Professionell handler

Berin

Trådstartare
Var kan man få tag i någon som mot betalning visar ens hund på utställningar? Jag är värdelös på att visa min hund och dessutom tränar vi en hel del linförighet så att få henne att gå med huvudet rakt fram i ringen är jättesvårt.

Sv: Professionell handler

Jag brukar om det kör ihop sig bara haffa nån som jag tycker verkar duktig och kolla om de kan ställa en hund :D

Finns säkert flera duktiga forumister som ställer upp om de är på plats och det inte krockar med när de själva ska ställa.

Fråga folk som har samma ras om de vet någon duktig som kan tänkas vilja hjälpa till. Eller åk på en utställning och haffa någon som verkar veta vad den gör.

Ang hur hunden springer så får du lära in det som ett helt nytt moment. Jag tränar så att vi springer framåt, och när hunden har bra driv och siktar framåt så släpper jag kopplet och kastar en leksak/godispåse framåt. Upprepa och sen lär sig hunden ganska snart att belöningen kommer framför.

Senast ändrad:

Jag brukar om det kör ihop sig bara haffa nån som jag tycker verkar duktig och kolla om de kan ställa en hund :D

Finns säkert flera duktiga forumister som ställer upp om de är på plats och det inte krockar med när de själva ska ställa.

Jag vill gärna att de träffas några gånger och tränar ihop så att de blir samspelta. Dessutom vill jag inte "riskera" att inte få tag på någon och så får jag ställa själv. :crazy:

Fråga folk som har samma ras om de vet någon duktig som kan tänkas vilja hjälpa till. Eller åk på en utställning och haffa någon som verkar veta vad den gör.

Ang hur hunden springer så får du lära in det som ett helt nytt moment. Jag tränar så att vi springer framåt, och när hunden har bra driv och siktar framåt så släpper jag kopplet och kastar en leksak/godispåse framåt. Upprepa och sen lär sig hunden ganska snart att belöningen kommer framför.

Jag har frågat flera som ställer just den här rasen men de är få och har ju alltid hundar att ställa i alla klasser. Uppfödarna verkar ha "kontrakterat" vissa duktiga handlers. Visst kan jag träna henne. Men jag tror att hundens chanser till bättre utmärkelser ökar markant om någon kunnig ställer henne. Jag vet att man brukar betala c:a 500:- för att få sin hund ställd av någon som kan och har erfarenhet. Men var hittar jag en sådan? Finns det någon här på Buke?

Kan du inte höra med någon av de ungdomar som tävlar i juniorhandling? De kan säkert hjälpa dig för en liten slant.

Jag har ställt min fars hundar och en väns hund. Tycker det är kul, men jag bor inte i stockholm

Google är ibland bara för bra! Hittade precis en kille som har en hemsida och han ska nu kolla sin kalender. Kan ju inte vara fel att ha en ung kille som visar hunden när det är en äldre dam som är domare. :D

Det finns en kille här utanför Nyköping, jag tror han bor ett par mil härifrån, upp mot dig.

Skitduktig, jag brukar se honom på utställningar, han visar alla hundar snyggt.

Han är nog uppväxt på en utställning, hans farmor är domare och uppfödare (fd)

Jag PMar namn och tel-nr

han håller även kurser, jag tror det kostar 100 kr/gång

Senast ändrad:

Kan du inte höra med någon av de ungdomar som tävlar i juniorhandling? De kan säkert hjälpa dig för en liten slant.

Tänkte precis detsamma!

Jag har hjälpt en del folk att ställa ut och tycker det är skitkul, men vet inte om jag kan kallas för proffs direkt och dessutom har jag bara ställt vinthundar. Såå det är nog säkrare att ta hjälp av någon annan, annars hade jag gärna hjälpt till :p

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 087
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 970
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 834
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 646
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18