Sv: Presentera era inkörningsprojekt.
Ja jag har helt fastnat för rasen =) Hittade en welsh som såg nästan likadan ut och samma ålder här där jag bor som var till salu, men jag känner att det får räcka med hästar nu
annars kunde man ju kört par!
Idag var jag ute och tömkörde lite på ängen och det gick superbra. Kan inte fatta att det bara är andra gången jag tömkör med bett i munnen, styrningen sitter där den ska! Det var lite vingligt med allt det stora utrymmet, men vad gör det. Klättrade lite och gick på volter och åttor. Tränade även på att gå mot utgången för att sen vända ifrån och göra volt där mm. Finns inget värre än en häst som drar mot utgången eller stannar där, så det tänker jag förebygga så gott jag kan! Han drar lite åt höger samt vill vara ställd åt vänster mycket, men det kanske försvinner när han blir stadigare.
Han börjar titta mer på saker ute nu än vad han gjorde innan, kanske för att han inte längre koncentrerar sig på mig hela tiden utan har förstått vad det hela går ut på. Han går dock förbi allt man ber han om! Så nöjd med min lilla plutt och jag tror han kommer bli en toppen körponny!
däckelunderlägg ska köpas, halvblodets minsta schabrak är lite väl stort
Klättrar på! Tömmarna är inte snodda, det är bara jag som håller dem i en hand för några sekunder för att ta kort!
Längtar efter att kunna köra på denna ängen med rockarden bak!!