Priset på botulismspruta?

M

MischaMir

Jag har försått att priset på botulismspruta varierar i landet, därför vill jag höra priset från blekinge, skåne eller småland om de ligger ungefär samma?
Man vaccinerar ju första gången med en spruta i tre månader sen en spruta varje år, men måste den ges på månaden eller tom på dagen? Jag har ju annars influensasprutan + stelkramp på sommaren, kan man slå ihop dessa så småningom? :confused:

Sv: Priset på botulismspruta?

Själva vaccinet har 2 olika priser beroende på om man kan göra av med 5 doser på en gång eller det bara går åt en dos. Resten av prisvariationen beror nog på typen av veterinärbesök och taxa.

Vad gäller intervallet kan jag inga detaljer om botulismvaccinet men principiellt för vaccinationer gäller att det inte handlar om precis på dagen utan ungefär på månaden. HH

Jag betalar 250,-/spruta. Jag har bara en häst. När min häst väl var grundvaccinerad så fick han sprutan i samband med influensan och stelkrampen.

Senast ändrad av en moderator:

Sist betalade vi, som f.ö. bara har 1 häst, 270:-. Efter grundvaccinationen har hon också fått alltihop på en gång, d.v.s. stelkramp, influensa och botulism.
Fick också beskedet att det inte är så hypernoga att det sker på dagen utan vi har som jag skrev lyckats få ihop det så att hon fått alla 3 samtidigt efter grundvaccinationen. Bor förresten i Blekinge!

Vi betalde 280:- per spruta tror jag. (inkl bensinpengar.. hon åkte ut till vårat stall endast för att vaccinera min pålle)
(Botulism) och han fick dessa 11/2, 12/4, 3/5.

Han fick hästinfluensa och stelkramp 21/1 så vi kommer troligen ge han alla sprutor i början av nästa år.
Han kommer även vaccineras emot kvarka nästa vecka..

Bor i sthlm.

Sthlm betalar jag 300kr för botulism och 300kr för A2 (lika mkt för kom A2/tet). När vet kommer och bara sprutar.

Jag gjorde grundvaccineringen i vintras/våras. Varje spruta kostade 195 kr, fast med inst.avg o framkörning och gud-vet-allt så landade min slutnota på 460 kr. (då var vi fyra som delade på det, men botvax finns i enkeldos numera så själva sprutan blir inte dyrare om man är ensam)
Hur noga det är med vaccinationsintervallerna vet jag inte, men jag kommer att försöka hålla ett år emellan. (Har samlat alla mina vaccineringar i Februari.)
(bor i Halland)

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 986
Senast: NotlikeI
·
Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 936
Senast: Inglorion
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 996
Senast: Vallmo
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar