Pris på dressyrponnier - hur mkt?

Ja det var inte jag som började leka moralkärring ;) och lägga mig i hur någon skrev.. Men jag tänkte precis samma sak som du!

Det finns antagligen fler än jag som inte läser dina inlägg pga hur du skriver. Du får skriva precis hur du vill, men frågan är ju om du vill att nån ska läsa det också

Om någon väljer att inte läsa mina inlägg på grund utav hur jag stavar vissa ord så är det väl deras förlust?? Jag lovar jag tänker inte ta självmord bara för att du är "för fin" för läsa mina inlägg.. :crazy:

vem har sagt nåt om självmord? :D
egentligen varför skriva jöh, ju är ju färre bokstäver, och
går alltså fortare att skriva, och ingen stör sig! :idea:

80.000 ÄR mycket pengar, men om man tänker på hur mycket man lagt ner på hästen med träningar, foder etc etc... Så kan inköpspriset inte vara så jättehäftigt! :smirk:
Om man sedan jobbat upp sin ponny så kanske man vill se den fortsätta samma bana, annars går det ju inte för så högt pris om man vill sälja den som promenadhäst, och det är ju ingen som köper en häst om man vill rida den i skogen för 80.000:- :smirk:

HeHe hade kunnat skriva gråta istället för självmord om det hade passat er bättre!
Om jag gillar och skriva jöh istället ju så tycker att man får göra det.. det är ett fritt land!
Jag skriver inte här för att leinara elr vad hon heter ska läsa utan jag skriver för att få det jag tänker till ord och ha det ut från mig och då bryr jag mig inte så mycket om vissa inte kan läsa vad jag har skrivit pga mina ordval =) Det är inget jag är sur för elr nått även om det lät så på mitt senaste inlägg!
Hare bra

Men har det inte gått lite långt när man säljer en 15-16 år gammal valack för 100.000?

När det gäller hästar så är det ju så att det sällan lönar sig att sälja. Har du en häst uppstallad i storstadsområden så är ju bara stallhyran oftast minst 4000 kr/månad.

Det är köparen som sätter gränser, om man vill ha en häst under 100.000 så köper man ingen över det priset. Det finns rika och fattiga, har alltid funnits, kommer alltid finnas. Om man sedan tycker det är orättvist visst, men man väljer bäst själv vad man lägger sina pengar på. Förövrigt så behöver en häst inte vara slut på tävlingsbanan för den är över 15 år!

Har jag på något ställe skrivit att jag tycker att livet är orättvist? Det är nog du som tolkar in saker.... :) Jag skulle visst kunna betala "mycket pengar" för rätt häst.

Men jag tycker faktiskt att många hästägare, oavsett utbildningsnivå på hästen, övervärderar sina hästar när det kommer till försäljning. Flera ponnier/hästar på annonssidorna har varit till salu länge och priset sänks hela tiden. Då måste man ju vara fel ute när det gäller prissättningen? (Det är rätt roligt när man vet vad inköpspriset var på dessa hästar dessutom)

Det är väl som allt annat om man vill ha bra material får man betala en summa. Kvalité före kvantitet.
Klart att det är många som övervärderar sin häst, det är ju ens lilla solstråle som för en själv är världens bästa :love: :devil:

Jovisst är det sant att många ponnyer och hästar är till salu länge, och priset sänks efterhand, men det behöver inte betyda att man satt sitt pris fel (men, det kan betyda det). Det är ju köparens marknad så finns det mycket hästar och lite köpare på marknaden vid ett tillfälle, har man ju som alternativ att antingen sänka sitt pris, trots att man tycker hästen har ett högre värde, eller låta bli att sälja tills marknaden inte är lika mättad längre.
Men visst, många sätter även felaktiga pris från början.

vet en hopp b-ponny (visserligen dansk) som skulle säljas för 500.000 sen fick den en spricka i benet eller nåt.. men 500 e SJUKT mkt för en b-ponny..å en av dom bästa svenska begärde dom 450 för.. :o

men de dyraste jag nånsin hört för en ponny (inte svensk) den har iof vunnit flera EM å så. den gick för 3,5 fattar inte ens att dom summorna existerar.. de är påtok för mkt..

Har också hört talas om sådanna där priser på en b-ponny men eftersom jag inte visste att det var sant så vågade jag inte skriva det!!!
Det ryktades att en dressyrponny som vann EM för ett par år sedan såldes för 6 miljoner :o

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
368
Senast: Cactus
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 189
Senast: Strandad
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
497
Senast: Squie
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 106
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar