Sv: Pudel?

Haha, det var nog jag! :D Vi brukar promenera där rätt ofta, hade du Devon med? (Mina kompisar ska förresten bli grannar med dig! Terese och Anders)

Var så lite så, kolla granngården nära dig, deras Domani eller Hansbo täcken brukar vara fina till bra priser! (eller så känns allt med hund så billigt när man har haft häst)

Nu är vet. tid bokad iaf, fick dock tid först på onsdag...

Hmm jobbigt att vänta så länge :/

Ska nog åka förbi Granngården i dag då! Jag har ju bara haft häst, aldrig hund, så allt känns oförskämt billigt :D
Då kan man handla mycke saker dessutom :angel:

Tänk va lätt det är att åka i väg och träna/utställning jämfört med häst!! Rena himmelriket! Mycket billigare och lättare! In med hunden i bilen så är man på väg :p

Längtar till om några veckor när det är dags för hans spruta, sen fritt fram för att åka på träningar och snart utställningar med, ska bli så kuuuul :banana:

I dag så regnar det så mycket, så har varit mest innelek. Han börjar bli lite rastlös :cool: Får väl åka och kolla på täcken sen traska i regnet!

Eller hur! Rena himmelriket :D

Ja det var verkligen lite drygt, och nu inne för att beställa grejer så fanns det inte att få täcke i den färgen jag valt (plommon) så suck, då vet jag inte längre... Vart en kampboll iaf, och så skulle hon ringa och kolla om dom kunde få tag på lila, jag känner mig som världens mest jobbiga kund :o

Visst är det fantastiskt att åka iväg med hund jämfört med häst!:grin:

Jag har också varit och handlat. Ny trimmer av enklaste slag, jag tar det mesta med sax. Det blev en ny sax också, en med långa skär. Sen blev det leksaker och godis dessutom. Jag visade dessutom husse på riktiga bilburar och påpekade att egentligen skulle vi ha sådana. Han tittade på priset och sa "hm", men jag har sått ett frö eller tre.;)

Det blir roligare till hösten när jag ska shoppa täcken till Kronprinsen.:D Visserligen är han inte alls så frusen som Hans Pudliga Höghet, men något varmt behöver han säkert.;)

I sommar har det ju varit så varmt att hundarna fått gå i vattnet för att svalka sig: (Klicka på bilden för att se filmen)

Det är HPH som har bråttom upp...Kronprinsen tycker att matte också ska bli blöt och avsvalkad,

Senast ändrad:

Häääärligt med shopping :bump:

Jag shoppade ett regntäcke i dag! Jättefint, smidigt och med magplatta. Ska ta kort senare eller i morgon, han sover nu.. :)

Dom är allt bra charmiga dina grabbar!

Fijja: Ja, täckesbilder är alltid kul! Jag tycker det är skoj att titta på täcken, kolla passform och kvalitet, pris och material osv. Var likadan till hästen, bara det att det enda han kunde ha utan att se ut som en skavråtta var Bucas, och han förstörde ett i månaden utav dom, billigt och bra :cool::love:

Senast ändrad:

Äsch, förbaskat hade knåpat ihop ett inlägg med alla herrns frisyrer, och så klickade jag på fel knapp så det försvann. Då jag är för lat för att knåpa ihop det igen just nu så passar jag på att efterlysa era hundar i olika frisyrer!

Nu totalt bombar jag denna tråden, inte meningen men tänkte att jag kan ju passa på att slänga in lite nya bilder på herrarna!
Trött gul

Sitta i gräset, är du galen?

Försökte precis få till en uppställningsbild på herrn, men han var minst sagt inte riktigt samarbetsvillig...

Stor vit gick det lite bättre med, här är det mer fotografen det beror på och inte hunden. Observera dessutom att bara framtassarna är rakade men inte de bakre, vi är inte överens om hur det ska vara så det vart en kompromiss, haha!

Glad fjärt!

Och ja, den där tuppkammen ska ryka, det är bara husse som ska inse det också...

Jag är inte speciellt insatt i hans stamtavla, men han kommer inte ifrån någon kennel, är dock renrasig.

Jag är inte speciellt insatt i hans stamtavla, men han kommer inte ifrån någon kennel, är dock renrasig.

Har han inga papper menar du? Oregistrerad? :confused: Jag är själv uppfödare, men kan inte säga att jag har "kennel" utan föder upp valparna hemma i huset. :)

Aha, tyckte väl det :D Nä, då hade jag nog inte Devon med just den gången. Lovar att hälsa nästa gång då! Jasså, Tess? Ja, det är ju min rumskompis phösare och polare. Men nån av oss ska flytta härifrån snarast, så då är vi inte grannar igen :p

Han har givetvis papper, men han har inte något långt och krångligt kennelnamn ex.

Fijja: Tack :)

Det behöver de inte ha :D Det finns hundar som bara heter "Sven" i stamtavlan, men är likväl uppfödda av någon. Man får lov att ta och registrera två kullar utan kennelnamn, men from den tredje kullen ska man ha kennelnamn. Och man kan påföra kennelnamnet i efterhand på de två första kullarna, men det går inte automatiskt.

Kan du inte pm:a mig hans regnr? Jag har ju själv (vit) storpudel och är jätteintresserad av stamtavlor och linjer mm. :)

Idag har vi efter många om och men varit ute och spårat (smällde bilen i en parkeringsstolpe så den vart mos :o ) och en något skakig matte lade ut två ganska korta enkla spår till vovvarna. Guling fick börja och han var väldigt duktig för att vara han, höll sig på spåret till en början men gick den sista metern en bit ifrån. Stor vit fattade inte alls, han är viltspår tränad innan och söker och söker men inte efter min doft, så han hittar inte ens spåret så att säga, han tar det inte alls. Så guling fick gå hans spår också, det blåste så han gick lite mer i luften och vädrade och inte nere med nosen så mycket men det var svår terräng och en del vinklar och han tog det fint! Så nu blir det till att börja öka längden på spåren så får vi se, på onsdag ska vi förhoppningsvis ut och sökträna med den stora (om vi får tag i en bil vill säga... Suck!!) och då visar förhoppningsvis stor vit framfötterna på samma fina sätt som sist!

Matte är frisk från halsfluss och orkade ta tag i dessa tassar!

orakatbak.jpg

orakatlurvfram.jpg

Och gick ut till syrran för en bättre kamera för att fota nya halsbandet från dafnedesign

svacker-1.jpg

Melvin024mindre.jpg

Melvin027mindre.jpg

Melvin006mindre.jpg

Här är med min kamera igen, han ser ut som en storpudelvalp med svans och öron på utväxt :love:

svacker.jpg

Jag blev tillsagd att presentera mitt lilla troll i den här tråden, så jag får väl göra det då... :) Han kommer från kennel Cachas i Enköping och han är snart nio månader nu.

Så här såg Dexter ut när han precis flyttat in till oss i april då fem månader gammal:
foto0103b.jpg

Det bästa som finns är att springa runt i skogen! Tyvärr lyckas jag aldrig fånga hans glädje på bild, men man kan åtminstone se hans bedårande krullsvans på den här bilden ;)
img0262red.jpg

Efter att ha varit i skogen blir man trött
img0297red.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
429
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
901
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 191
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31