Det är ett märkligt land.
Tex får man inte heller rösta om man är dömd har jag för mig. Minns inte hur länge det var, men statistiskt sett så faller ju en hel del människor bort från att rösta då.
Flera miljoner röster försvinner.
Det beror helt pa vilken delstat man bor i ... och vilket brott man begatt. Nar man sitter i Sverige ar det ar latt att glomma att varje delstat har sina egna lagar och regler, precis som landerna i Europa.
Vi har ganska nyligen varit i USA i 3 månader och träffat väldigt många olika typer av människor. Och ja vi har träffat många "Trumpers". De finns på riktigt liksom. Folk som på allvar frågade vart vi hade våra pistoler och blev chockade när vi inte hade någon. Några som tyckte det var helt vansinnigt att jag som kvinna jobbade och inte var hemma med våra barn. En gubbe som på allvar frågade hur det kändes att shoppa upp min mans pengar!?! Mitt svar på den frågan var att jag shoppar för mina egna pengar. Vad min man gör med sina pengar bekommer mej inte. Gubben blev sur och blängde lite mot butiken hans fru var inne i.
Det som var väldigt karaktäristiskt för the Trumpers var att de alla var väldigt inskränkta och egoistiska. De kunde tex inte förstå att om Apple tar hem sin produktion till USA så kommer ingen utanför USA köpa Apple något mer. Varför inte då, frågade de på allvar! Jo för att om ni tar hem produktionen så kommer produktionskostnaden gå upp avsevärt och då kommer ni inte kunna sälja till övriga världen för en iPhone skulle kosta 38000kr. Inga problem, vi är 400miljoner i USA så det löser sig, blev svaret. Mjo, men vi andra är 7 miljarder..... De var fortfarande oförstående.
Blir han vald tror jag CIA kommer knäppa honom. Han är för farlig för världen.
Mvh Miks
Jag har bott i USA i manga ar ... och inte minst i delar som ar helt klart for sadana som Trump. Jag har aldrig mott manniskor som du beskriver, det vore verkligen intressant att veta VAR du var.
De flesta Americaner, vare sig de ar Democrater eller Republicaner skulle inte ens forsta din reflection att resten av varlden ar 7 milliarder ... vi talar om AMERICA'S president ... inte en staflage figur eller nagon som resten av varlden valjer. Det ar var president ... precis som Sveriges regering valjs av det Svenska folket och ingen annan.
Jag tror att folk ska ta det lite lugnt. Familjen Trump umgicks med familjen Obama förmodligen runt de åren, som jag förstått det. Hon beundrar väl Michelle och Michelle är verkligen en kvinna värd att beundra. Trump är jättekonstigt politiskt, han är helt enkelt populist. Ingen vet vad för politik han kommer att föra om han nu kommer bli vald. Trump ber väljarna om charte blanche helt enkelt.
Nej ... Familjen Trump har aldrig umgats med familjen Obama.