Sv: Presentera era inkörningsprojekt.
Va roligt att det gått så bra för alla!
*kl*
Vilken dag vi haft idag! Jag har så mycket att skriva att jag inte vet hur jag ska få ur mig det!
Dagen har bestått av dom flesta känslor man kan känna hahaha
Det var ju stor träningsdag för Tummen, in till stora ridskolan och deras ridhus. Det var ett pass på fm och ett pass på em. Första gången vi tränade för denna tränare, Erik Broms från Östersund så det handlade mkt om att känna av varandra.
Jag var jättenöjd över Tummen som inte alls tyckte att nya ridhuset var jätteläskigt som jag var beredd på. Första körpasset gick bra, jag körde en sväng och sen körde tränaren en sväng. Bara skritt och känna av mest. Jag tyckte han blev betydligt mer spänd när tränaren hoppade upp, han kände av att det inte var jag.
Sen andra passet så hade vi lite kalabaliba på banan
Tränarens kommentarer om Tummen att han är "en väldigt smart ponny som vet precis vad han ska göra för att slippa"
Tummen tyckte inte att de skulle svänga där tränaren ville svänga mm och skulle inte gå fram så de hade några rejäla duster där Tummen var på väg rakt in i sargen, stegrade sig mm och det såg inte kul ut, glad att jag inte körde då! Men bra att det hände med lugna tränaren där bak. Fast som vi diskuterade sedan tränaren och jag så tror jag att det kan vara så att en del av det där har jag och Tummen "bråkat oss igenom" redan vid tömkörning med släpan och därför tror jag att det kan finnas en möjlighet att han inte hade varit lika bråkig med mig. Men jag vet ju hur han är...och det är sådär, en envis liten skit som man måste få att fatta att det är inte hans som bestämmer.
Det positiva var att vid andra träningspasset hade de hoppträning på andra halvan och det trodde jag han skulle tycka var jätteläskigt men det brydde han sig inte om alls.
Summa sumarum så är jag nöjd över dagen och Tummen, nu är det bara att kämpa vidare och om en månad kommer den här tränaren igen och då ska han sätta lite mer press på han igen