Presentera era inkörningsprojekt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Presentera era inkörningsprojekt.

*kl*

Min lille kille har roat sig med att fastna i boxgrannens hönät, så här ligger allt på is just nu (och bokstavligen ute oxå :D)

Men det verkar gå åt rätt håll och igår var han ohalt! :)

Här är min lilla pärla, ett litet halvblodssto. Försöker lägga in bilder, får se om det lyckas...

Lovisa-090201.jpg

Lovisa-24maj-helfig.jpg

Ahh, nu fungerar det tror jag :p

Senast ändrad:

*kl*
Är ny här, ska börja köra in min lilla häst nu är det tänkt :D Har tömkört honom några gånger vilket har gått helt super. Totalt orädd för vad som händer runt om honom :) Ska ta hjälp av en kompis som kört in en massa hästar, vågar inte göra det själv. Vill inte att något ska gå fel. Pållen Är en appaloosa på 4 år :love:
25907839.jpg

Vad fin hon är :love:

Vad är det för stam? Väldigt lik en kompis lilla halvblodssto *hmm, vem var hon efter....*

*KL*

Nu har jag läst igenom hela tråden, ska försöka få ut någon bild på min snygging, förhoppningsvis hinner jag sätta mig en stund ikväll vid datorn.

Det är jätteroligt och intressant att läsa om er alla, med olika hästar både i ålder och ras.
Extra kul att du är här förstås, Skumme. Tack för senast :laugh:

Lotta

Tack :laugh:
Hon är e.Lasandos. På uppställningsbilden är hon unghäst och omusklad (oinriden), hon är lite kralligare nuförtiden.

Nu ska vi se om jag får in en bild eller två.
Det här är alltså Sälg f. -05 e. Kronprins 1946, u. Juta 22337, u.e. Egal 1730.
Kom till oss för två veckor sedan, helt outbildad. Visad på hingstpremiering förra året (Grevagården) med 38 p. Har jag skrivit om detta förut ber jag om ursäkt för upprepningen :o

Sen han kom har vi bara promenerat, nu två gånger med selen på. Svarar bra på ptrooo, det är väl så långt vi kommit hittills ;)
Han är dock lite stressad över att ha gjordarna hänga mot benen vid selning/avselning. Slår mot dom m både fram o bak, men inga sparkar mot oss.

Draglädren är inte alls så korta som det ser ut, dom har antagit bananform då selen hängt länge. Behöver smörjas ordentligt!

index.php

http://www.nordsvenskdalarna.com/prat/index.php?action=dlattach;topic=659.0;attach=5667;image

Men, så träligt!!!
Fungerar inte den andra heller, som bara är en länk? Jag ser den första bilden direkt i inlägget, den andra som en länk. Konstigt när jag gjort likadant!

Ska man vara tvungen att ha bilderna i pixbox eller liknande? Dom här två finns på annan sida på nätet, så jag har länkat dit.

Tråkigt, jag har inte orken att lägga upp mina bilder på pixbox bara för att kunna visa nån bild här då och då......
Förresten, på den andra sidan dom är utlagde där jag jag hämta mina bilder direkt från min dator o lägga ut dom på nätet. Smidigt!!

Lotta

Till dess jag haft tid o ork att lägga upp mina bilder på nåt ställe där dom kan nås så får den som är intresserad gärna titta på FNH Dalarnas hemsida. Klicka där på forum för nordisvänner, ordna en inloggning (behövs inte för att kunna läsa, men väl för att kunna se bilderna:() gå in under "allmänt" och där läsa i tråden -05:or.

Lotta

Tack detsamma och kul att se dig här också, ska bli spännande att följa den unge mannens utveckling! :bump:

Kan uppdatera lite själv också angående min 07:a Uri (nsv brukssto e. Kronprins ue. Obelisk) - i går var vi för 3:e gången på inkörningskurs vilket går bättre och bättre. De andra hästarna är 3 år och uppåt så för oss har det mest handlat om lastnings- och transportträning, miljöträning samt att vi fått god hjälp med tömkörningen. Tog massa bilder men saknar just nu kabel till kameran, återkommer!

*KL*

Nu har jag läst igenom hela tråden, ska försöka få ut någon bild på min snygging, förhoppningsvis hinner jag sätta mig en stund ikväll vid datorn.

Det är jätteroligt och intressant att läsa om er alla, med olika hästar både i ålder och ras.
Extra kul att du är här förstås, Skumme. Tack för senast :laugh:

Lotta

Här komemr en uppdatering från oss :angel:

I lördags tolkade jag efter Wille alldeles själv. Drog först pulkan efter honom när jag tömkörde för han tyckte den var jätte läskig, när han acepterat att den var där bar spände jag för med draglinor och svängen som jag fäste pulkan i och tömkörde lite till så han vande sig vid linorna och att dra. Sen efter en stund satte jag mig i pulkan och skrittade runt ängen ett par gånger. Han var så duktig!! :love::love:

JA!! jag njöt och kunde inte sluta le på hela dagen.
han gick jätte bra att spänna för draglinorna, stod som ett ljus :love::love:

*kl*

Ikväll drog Gandalf däck för första gången! Det gick kanon och jag är så glad!! :D:D:D

Och idag drog han däcket med mig på :)

26356354.jpg

Han undrade varför jag satt så långt ner i början, och ansträngde sig för att se mig :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 365
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 084
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 418
Senast: WSLPZF
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 912
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar