörer! Han går inte längre ut än tassdjupt. Kronprinsen vet jag inte vad tycker än, men det ska jag ta reda på i helgen.

Pudlarna har inga större problem med värmen, men stackars islänningen mår inte bra.:(

Min är en utomordentlig apportör så länge jag inte kastar i kottarna för långt, då plaskar han iväg dom med sin värdelösa simteknik ;)

Vad roligt med en till fin pojke =) Lycka till med honom.

Jappisen älskar att bada. Just nu är vi uppe på semester på vårt sommarställe där vi har en stor sjö på framsidan av huset. Jappisen vill inte gå ut på promenad utan ska bara ner till sjön och bada HELA tiden :laugh: Han är däremot inte bra på att simma så han har oftast flytväst. Han badar så mycket om dagarna att han är helt slut på kvällarna. Njuter av livet att komma ut på landet och kunna vara ute hela dagarna.

En liten fråga: Är det någon som haft hakmask på sin hund?

Nu lånar jag min egen knapp i ett försök att få igång denna tråden, igen ;) Det går sannerligen lite trögt här inne...

Jag har iaf lärt mig att man aldrig ska säga aldrig. Till helgen far jag iväg och tittar på en krulltott modell större som tilltänkta tävlings och träningshund, vi får väl se hur det blir med den saken! Jag håller då tummarna då han låter supertrevlig :)

Jag hämtar hem min första hund i morgon :love: :love:
Mellanpudel pojke. Såååå fin.
Har inte så bra bilder, men det kommer!!! :angel:

31320733.jpg

31320732.jpg

Men ååh vad kul med en till mellanstor röding! Dom är bra fina alltså :)

Välkommen in i tråden, om än inte så mycket händer här men det kanske det förhoppningsvis kan bli ändring på? :)

Vad har du tänkt hitta på med din lille?

Allt ska vi göra :D

Är främst sugen på lydnad, men även agility och hopperi :D
Och utställning. Så länge jag orkar hålla päls :)

Har barnsäkrat huset i dag. Ska jobba hela natten nu, så timmarna kommer gå supertröööööööööögt :devil:

Ja nu måste vi få fart på tråden!! Jag kommer bomba med bilder iaf :angel:

Det låter ju toppen! Förstår det, jag ska ju och titta på mr big på lördag, det kommer också gå trögt. Men då har jag ju dina nya bilder här i tråden imorgon att se fram emot iaf, alltid något ;)

Utställningspäls på pudel skulle jag aldrig orka hålla :o Jag föredrar en funktionell päls i modell kortklippt så slipper man få en klump i magen när hunden badar varesig i vatten eller i snö :p

Det låter ju toppen! Förstår det, jag ska ju och titta på mr big på lördag, det kommer också gå trögt. Men då har jag ju dina nya bilder här i tråden imorgon att se fram emot iaf, alltid något ;)

Utställningspäls på pudel skulle jag aldrig orka hålla :o Jag föredrar en funktionell päls i modell kortklippt så slipper man få en klump i magen när hunden badar varesig i vatten eller i snö :p

Va skojigt för din pudel att få en kompis. Jag har redan börjat förklara för sambon att två hundar är som en hund :angel:
Men jag har ju nått år på mig att manipulera till mig en till :p

Fast ärligt talat, det är min första hund. Jag har så mycket att lära, och det gör jag nog lättast med en!

Så mycket nytt. Hoppas jag inte gör allt för mycket fel :o

Oroar mig mest för första natten, tänk om han gråter efter sin mamma :cry:
Åh, jag är sååå blödig :angel:

Haha! Jag tycker två är lagom, man har fördelarna av flera men man hinner fortfarande med dom individuellt så att säga. Tror lilla guling uppskattar en kompis och hoppas att mr big isf också gör det.

Det är roligt med första hunden, jag kan fortfarande komma på mig själv med att tänka på min första vovve flera ggr i veckan och om man möter någon med en hund med samma namn så reagerar jag alltid och tittar länge efter dom... Jag tror du kommer klara det alldeles utmärkt, det är kul med hund! (om än jag är av den personliga åsikten att det är mindre kul med valp, men ja gillar inga yngligar, varken hund häst eller mänskliga så mig ska du nog inte lyssna på)

Och att vara blödig är nog ingen större fara, förrän du inser hur lätt han kommer manipulera dig med stoora fuktiga ögon för att få sin vilja igenom, och sen blir du pudelägd som resten av oss!

Jag har förresten lite nya bilder på gammpudeln min ifrån i helgen som jag måste ladda in och visa, fick några otroligt fula bilder på gul också som jag kanske orkar stoppa in men det får bli imorgon... :)

Haha, jag borde tagit två uppställningsbilder på dom, för dom är så otroligt olika så det är inte sant, gul är smäcker med långa ben och ganska lång i ryggen med en liten tendens till karprygg nästan, lång svans som han kringlar över ryggen och ett smalt ansikte medans den svarta är kort och tjock, har hängmatterygg och bred nos, kort svans och i princip ingen rumpa, direkt efter korset är det svans, knappt en cm där emellan... Lustigt det där! (och jag är medveten av att ingen av dom är speciellt snygg för att vara pudel.)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
429
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 191
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka