Sv: Pudel?

Vad skönt att du ändå kommit fram till ett beslut som känns rätt!

Och angående att döda tråden, tror inte det är någon fara, tycker det är ganska dålig fart i den här tråden jämt om jag ska vara ärlig :o

Pepp: Visst bor du i Luleå? Och Mumorsan också? Vi kanske kan ha en nordlig pudelträff någon gång? Om ni är på vill säga :)

Jo det gör vi :) har faktiskt inte blivit av att jag träffat Mumorskan och Devon än. Men jag är på :)

Det hade varit superkul att ja men bara gå och fika och kanske låta hundarna busa samt ta en promenad eller någonting.

*delvis kl*
Är det några fler här i tråden som rör sig uppe i norr?

Ja! Problemet är väl att de små rackarna är födda nu, jag lär ju inte kunna låta bli från att hälsa på, haha. Men jag vill nog ha en vinthund... :love:

Och ja, det har du rätt i. Det är alldeles förfärligt dött här för det mesta :(

Aah, ja vinthundarna är så fina! Fick erbjudande om en omplacerings Grey men jag har inte plats för en sådan stor hund, tyvär. (byta bil och annat är jag te x inte beredd att göra i dagsläget). När jag inte har tiden eller lusten för den träningen som jag vill göra nu får jag skaffa mig en vinthund. Eller så skaffar jag mig en pudel då :angel:

Åh, ja det är klart! Jag som inte ens har körtkort har ju inte det problemet :angel: Jag känner att jag vill ha något större, lite "mer hund", mindre bjäbbigare. Samtidigt som aktivitetsnivån är bra på min dvärgpudel. Så, en vinthund känns bra. Tråkigt att de är så svårmotiverade bara, men det får väl vara något att försöka övervinna ändå. hehe.

Ja, men pudel är ju så himla trevliga och bra hundar, det kan man ju inte säga annat. Så du hamnar kanske med en till pudel i dina äldre dagar sen ;)

Åh, så skoj! Dumtjurighet lönar sig ibland :D Go for it!

Netted: Tycker jag låter som ett klokt beslut! Jag vettesjutton om jag hade pallat pälsvården på 2 poodles :crazy: Tycker det är nog med en och han är ju för sjutton kortklippt nu :p

Jag är också på :D Hart varit så himla mycket nu i vår, så jag har knappt träffat någon överhuvudtaget :p Fika och pudelryck låter ju kanonkul! Ska bara låta tenta-p blåsa över (Hela nästa vecka), så är jag på sen :)

Mig spelar det ingen roll, bara jag inte jobbar (dvs, eg inte helger för jag jobbar i princip varje helg). Vart ska vi vara då? :D

Visst var det en med en storpudel hane här i tråden ett tag som kom ifrån Luleå också?

Jag vet inte, jag har ingen bil, så jag har lite svårt att ta mig nånstans utanför stan :p Men om man tänker nåt ställe där det finns en plats att fika på och nånstans i närheten att det finns en äng eller så, för pudelrycken :D Hmmm... ska fundera på det

Jo, det var väl nån storpudel, men kommer bara ihåg den väldigt svagt och tror inte h*n vart inne på länge?

Nu var det ett bra tag igen..

Här är det pissväder, så har inte vart ute nå mycket just idag. Men igår hade vi jättemysigt, cyklade en del så han fick dra, också for vi till en stor äng vi brukar vara på, så fick han springa av sig. Han upptäckte en ny fetish, som visade sig vara maskrosor. Det var tydligen jättegott :p

Till pepp och Emor: Här på porsön finns det ju iaf gräsytor, och vi kan ju fika hos mig om ni vill det :)

När ska vi ha det då? Jag är ledig till helgen :angel: Annars är jag ledig v. 24 som jag kommer på nu på rak arm.

Vi for till Ikea på lördagen och passerade er, så på söndagen hade vi fullt upp med att fixa iordning allt här hemma :p

Slänger in en mat fråga, vet inte om jag frågat det innan men hur som, här kommer den igen isf då minnet är bra men kort :p
Vad äter era krulltottar? Min guling har ju problem med aptiten och ratar allt ifrån härliga färska märgben till hundmat i både torr och färsk variant. Fick av en slump en säck utav Royal Canins foder för chihuahuaer, och det går faktiskt ner så till den grad att hunden kan serveras ett mål per dag istället för att ha det ståendes dygnet runt. 2 ggr per dag är det omöjligt att få i honom, så det är ingen ide, däremot så är jag inte så nöjd med innehållsförteckningen i RC och skulle väl eg önska att han gick på ett annat foder där man får mer för pengarna så att säga... Men är det bara för mig att gilla läget och ge honom den i mina ögon dåliga maten som han äter eller vad gör jag?

Både nuvarande pudel och gammpudeln har haft jaktinstinkt. Gammeln koncentrerade sig på katter medans gulingen tar allt som rör sig, katter, igelkottar, fåglar, smådjur öht. Går att bryta om man är på honom direkt men ibland så har han väldigt svårt för att släppa det, inne jagar han dock ej katter, men inne sover han bara så det är inte så konstigt...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
429
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 191
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka