problem med klubben (igen)

Milosari

Trådstartare
suck, suck och åter suck. är det tillåtet för en brukshundklubb att utestänga grupper av medlemmar från vissa av sina föreläsningar? jag har missat en mycket intressant föreläsning på grund av att jag inte är med i någon bruksträningsgrupp. dessa grupper får jag inte vara med i på grund av att jag inte har reggade hundar. vilket i sin tur verkar innebära att jag kommer missa fler föreläsningar. är detta okej? :confused: jag har mailat "kontoret", men får lite undvikande svar, "Det kommer fler föreläsningar som kommer att vara för alla". jo, visst, men just denna verkade mycket intressant.
 
Sv: problem med klubben (igen)

Nja - tycker det verkar hårt OM alla hade möjlighet att vara med i bruksträningsgruppen så skulle det vara ok med "stängda" föreläsningar men nu är så inte fallet?

En föreläsning rymmer väl nästan hur mkt folk som helst så jag ser inte problemet? Kan förstå om någon av grupperna tar upp en instruktör för att träna med hund att de begränsar antalet som får gå med hund till sin grupp men föreläsningarna?

Vet att Umeå Bhk som jag tillhör hade en föreläsning gratis för de som hjälpt till på bruksprovet som funktionär och de andra fick betala 50 kronor men det är inte riktigt samma sak då alla hade möjlighet att vara med. Tror inte att vi haft stängda föreläsningar dock vet jag att klubben haft instruktörer i träningsgrupper som inte alla fått gå för men då har de också betalat alla omkostnader själva dvs ingen subvention från klubben.

Varför är du med i en klubb som så klart diskriminerar dig som blandis-ägare?

Javan
 
Sv: problem med klubben (igen)

detta var ingen instruktörsledd träning, utan just en föreläsning. den kostade, även för "de inbjudna". jag fick reda på att den skulle hållas av en slump, och mailade samma dag (en vecka innan) och fick svar idag (två veckor senare) att föreläsningen var fulltecknad och att den endast var öppen för deltagare i bruksträningsgrupperna. jag har hela mailkonversationen sparad ifall att.

vilken klubb? gissa ;) (ledtråd; titta var jag bor :angel: )
 
Sv: problem med klubben (igen)

Men hur kan en föreläsning bli full? Det är ju bara att byta lokal om intresset är stort...

Ska ju säga att jag inte blir imponerad av en sån medlemsvård direkt!

Brukshundsklubbar SKA vara öppna för alla och behandla sina medlemmar något sånär lika oavsett vilken ras man har.

Nä jag måste nog erkänna att jag sett mig om efter en annan klubb att vara med i om det fanns några alternativ om jag var du.

Javan
 
Sv: problem med klubben (igen)

detta är inte första gången jag har problem med klubben. det började med att de slarvade bort min kursanmälan inte mindre än tre gånger, och de har tackat nej/inte svarat på mina erbjudanden om att hjälpa till på tävlingar/intresse av att utbilda mig till instruktör/figurant. jag är inte heller ensam om att ha dessa problem.

får jag inte något bra svar på varför jag inte ens får vara med på föreläsningarna blir det klubbyte. då har jag bannemig fått nog.

tips på bra klubbar nära lund någon? eslöv? malmö? oxie?
 
Sv: problem med klubben (igen)

Va? Vill de inte ha hjälp med att hålla kurs och få figuranter? Vad är det för fel på klubben?????

BYYYYYT!

Oxie verkar vara ett härligt gäng som far runt på agilitytävlingarna i alla fall, känner de inte alls men de verkar ha en härlig gemenskap!

Javan
 
Sv: problem med klubben (igen)

dem har jag hjälpt på en tävling och de var jättetacksamma! bjöd på vegetarisk mat och allt! frågan är om resten av klubben är lika goa? jag varken tävlar eller tränar agility (annat än på skoj med tanten).
 
Sv: problem med klubben (igen)

Det där borde du rapportera till Brukshundsklubben centralt. Ska man vara med som lokalförening måste man väl följa badic regler.
Betalar du medlemsavgift ska du få samma rättigheter som alla andra.
Kurser och föreläsningar ska väl annonseras så alla kan se det och sen blir det "först till kvarn".
Visst om föreläsningen var en del i kuren, man anars är det inte okej..

Jag skulle också byta klubb..
 
Sv: problem med klubben (igen)

Spännande

Enda anledningen jag kan se att inte ta emot en anmälan för en föreläsning är om den intresserade inte är medlem, vilket ju inte är fallet denna gång :crazy: Stå på dig!
 
Sv: problem med klubben (igen)

Kan ju rekommendera Veberöds då jag själv tillhör där även om jag bor i samma stad som du. Finns klara anledningar varför även jag inte vill engagera mig i klubben här i staden.
 
Sv: problem med klubben (igen)

veberöd gillar jag också! väldigt trevliga och hjälpsamma när man tävlar där! hur har de det med lydnadsgrupper? finns det många som tävlar 3:an och elit?
 
Sv: problem med klubben (igen)

Burlövs bk har jag hört ska vara jättebra, har själv tänkt börja träna där. Annars har jag fått ett bra intryck av oxie bk, men det är liiite längre från Lund. Men burlöv har verkligen toppenrykte.
 
Sv: problem med klubben (igen)

Tja jag är utställningsansvarig i Veberöd så pysslar inte så mycket med lydnad men vi har en hel del lydnadsgrupper och hade senast lydnadstävling i lördags då jag var skrivare. :)
Ett antal som tävlar både 3:an och Eliten som tillhörde våran klubb om jag fattade det rätt.
Kan ju PM:a om du vill ha namn eller mer info om jag kan hjälpa.
 
Sv: problem med klubben (igen)

Det finns ju en del klubbar häromkring. Lomma Bk är bra och även Svedala Bk. Oxie Bk är lite för mycket agility för min del, min syster har varit instruktör där.

Burlöv har jag hört ska vara bra också. Hoppas det löser sig iallafall för dom på Lunds Bk verkar inte kloka, inte första gången jag hör om sånt ifrån den klubben!
 
Sv: problem med klubben (igen)

nu har jag fått svar från SBK, och såhär skrev de;

"Det finns inga centrala riktlinjer om vilka som ska inbjudas till olika kurser, konferenser eller föreläsningar. Till stor del är det upp till varje klubb att besluta. Om man nu har bestämt att skicka inbjudan till de som tränar i en träningsgrupp så kan jag inte se annat än att föreläsningen först och främst var för dessa."

fast en träningsgrupp är i mitt fall både spår, sök och skydd på alla nivåer och föreläsningen handlade om hundars mentalitet, vilket borde intressera alla hundägare.

jag ska försöka få tag på ordföranden på klubben och se vad han säger, men just nu lutar det åt ett klubbyte. hur funkar det egentligen? måste jag betala en ny årsavgift till den nya klubben direkt eller förs mitt medlemsskap helt enkelt över?
 
Sv: problem med klubben (igen)

tack för förslagen, ska surfa runt lite på deras sidor och se hur det ligger till med träningsgrupper och sånt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 134
Senast: Hedinn
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 070
Senast: mars
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 201
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
872
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp