Sv: Pudel?

Tala inte om hundmöten!:devil: Kronprinsen är ju uppvuxen i hemmiljö, men uppfödaren bor ute på landet så han har ingen vana vid att möta främmande hundar. Nu, vid ett års ålder, har han hamnat i en helt annan miljö - campingplats i Simrishamn - men han har ju sin nya flock, morbror HPH och Islänningen, som backar upp honom när han visar sig tuff. I synnerhet Islänningen fattar inte vad den lille nykomlingen bjäbbar om, men man måste ju ställa upp för flocken.

Nu har han inte bott hos oss så länge, så vi tar det lugnt. Alldeles för snart är sköna lata semestern slut, då ska vi ut på tu man hand, Kronprinsen och jag. :D

Då har du lite och bita i du också! :)

Ta det lugnt, vad är det? Han får vackert hänga på vardagen som den är, han är en väldigt cool hund den stora vita som slappnar av fort inne som ute efter ett tag men som går igång lika lätt. Dock har vi dragit på oss ett problem, dom får inte plats i bilen :o Vi har en liten C3 som jag absolut avgudar, men jag vet inte hur jag ska lösa det med hundarna i den. Lillen sitter ju i bälte eftersom att en nr två varit på tapeten länge och bur skulle införskaffas då. Nu är nr 2 här och jag konstaterar att nej, jag får inte in någon bur i bilen, inte ens när den är 2 sitsig så att säga och vi fälls baksätet, det blir för lågt i tak. Hjälp! Jag vill ju inte ha dom lösa, han väger ändå goda 30 kg den stora, ha även han i bälte känns inte som ett alternativ. Lösningen är alltså att byta bil, någonting som inte alls tilltalar, jag vill ju ha min lilla smidiga bil, som är billig att köra och billig att försökra. Sambon ( svetsare och bygger i stål) började prata om att fixa ihop en egen bur, och visst, men samtidigt så blir det ju skarpt läge när man får svart på vitt om den fungerar eller inte, och gör den det inte kommer det inte vara roligt.

Vad har ni för bilar och hur åker era voffsingar?

Jag har en Audi A4, en av de mindre kombibilarna och hade turen att hitta en skräddarsydd bilbur på Blocket. En tjej som låtit tillverka buren till sin A4, men hennes hund växte ur buren (rottis), men den är perfekt till min storpudeltik (58 cm, 21 kg).

Ska upp till Köping i helgen och ställa ut henne för första gången. :)

Det var en liten storpudel du hade, denna är nästan 70 i mnkh och väger 30 kg...

*kl*
Varp å bruks igår och Stor vit skötte sig utmärkt efter omständigheterna (inte bott här så länge, vi känner inte riktigt varandra. nytt sätt att träna, han har inte gjort någonting på länge) och ikväll ska vi ut och lägga lite spår. Dock känner sambon av honom lite grann, han har ju aldrig märkt av guling eller gamlingen när vi var nere och hälsade på så jag har helt ärligt inte ens tänkt tanken att det inte skulle gå, vilket kanske var naivt utav mig. Dock så är han lite irreterad i huden så förhoppningsvis så lugnar det ner sig och kommer fungera iaf.

Jag har en Audi A4, en av de mindre kombibilarna och hade turen att hitta en skräddarsydd bilbur på Blocket. En tjej som låtit tillverka buren till sin A4, men hennes hund växte ur buren (rottis), men den är perfekt till min storpudeltik (58 cm, 21 kg).

Ska upp till Köping i helgen och ställa ut henne för första gången. :)

Oh, nyfiken fråga. Vad har buren för mått? Täcker den hela utrymmet?
Jag köpte nämligen en A4 häromdan och måste hitta en ny bur. Dubbelburarna som suttit i Volvon går liksom inte riktigt att ha kvar. :D

Haha, ja har vi kvar stora vita bjässen, dvs förhoppningsvis så kommer vi snart vara kombiägare.

Jag har en Subaru Forester, 4WD med extra lågväxel. Jättebra bil när man är ute. Burarna är vanliga hopfällbara, jag skulle vilja ha riktiga krocksäkra, men de är inte gratis.

Nej gratis är dom inte, samtidigt som det faktiskt känns som välinvesterade pengar.

*kl*
Hemkommen ifrån skogen nu, började med att lägga varsitt spår till dom, den store har ju tidigare blivit tränad på viltspår och personspåret jag gav honom var inte alls intressant, han letade och letade men hittade ju aldrig det han sökte efter (klöven).
Lillen gjorde det han skulle men inte som han skulle, han fullföljer ju spåret och arbetar på, men inte så som jag skulle önska, han vägrar te x gå i spåret utan håller sig en meter därifrån och vädrar i luften hela vägen fram, men fram kommer han!

Efter det så körde vi lite sök med dom andra som var med medans mina fick sitta i bilen och vänta, jag vart pepp på att prova, och sagt och gjort, stor vit fick komma ut och som en klocka var han! Det var definitivt någonting vi kommer fortsätta med. Guling var väl som guling är mest, nonchalant och ointresserad, men skam den som ger sig :p

Oh, nyfiken fråga. Vad har buren för mått? Täcker den hela utrymmet?
Jag köpte nämligen en A4 häromdan och måste hitta en ny bur. Dubbelburarna som suttit i Volvon går liksom inte riktigt att ha kvar. :D

Ska kolla måtten, men det kanske inte hinns med före helgen. Har en del pälsvård och klippning att dona med. Men den täcker halva utrymmet, går ända bak och fram och följer kurvorna så att säga lite halvkantigt, men inte ända upp i taket (då hade man inte fått in den).

Det var en liten storpudel du hade, denna är nästan 70 i mnkh och väger 30 kg...

Nej, hon är inte liten. Hon är ganska stor med tanke på att de ska vara max 60 cm (+ högst 2 cm) enligt standarden. :) Din är med andra ord överstor. ;) Vilken färg har din gigant?

Ska kolla måtten, men det kanske inte hinns med före helgen. Har en del pälsvård och klippning att dona med. Men den täcker halva utrymmet, går ända bak och fram och följer kurvorna så att säga lite halvkantigt, men inte ända upp i taket (då hade man inte fått in den).

Ah jag förstår. :) Det hade varit jättesnällt om du ville kolla sen om du får tid.
Hoppas på att jag kan lyckas knipa en skräddarsydd jag med! Lite trist när man har ett par dubbelburar, hur ska jag kunna skiljas från dem. :D

*kl*

Lite bilder på min fine pojk från veckan som varit :love:

Bad:

sam_1338_99372416.jpg

sam_1339_99372453.jpg

Efter hårfön och borste blev man så här fin :love:
sam_1342_99372509.jpg

Och så här trött
sam_1343_99372604.jpg

Sötingsvoffe

sam_1344_99372665.jpg

sam_1352_99372703.jpg

Ljuvliga bilder!:love:

Det blir inte mycket kvar av dem när de är genomblöta...men sen när de är fönade och borstade är de som små moln.

Sista bilden, med gosedjuret, är läcker!:D

Devon fyller ett år imorgon! Helt otroligt vad snabbt det gått! Liten blir stor och vad mycket vi båda gått igenom under tiden. Men jag är glad att jag haft med mig min galning jämt och ständigt. Blir nästan gråtfärdig när jag tänker på vart vi började och vars vi är nu :love:

Puss, mama :love:
31382927.jpg

Senaste bilderna (ids inte lägga upp alla här)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
429
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 191
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31