Jag uttalade mig inte om alla republikaner. Jag uttalade mig om mannen i klippet du la in. Enda sättet det var roligt (någotsånär) satir var ifall det var en demokratisk parodi på republikaner. Men då var den väl svart, kan jag tycka.
Om det var republikansk drift med demokrater, med poängen att den som vill ha någon form av social rättvisa bara är gnällig och "entitled", då var det ju bara sorgligt, och inte roligt. Förstår man inte vad ett grundmått av social rättvisa är, varför det behövs och vilka fördelar det för med sig för ett land, så är det inte roligt, i mina ögon. Ungefär som att nån tycker det är komiskt med jämställdhet och antirasism, för det är bara gnäll när vi alla har det så bra som det är. Det är ju inte roligt, bara sorgligt.
Jag tycker inte alls det är särskilt svårt att förstå logiken i tankemönstren, eller att man inte vill ta in ny information eller förstå mer, men det gör det ju inte mindre ledsamt. Särskilt för de som lever i USA och behöver leva med resultatet av att de tankegångarna går till val.
Ungefär som second amendment - jag förstår visst att det för många är landets viktigaste värdering, och att man är beredd att offra nästan allt, till och med sin familjs liv, för att fortsätta få ha obegränsat med vapen, men det gör det ju inte mindre sorgligt när man ser effekterna i form av ett land där invånarna i stigande grad har ihjäl varandra.