Prestige venus eller Trainers Jessica?? Erfarenhet??

FruS

Trådstartare
Hej!
Jag ska provrida två sadlar imorgon och funderar lite på om någon av er kanske har någon erfarenhet av dessa två?
Min häst behöver ha rejäl bogfrihet och jag behöver ha en djup sadel med stora knästöd.
Tacksam för allt ni har att berätta! ☺️

Äger en Prestige Venus, älskar min sadel! Men jag skulle inte vilja säga att den är så djup i sätet. Bogfrihet får du och den är rätt kort i anläggningsytan.

Jag har en trainers's Jessica som jag är supernöjd med. Men för min del handlar det om att provrida i sadeln, min häst är mkt tydlig med när det är rätt eller fel sadel. Så rid och lyssna på hästen. :) Lycka till!

Jag har en trainers's Jessica som jag är supernöjd med. Men för min del handlar det om att provrida i sadeln, min häst är mkt tydlig med när det är rätt eller fel sadel. Så rid och lyssna på hästen. :) Lycka till!
Tack för ditt svar! ☺️
Sån är min häst också. Väldigt tydlig med hur det känns. Hoppas nu bara att allt känns bra ikväll när jag ska provrida och hoppas att vi nu till slut hittar en sadel som vi kan trivas med ett tag.
Har krånglat med sadlar sen jag köpte henne i början på oktober.
Säljer två sadlar nu som hon till slut totalratat.

Äger en Prestige Venus, älskar min sadel! Men jag skulle inte vilja säga att den är så djup i sätet. Bogfrihet får du och den är rätt kort i anläggningsytan.
Åh, det låter kanonbra! Tack för ditt svar!
Bogfriheten är jätteviktig, för annars puttar hon alla sadlar till höger. Större bog på vänster sida. Jag är nöjd bara det inte är en flatback egentligen, bara knästöden är stora.
Nu kan jag knappt vänta till i kväll!!
Blir som en unge på julafton!

Tack för ditt svar! ☺️
Sån är min häst också. Väldigt tydlig med hur det känns. Hoppas nu bara att allt känns bra ikväll när jag ska provrida och hoppas att vi nu till slut hittar en sadel som vi kan trivas med ett tag.
Har krånglat med sadlar sen jag köpte henne i början på oktober.
Säljer två sadlar nu som hon till slut totalratat.

Kan tillägga att bogfrihet får min häst, men det tog ett tag att inse hur långt bak sadeln egentligen behövde ligga. Tur man har manen som måttstock. ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 676
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 590
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 866
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18