Presentera era inkörningsprojekt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Presentera era inkörningsprojekt.

*kl*

Jag kan nästan inte beskriva känslan jag har nu alltså, sitter här med lyckotårar... :D

Körde helt själv idag från början och det gick hur bra som helst. Jag kan nästan inte fatta det, så många gånger jag har velat ge upp och så många gånger jag tänkt att han kan inte bli körhäst... men ju j*vlar drar han vagnen!!! :love:

kr3.jpg

kr2.jpg

kr1.jpg

kr4.jpg

Hoppas filmlänkarna fungerar!
http://www.facebook.com/photo.php?v=10150504899905950

http://www.facebook.com/photo.php?v=10150504950825950&set=vb.582600949&type=2&theater

Vi har massvis med jobb framför oss för inget är lätt med Tummen, behöver massvis med mer miljöträning och tömkörning ute så han kan dra vagnen ute oxå men nu vet jag att vi kan, vi är på G!! :love:

Hihi jag gissade att man skulle hitta dig i den här tråden ikväll :rofl:

Nu har jag gjort filmerna offentliga så de borde synas nu :)

Åh vad roligt! Grattis till er !! :bump:

Själv fick jag reda på att lilla Silver inte är dräktig. Kanske lika bra, det blir ju lite många hästar. Ska försöka sälja henne istället och bara ha en ponny, det får räcka :p

Grattis!

Vad glad jag blir för din skull! :)
Härligt att du har fått iaf lite betalt för allt slit du gjort!

KL

Åhh på lördag ska jag åka och köpa min allra första vagn! :laugh:

Känner mig som ett litet barn på julafton, det blir den där Tunavagnen som jag nämnde tidigare.
Bättre begagnad och kommer nog att passa mig, hästen och den typen av körning som jag planerar att syssla med :)

Synd bara att modellen är mindre vacker.. Men jag kommer ju att smälta in bland alla som travtränar sina hästar i byn utom att jag råkar ha fel ras :p

Men jag funderar på om jag kan pimpa den så det blir lite coolare :cool:

Va kul! Ja men dom flesta vagnar går att pimpa! :D Du kan ju alltid måla den om du vill och så!

Va kul! Ja men dom flesta vagnar går att pimpa! :D Du kan ju alltid måla den om du vill och så!

Haha det kommer nog snart en "Pimp my rockard" tråd :p

Jag är lite sugen på att måla den chock rosa med mkt bling!
Men sambon VÄGRAR! Men det är klart, det passar väl kanske dåligt ihop med en röd valack....

klart du ska pimpa den, det gjorde jag med min lilla blå vagn jag köpte. Målade om den , gjorde fina dynor (konstläder från biltema) för rygg och bak och dessutom gummimattor på golvet.

Vad kul att läsa om alla era framgångar! Vad duktiga ni är allihopa!

Jag och tanten var ute igår och roade oss. Allt gick så bra så jag bestämde mig för att vara omdömeslös och hänga på en släpa trots att jag inte hade någon medhjäpare till hands. Jag hängde skackelremmarna i en skotarhake med snöre från snabbutlösaren till mig så att jag vid nödfall skulle kunna rycka bort skacklarna. Knappast någon optimal lösning, men så gjorde jag. :angel:

Trots det gick det löjligt bra. Hon skrittade på som hon aldrig gjort annat och gick fint undan för skacklarna. Så småningom då så gjorde jag utmaningen lite svårare och svängde in på en stig med stubbar och stenar så att släpan hoppade och skramlade bakom henne. Hon vred bak öronen och frågade mig om allt var i sin ordning, och efter min försäkran så drog hon den skuttande släpan över stigen utan mankemang. Hon klagade lite på att släpa var tråkigare än pallen eftersom hon bara fick skritta, men det verkade fortfarande vara stenkul..! :D

Vi gjorde inga snävare svängar igår, så det får vi öva på vid nästa övningstillfälle. Vi ska dra lite fler konstiga saker i linorna också, men sen funderar jag nog på om det ändå inte är dags att våga hänga på vagnen..? Jag har aldrig gått så fort fram med en inkörning förut, men å andra sidan är hon gammal och trygg, och vi litar väldigt mycket på varandra, så det är kanske inte helt huvudlöst, eller vad tror ni?

Jag försökte fota igår, men min mobilkamera gör inte ett så bra jobb i skymningsljus...
loppanslapa.jpg

Vilka hästar! Grymt när bussen körde förbi paret och tom nuddade dom och dom var helt coola! Jag vill ju ha en häst som är så där! Mycke träning kvar för Tummen! Fick bra ideer från filmen!

Va roligt, hon verkar ju väldigt trygg! :love:

Ja, det är lätt att köra in en häst som henne... ;) Hon är på god väg att vara lika cool som hästarna i filmen. Att bli omkörd av en buss eller skogsskotare med liten marginal är ingen match, men jag tror INTE hon skulle tycka att det var OK om de rammade henne. :crazy:

Sen är jag ljusår ifrån att vara en lika duktig kusk som de i filmen, så att manövrera runt en "hinderbana" på det där sättet under tömkörning är nog en perfekt övning för mig! Jag har ju problem med att ens köra rakt fram - i skritt vinglar vi fram på vägen som om vi båda vore apraka... :angel: I trav går det mycket bättre, men det är knappast min förtjänst om man säger så. Så jag ska nog också hitta på lite sådana lekar med min tant!

Haha ja min häst är inte ens i närheten av att vara SÅ cool :o

Han kommer nog aldrig bli så extremt cool heller, tror inte att det går att träna honom så mkt, han har fel skalle för det.

Men bättre än vad det är nu kan det alla ggr bli :)

Men jag fick iaf bra ispiration hur man kan träna honom för att bli bättre :)

Man blir ju helt klart imponerad vad folk lyckas med sina hästar iaf...

Tror jag såg liknande träning med en frieser, den klarade allt!
Den vita är ju hur tuff som helst! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 418
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 404
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 422
Senast: WSLPZF
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 937
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2