Presentera era inkörningsprojekt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Presentera era inkörningsprojekt.

Tyvärr ingen tömkörningsbild, hade fullt upp att styra :angel:, så det blir ännu en bild från en matpaus :D.

Urirastkrkurs.jpg

Tack detsamma och kul att se dig här också, ska bli spännande att följa den unge mannens utveckling! :bump:

Kan uppdatera lite själv också angående min 07:a Uri (nsv brukssto e. Kronprins ue. Obelisk) - i går var vi för 3:e gången på inkörningskurs vilket går bättre och bättre. De andra hästarna är 3 år och uppåt så för oss har det mest handlat om lastnings- och transportträning, miljöträning samt att vi fått god hjälp med tömkörningen. Tog massa bilder men saknar just nu kabel till kameran, återkommer!

Bjuder på lite bilder från idag, ett underbart väder hade vi :)

26394850.jpg

Han har humor den lille...

26394861.jpg

Tassar in från dressyrforumet......
Mitt första inkörningsprojekt (någonsin!)
Tolous (Moulin Rouge), egenuppfödd welsh p/b f-06, ca 145cm idag.
25404760.jpg

Han är bara tömkörd (och riden) än så länge, ska börja dra lite linor och skaklar osv när jag kommer hem från Tyskland (har varit här i två veckor och ska vara här en till). Jag har äntligen hittad nån som kan och har tid att hjälpa mig!!!

Inkörningsprojekt nr2...
Lexie (Arhults Let's Dance), brittisk ridponny köpt från uppfödaren (tingad i magen) f-08, blir nog ca 140cm.
26346080.jpg

Står fortfarande hos uppfödaren men vi tar förmodligen hem henne i slutet av mars. Börjar longera och tömköra till hösten eller så när vi lärt känna henne, tills dess ska hon ju vänjas vid bett och träns, gjord runt magen, benskydd osv.

Har varken sele eller vagn än, funderar på nylonselen på selar.se till lillemannen.

Tack :)
Ang sele, tror ni han kan ha bröstsele eller? (gäller den gråa pållen ovan)
Har som sagt tittat på nylonselen på selar.se, har hört att den ska vara hyffsat prisvärd.
Kan inte riktigt det här med selar, vilken typ som funkar till vilken hästtyp osv.

Idag har Wille dragit däck för första gången!! Han tyckte det var skit farligt när jag drog det men när vi spände för honom och han drog det var det inte alls så farligt :rofl::banana:
Han trampade på bra och tyckte det var roligt...

Här kommer en lite film från vårt äventyr, OSB sänk volymen så slipper ni höra min sambo:rofl::angel:

vilken fin ponny du har :)

tänkte presentera min inkörnings projekt :D

vi kan börja med våran 3åring Näsuddens Jolene som är ett Morgansto!
hon har fått harva och dragit däck osv. har inte haft så mkt tid över så vi har inte kommit så mkt längre med henne än!! men Jolene är jättelugn och fin :)

18675364.jpg

bilden togs för ett årsen har inga nya bilder på henne!

Sen så har vi våran 2åriga Näsuddens Kit Kat som också är ett Morgansto - Med henne har vi mäst bara tömkört och det går då bara bra :)

26487294.jpg

och så har vi våran nyaste lilla Morgansto som är 1år - tästade första gången att tömköra henne igår :) hon var väldigt duktig!!

26504548.jpg

Har gått med i Kuskringen och Nordhallands körsällskap. Har börjat hyra ridhuset i närheten. Skall vara med på första träningen med Nordhallänningarna till helgen. Har kämpat med tömkörning sedan sensommaren 08 och skickade flickorna - och oss själva - till Axel Olin över nyår och ytterligare en månad... :). Kör nästan varje dag! Fantastiskt kul!! :D

picture.aspx

Håller på och köper några nya ettåringar från Holland - 4-spannet hägrar om några år!!:banana:

Flickorna är Gelbrich G (vi kallar henne Duchess), 7 år i år och Zora, 10 år i år.

Zora är den stora tryggheten i paret!

Ses i sommar!

Vilket fint par!:love:

Jag har börjat snegla åt nordhallänningarna ett tag, ska ju börja köra par med mina två små killar. Jag har också ett nytt inkörningsprojekt, nu. Har just köpt en parhäst åt vår äldre körponny.
De kommer att bli så fina ihop. Har ännu inte börjat tömköra. Ordnar med bild på den nya ponnyn snart. Om datorn inte krånglar...

Datorn ville vara min kompis:angel:, så här kommer sämre kvalitétsfoton på vår nya fux. Merlin är 4 år och nästan ohanterad och Muller (brun) är 12år, inkörd som 9-åring och är nu en klippa som körhäst bland annat.

Det var sommar... 25 grader i skuggan... åska hängde i luften... insekterna var fruktansvärt plågsamma... jag brände mig på armar o axlar... hästarna svettades.... Vi flydde in i det svala stallet och spolade med svarlt vatten så fort träningspasset var klart. Dammet orsakade hosta på min häst (som lätt får problem med bronkit när det är torrt ute)......
Foto från backning:

Jag längtar dit igen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 365
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 088
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 418
Senast: WSLPZF
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 912
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar