Sv: Pudel?

*kl*

Efter en härlig långpromenad på nästan 4 timmar varav dom var lösa 3 så drog vi iväg till klubben och körde lite lydnad med lillen och agility med den stora. Nu ligger den stora och snarkar, lillen tuggar ben och snart ska vi dra igång med lite klofilning.

Vad har ni pysslat med?

Vi har varit på promenad i byn och fikat på uteserveringen. Rocco tycker det är mysigt att kolla på folk :) Sen var vi till djuraffären och köpte lite tuggben, enda affären där det är ok att ta med sig hunden in :p

Och så har vi lekt med grannens hund Kajsa :D Kajsa tyckte dock att Rocco var lite påflugen så hon sa ifrån vänligt men bestämt, fast Rocco smög och försökte bita henne i svansen ändå :devil:

*kl*

Var hos veterinären och ultraljudade igår, min storpudeltik är dräktig! :love:

Det blir min tredje kull som uppfödare. :)

Grattis :banana: Roligt :D

I dag har Rocco och jag varit i Norrtälje och promenerat, tittat på massor av folk, andra hundar och mycket trafik! Han var superduktig! Tyckte stora lastbilar som lät väldigt mycket var lite läskiga, annars knatade han på som han aldrig gjort annat :p

Grattis!!

Fijja: Han verkar vara en cool snubbe :)

*kl*
Idag har vi tagit det lugnt, ville eg iväg på sökträning men jobbade, attans! Dom har bara fått busa och gått promenader idag, samt har jag börjat klippa tassarna på den stora, han har så förbaskat tjock päls att båda maskinerna bara pustar och stönar (har en oster och en, öh rex ? tror jag) suck. Funderar på om jag ska lämna iväg dom på klippning i fortsättningen :angel:

Jo jag vet, gjorde det på ena tassen (klippte bara de två fram igår) men jag har ingen helt bra sax till ändamålet tyvär. Den som är bäst är hiskeligt lång och det blir lite ostabilt när man ska precisionsklippa sådär mellan tår och annat.

Rocco lamlade ute på grusvägen (inget ovanligt iofs så som han leker och håller på) men han haltade efter :cry:
Han haltar inte när han går, men när han springer så ser man det.
Nu hände det ju för en kvart sen, så jag försöker väl hålla han lugn i dag och ser hur det ser ut i morgon?

Har klämt och känt på det, då bryr han sig inte och såklart så syns det ju inget. Men jag får väl ha lite is i magen någon dag?

Han är lika busig och vild som innan, så får väl se hur jag klarar att hålla honom lugn och lite i stillhet :crazy:

Vad hittar ni på med i dag?

Jag ska anmäla mig till valpkurs :D Snart kan han ju gå, är bara ett par veckor tills han får sin andra spruta, sen ska det väl vara fritt fram :bump:

Bara hältan går över!!!

Knapplån.

Idag klockan 15 så ska jag med Totte till veterinären, anar att han har öroninflammation igen, hoppas inte! Vi var där senast i mars...
Håll tummarna!

Det var svamp, otit, igen! Han har även ett liitet blåsljud på hjärtat, inget som märks av sådär.
Sådan hund sådan matte, jag har också öronproblem och blåsljud :D haha.

Nåja. Nu ska han äta allergifoder och sen återbesök om 2 v!

Men stackars liten :(

Vi ska in till vet imorgon förhoppningsvis med den stora, har aldrig varit med på maken men han har en torr nos och idag fick han som små sprickor i :( Så nu blir det till att fara in och kolla upp!

Men va konstigt! Hoppas dom kan hjälpa dig i morgon.

Efter ett par timmars vila så va Rocco som ny igen :banana:
Han är sååå otroligt busig... Man skulle gärna vilja ha en hundkompis till honom nu!!
Grannarnas hundar är snälla, men inte alltför busiga!!

Eller hur, har aldrig varit med om något liknande. Han ska dessutom vaccineras så det är ingenting att tveka på, bara fara in och så får dom kolla upp det!

Vad härligt, pojkarna mina busar ganska hårdhänt, utomstående kan nog tro dom håller på att äta upp varandra, mina små monster :love:

imorgon ska vi in till stan, ska kolla efter lite hundgrejer till den stora, lillen har ju orange som sin färg, den stora vet jag inte än. Ska även kolla på täcken, har tänkt specialbeställa två täcken i deras färg så att säga med namnbrodyr till vintern, vilket kommer snart här i norr så det är likabra att vara förberedd!

Hm.. jag skulle behöva shoppa lite mer jag med!! :p Handlade nytt koppel+halsband i dag och pipleksak, hehe. Men skulle faktiskt vilja ha något regntäcke eller så till honom. Blir ju dyngblöt när han är ute om det regnar.

Ska kolla efter ett sådant i veckan tror jag :)

Visst är det väldigt betungande att behöva shoppa :angel:

Jag har ett gammalt hästtäcke här hemma som jag har tänkt sy om till regntäcke till voffarna, men jag är inte så bra på att sy, så vettefasen om jag inte köper sånna också :angel: liten gul har ett ifrån Domani som han fick förra året, ett tjockt iofs, men det har glatt innefoder och när han badar i snö så blir det blött som från insidan, inbillar mig att ett med typ teddy suger fast snön så den inte kan börja rinna runt på insidan...

Såg att dom hade ett rutigt fint regntäcke under 100 lappen på H*öks... Fraktfritt denna månaden ut.. hm... kanske ska beställa. Så billigt ju... :D

För min del går alla täcken utan "maglapp" bort, det är ju som där det skvätter upp mest nästan. Men billigt var det!

Hmm... tack för tipset. Du har ju rätt i det.
Jag tänkte inte på det, haha, sånt man lär sig när man provar om man är så trög som jag :angel: skyller allt på att det är min första hund!!

Ska kolla vidare. Vill ju att det ska vara bra och dessutom snyggt!! :cool:

Var så lite så, kolla granngården nära dig, deras Domani eller Hansbo täcken brukar vara fina till bra priser! (eller så känns allt med hund så billigt när man har haft häst)

Nu är vet. tid bokad iaf, fick dock tid först på onsdag...

Du, hade tänkt att stoppa en tjej i förra veckan och höra om det var du, men jag vågade inte :p Men det var en tjej med långt, brunt hår med en svart liten dvärgpudel som gick kring Ankdammen vid golfängen, det råkade inte vara du? :p

Knapp

Nu är Devon stor kille :D Hela 1 år och 2 dagar! Just nu har jag haft fullt upp i 2 veckor då jag jobbat så mycket, och då har han haft det lite tråkigt, fått vara mycket hemma själv, osv.. Men nu ska han få min fulla uppmärksamhet hela helgen! Idag ska han få följa med till jobbet, vilket han älskar! Han fungerar som nån slags terapihund där och de flesta av tanterna och gubbarna är verkligen förälskade i honom! Han förhöjer nog deras levnadsstandard några snäpp, och det är ju alltid roligt :)

Har ju kommit på att han behöver vaccineras :p Ska till vetten snarast möjligt, han brukar ha drop-in på vaccineringar, så vi ska se vad vi kan ordna.

Nu har det varit rejäla åskväder här 2 morgnar i rad, igår var det värsta som jag sett på länge! Jättehäftigt! Men såklart visste jag inte riktigt hur Devon skulle ragera, då det var hans första egentliga åskväder.. Men ingenting, som vanligt :p Han låg och sov när det knallade som mest. Man blir nästan alltid glatt överraskad när man är med honom :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
429
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 191
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31