Prisvärd trimmer

fejt

Trådstartare
Jag letar trimmer som inte kostar skjortan men som ändå gör sitt jobb för acceptabel vardagsfrisyr. Det handlar om öron, ben, hals och andra små områden på en dvärgschnauzer så ergonomi osv spelar ingen roll.
Vet någon?

Oster A5!
Håller hela livet, går att laga och finns massa olika skär till.
Helt överlägsen alla andra tycker jag.
Till mindre saker som öron och tassar använder jag Aesculap Exacta men det går lika bra att raka öron med Ostern.
Benhåren trimmar jag så där kan jag inte råda dig till något vad gäller maskin. Vissa klipper benhåren men då för hand med sax.

Har en billigare Oster som jag köpt för ca 500:- på Zooplus till min Dvärgschnauzer.

Har köpt flertalet billiga för 500-1000 kr och de har alla tillslut slutat fungera. Klipper skitdåligt efter typ 4-6 klippningar och tuggar bara. Tror jag lagt mer pengar på dåliga maskiner än när jag köpte en bra tillslut.

Jag har en Moser max 50 och den kostade strax över 2000 kr. Helt klart värt att spara lite extra och klippa för hand ett par gånger än att köpa maskiner som inte håller.

Oster A5!
Håller hela livet, går att laga och finns massa olika skär till.
Helt överlägsen alla andra tycker jag.
Till mindre saker som öron och tassar använder jag Aesculap Exacta men det går lika bra att raka öron med Ostern.
Benhåren trimmar jag så där kan jag inte råda dig till något vad gäller maskin. Vissa klipper benhåren men då för hand med sax.
Är det denna?
61mmsIR0-FL._SL1200_.jpg

Jula har en för 499. Köpte den rätt nyligen och är väldigt nöjd med tanke på priset.

Jag är jättenöjd med min klippmaskin för häst från Jula. Jag fattar ju att de dyra är 1000 gånger bättre och skönare att jobba med men för mina behov har den varit fullt tillräcklig.

Har köpt flertalet billiga för 500-1000 kr och de har alla tillslut slutat fungera. Klipper skitdåligt efter typ 4-6 klippningar och tuggar bara. Tror jag lagt mer pengar på dåliga maskiner än när jag köpte en bra tillslut.

Jag har en Moser max 50 och den kostade strax över 2000 kr. Helt klart värt att spara lite extra och klippa för hand ett par gånger än att köpa maskiner som inte håller.

Jag resonerar ofta så och tycker att det i de allra flesta fall lönar sig. Jag hatar dessutom att köpa saker öht så tanken på att behöva köpa en ny om ett år igen ger mig kryp.
Men i det här fallet - jag vet inte hur ofta jag kommer att använda den. Om jag visste att jag skulle sköta hennes päls själv skulle jag lätt satsa på kvalitet men nu kan det mycket väl vara så att jag är desperat pga att frisören bokade av Askas trimtid i måndags.

Jag resonerar ofta så och tycker att det i de allra flesta fall lönar sig. Jag hatar dessutom att köpa saker öht så tanken på att behöva köpa en ny om ett år igen ger mig kryp.
Men i det här fallet - jag vet inte hur ofta jag kommer att använda den. Om jag visste att jag skulle sköta hennes päls själv skulle jag lätt satsa på kvalitet men nu kan det mycket väl vara så att jag är desperat pga att frisören bokade av Askas trimtid i måndags.

Ah ja är det bara för finputs och då och då kan säkert en billigare maskin fungera :)
Jag klipper ju 2-3 (små) hundar mellan 2-6 ggr om året typ :D

Jag helklipper ju min Dvärgschnauzer med min Oster vilket sliter avsevärt mer på den än om man bara ska klippa småpartier. Så för 500:- kommer man isf långt. Den är stark, klipper jämt och snyggt och har flera skär att byta till.
Fick kolla vad "paketet" hette och det var Oster home groming kit.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 732
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 287
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 469
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 488
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II