Sv: Pudel?

Äntligen är han är.

Lilla Rocco :love:

sam_1209_98253395.jpg

sam_1211_98253445.jpg

sam_1229_98253484.jpg

sam_1234_98253533.jpg

Nu ligger han utslagen på soffan efter att ha undersökt sitt nya hem och trädgård!!
Så modig, tuff och glad. Helt underbar :love:

Men ååh han är ju helt bedårande! :love: Gillar bild nr två alldeles extra mycket :)

Liten gul ska få ut och spåra och söka imorgon kväll, får se hur det går, det brukar inte gå så bra, haha! Men det får matte att tänka på annat så tiden fram tills lördag.

Här kommer lite bilder på guling

I bilen efter en bra bits bilfärd och i behov utav en klippning :D

Sådärja, nu har matte tagit tag i det hela och han ser mer ut som en hund än en rugguggla :love:

Sen har vi ju givetvis gammeln också!

Vaa fina :love:

Rocco ligger utslagen på soffan efter massa lek och bus.
Han har inte kissat inne en endaste gång :laugh:

Pep lite i natt, men lät han gå ut och pinka, sen somnade han lugnt om.
Vaknade av en skällande och gnällande hund nedanför sängen klockan 6. När han tystnade så tittade jag ner över kanten, då satte svansen i gång som en propeller och han hoppade jämfota av glädje :love:

Tycker att han äter lite lite, men kanske inte något att oroa sig för så här första dagarna. Kör samma foder som uppf.

I kväll ska vi nog träffa grannens Chihuahua. Bilder utlovas såfall :D

sam_1240_98332436.jpg

Knapplån.

Kära bukefalos, jag behöver råd!

Vi (jag och min sambo) har blivit erbjudna att ta en 8 årig pudeltik (ev. blandning pudel och nåt mer).
Ni som har 2 hundar, har ni dom hemma när ni är och jobbar, eller kan ni ta med dom? Som det är nu så kan jag ju ta med Totte på jobbet varannan dag, dom andra dagarna hämtar mamma och pappa honom och har honom från lunch och framåt. Kommer nog inte kunna ha med båda på jobbet tyvärr...

Vill så himla gärna ha en till, mina föräldrar (jo, jag är myndig, men ni vet föräldrar ;) ) är totalt emot det och kommer inte vilja fortsätta vara hundvakt isf, det sa dom visserligen när jag skaffat Totte också så..

Åh. Jag vet inte hur vi ska göra! Är mest det där med jobbdelen som inte funkar...

Jag tror inte käket är någonting att oroa sig för. Skönt att han uppför sig som en prins den lille, verkar vara en riktig goding!

Pepp: Jag är ju påväg att skaffa en till, och som det är nu är guling med på jobbet med sambon för det mesta. Jag jobbar ju dock både fm, em och kväll medans han alltid jobbar 7-4 och det är därför eg inte så många dagar det behövs och med en till kommer dom få vara hemma fyra till fem timmar max själva, blir det mer så får dom båda isf hänga med på jobbet, men ska försöka minimera antalet ggr då dom som sagt skulle vara båda isf.

*kl*
Har precis varit ute och spårat med noll koll guling, han gick och tittade i luften och missade till och med belöningen första gången! Andra gången tog han den då klockrent (belöningen alltså) men hade lite svårigheter att hitta själva spåret... Knas!

I dag har vi varit och badat lite :D
Det tyckte han var superspännade! Han gick i vattnet direkt :love:

sam_1281_98471893.jpg

sam_1285_98471942.jpg

sam_1286_98471964.jpg

sam_1288_98472014.jpg

Snart kommer mina föräldrar och hälsar på :) Han älskar människor. Försökte springa fram till alla på stranden, men hade han kopplad då förstår och lite på sidan av stranden sas.
Va jätteskoj iaf :D

Det beror helt och hållet på hur länge mina hundar hade fått vara hemma själva? Om din hund nu är van vid att ha mycket sällskap på dagarna genom att vara med på jobbet och hos dina föräldrar så kanske han inte mår så bra av att ligga hemma "själv" om dagarna.

Jag hade personligen skulle inte skaffat en till hund om det innburit att min hund hade fått ligga hemma själv på dagarna när den har det bra som det är nu.

Oh vad söt:love: Känns som en evighet sen min kille var valp, tiden går så fort. Vilken kennel kommer han ifrån?
Älskar färgen.

Oh vad söt:love: Känns som en evighet sen min kille var valp, tiden går så fort. Vilken kennel kommer han ifrån?
Älskar färgen.

Kennel Engine, Lina Moe heter uppfödaren.

Han är så söt, tror ni färgen består eller brukar dom ändra när dom blir större? Typ ljusare/mörkare alltså?

Han äter dock dåligt nu :( Han är pigg och dricker, men han har inte ätit sen klockan 7 i morse, då åt han en ordentlig portion, i går åt han lite till frukost sen en ordentlig portion vid 14.oo. Sen inget förrän i morse.
Har samma foder som uppf.
Men så länge han äter en gång om dagen kanske jag inte ska oroa mig? Fortsätter att erbjuda några gånger om dagen, får se om han kommer i gång med ätandet sen.
Lite skillnad att äta själv kanske än att stå och konkurrera med sju syskon, är inte lika roligt då kanske :grin:

Vad har ni andra hittat på i dag då?? :laugh:

Sant.

Vi har dock bestämt oss för att inte ta henne, hon är en hemskt speciell vovve. Vi får leva ensamma med våran krabat ett tag till :)

Jag tror inte du behöver oroa dig utan det är ganska normalt att valpar äter dåligt när de flyttar till nytt hem. Det är nytt för dem och de har inte längre någon at konkurrera om maten med. Plus värmen kan få dem att äta mindre.

Jag tror de aprikosa ( han är väl skriven som aprikos?) håller färgen ganska bra när de har så pass mycket aprikos färg som din har. I vissa fall ljusnar de en del. Jag har själv en brun pudel som började tappa färg ganska tidigt ( vid ca ett år) men jag älskar färgen han har idag också=) Dock ser han lite ljusare ut på bilder än vad han är i verkligheten.

Här kommer några bilder i repris, har inte satt in några nya.

DSC01194.jpg

DSC01003.jpg

DSC01132.jpg

DSC01350.jpg

När han hade toffs och en när han var valp. Där ser man skillnad i färgen på pälsen. Är som två olika hundar.

P1012360.jpg

JappNapp-1.jpg

Men så duktig han är lilla plutten!

*kl*
Precis inkommen ifrån en promenad med hundarna, och konstaterat att liten gul är en tvättäkta jaktpudel som ställde katt och skällde ståndskall klockrent, synd det var på en katt, denna tiden på dygnet i ett bostadsområde bara. Mr Big skötte sig dock fint, om än det var många nya lukter för herrn att ta in :)

Det brukar vara lycka, se upp bara om hästarna avmaskas så dom inte får i sig avmaskningsmedlet! :)

*kl*

Här kommer en smärra bildbomd på mutantpudeln och liten gul

I sin host, snygga frisyr

Det är då fart i honom, haha

forts...

Han är bra på att pussas, dock betydligt mycket slabbigare än guling, men man vänjer sig väl... :)

Och så jag och pojkarna! Mina finaste :love:

Så många fina bilder!:love:

Själv har jag inte tagit ett enda kort. Jag stoppade ner min nyladdade kamera i väskan när vi åkte på semester, och där har den blivit liggande.:o Men det är svårt att ta vettiga kort i starkt solsken.

I dag her jag försökt ta en filmsnutt på Pudelpågarna när de busade. Inte en chans, trots åtskilliga försök. De brottades så det stod härliga till, men så fort jag höjde kameran slutade de och började nosa i marken i stället. Hund:devil:

Haha visst är det roligt när det är sådär!

Det är sambon som står för korten här hemma, inte alla men de flesta, han som har koll, jag använder systemaren som en digitalkamera, men det går ganska bra det också ibland. Nu ska vi snart ut och träna, stor vit drar nämligen igång lilla gula som tidigade skött sig exemplariskt vid hundmöten både löst och annars, det är ena riktiga grabbarna grus redan och kommer ge mig gråa hår i förtid, men roligt är det! Nu ska vi snart ut och träna lite såhär på kvällskvisten, härligt värre!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
429
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 191
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka