Pris på dressyrponnier - hur mkt?

Men vilken ponny då?
De jag har hört är att konrad såldes för 6 miljoner förut och ägarna som hade honom innan den som har den nu köpte en stor häst från sverige (Från gielen??) för 15 miljoner?
Har då aldrig hört talas om om någon ponny för 15 mille.. Men sista undret har då inte gått..

De som köper ponnyer för 15 miljoner är inga "vanliga" ponnyföräldrar. Det är folk som har så äckligt mycket pengar att dom inte vet vad de ska göra av dom. De vill helt enkelt inte ha en till Rolls Royce, en till lyx-yacht, en till villa på Rivieran, en till herrgård i Essex, ett till privat flygplan med tillhörande privat pilot, osv.... :bump:
Så de köper den lilla hästintresserade dottern en fin ponny istället, för nån sån hade de ju inte! :) :smirk:
Sen måste man ju ha stall, och eget ridhus, och bra tränare, osv... Sen slipper den familjen oroa sig för att pengarna inte kommer till nytta! :angel:

exakt... och det kryllar inte direkt av såna människor i sverige...
många (eller iaf de flesta) som rider världscupen har ju haft en sådan
mångmiljonär-uppväxt, t.ex. beerbaum, nieberg, lansink (hopppning visserligen men... mfl mfl...

olika möjliga svar:
*Arv - släkten har alltid varit rik t.ex. kungen

*Företag/arbete - Gäller då främst ägare till stora intrnationella/nationella företag t.ex. fam rausing.

*Förskingring/stöld/orena pengar (MÅNGA)

som sagt är ju inte alla så men ofta.

15-miljonersponnier är nog ganska sällsynta i Sverige än så länge :)

Men i Sverige kan man ju tex belåna sitt hus om man vill köpa en ponny för låt oss säga 100.000...Det är en struntsumma om man tex har ett hus i Sthlms-området.

Jag vet vad jag ska bli, svindlare :rofl:
Då kan jag köpa 15 milj ponnyer till mina bortskämda ungar ;)

Jag skulle aldrig köpa en ponny för 15 mille, kan inte ens köpa en för 50 000 så :p

Har man mkt pengar behöver man inte ens talang, för det kan man köpa sig med en bra ponny och 25 tränare :smirk:

Det tråkiga är ju att det är sant.. :(
Har man bara pengar kan man köpa sig en xx miljoners häst/ponny, anställa beridare och tränare till höger och vänster och bara kamma in "framgångarna".
Visst fan är man avundsjuk, när man är medveten om att man jobbar sig sönder och samman för att ha råd att över huvud taget ha häst, och med lite tur kunna komma något så när långt om man har jäkligt mycket talang, och så finns det sånna som bara kan skaffa allt och lite till på ett par timmar utan bekymmer.
Klart fan man är avundsjuk! :smirk:

Nej, jag är inte avundsjuk, jag har världens underbaraste ponnypojke och världens bästa familj & tränare, det räcker för mig :D

Fast i Sverige är det nog inte så vanligt med miljon-hästar/ponnier....Men visst kan man komma fram lättare om man har gott om pengar :smirk:

Sv: Pris på dressyrponnier - hur mkt?

Vad tror ni då man rimligtvis kan få för en 10 årig valack, 148,0 som tävlar st.georg och har påbörjat alla rörelser? Bra gång, framförallt de ökade gångarterna. Snäll och van vid det mesta. ??

Sv: Re: Pris på dressyrponnier - hur mkt?

AraSlei skrev:
någon borde åka dit o provrida för o se hur den är.. :p En fälttävlansryttare köpte två EM hästar för 250 000 kr.. det måste väl vara rätt "billigt" för dom?? ryttaren och hans ena häst hade 28 % på en regional fälttävlan.. :crazy:

Som sagt, h*n hade över 80 straff. Jag vet vem du pratar om och vilka ponnyer det är.

Jasså, vem och vilka ponnyer är det då?

ja, så kan de nog ha varit.. :o e inte så insatt i fälttävlan, de va en kompis som berättade de.. :angel:

Ingen som har någon susning? Är 250 för billigt? 400? Byter ganska säkert tom. vartannat, påbörjat i varje. Påbörjat piaff o passage- passagen kommer att bli kanon, piaffen är stundtals ganska bra. Som sagt bra ökningar, mkt. bra arbetstrav, jättefina skolor. 148 cm, 10 år, snygg, tävlad tom. st.georg.

100 000 kanske ioch med storlek,sen sa du ingen om kapaciteten lr vad den har för meriter

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
368
Senast: Cactus
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 189
Senast: Strandad
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
497
Senast: Squie
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 106
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar