Sv: Presentera era inkörningsprojekt.
*kl*
Hoppar in här och hoppas att vi är välkomna...
Jag har gett mig på att "köra in" min 19åriga arabtant. Hon är enligt uppgift körd sedan innan (inkörd på trav vis), men detta har aldrig blivit hundra bekräftat.
Hon är dock snäll och trygg. Jag har tömkört mycket, sladdat ridbanan mm med henne, men det var för 2år sedan nu. Tyvärr har allt i töm avstannat pga. att jag inte har haft passande utrustning. Men idag kom min fiiiina Start-sele från D*iveOut...
Storlek Ponny och köpt att passa och fungera till inkörda russvalacken, men då de har de mesta i samma mått (han är 131cm hög och grov, hon är 146 och nätt) och använder allt (träns, bett, sadlar, skydd mm) tillsammans förutom täcken (han 125 och hon 135) så borde detta också funka...
Om inget annat så VET jag att den passar så pass att jag kan komma igång med tömkörning och lite sånt igen och beställa ytterligare en till henne sen...
Anledningen till att hon ska köras in är för att hon har ryggproblem. Det kommer inte bli någon avancerad körning, mest lulla runt för att röra på sig och för att hon blir så fruktansvärt hemsk att ha att göra med om hon inte får se sig omkring..
Sen en anledning till är att mannen min har köpt en 4hjula vagn (gammal antik från ca 1880) som han håller på och renoverar. Den är ganska liten och lätt, så Tootsie ska få dra den sen om allt går enligt planerna.. Har fram till dess en rockard..
Här har ni fröken tant: