Presentationstråd

Sv: Presentationstråd

Gott nytt år tillbaka!

Ja jag är svag för en bra överlinje.

Eftet att i många år jobbat med en hästmed låg rygg tänker jag att det kan vara roligt med en häs som har lättare för sig:D

När får vi se dina favoriter?

Susanne

Hej!

Tenkte jeg skulle få lov til å ta noen riktig gode blider først. Jeg har som nyttårsforsett å tro på meg selv, nemlig, og siden jeg er stor i kjeften, må jeg forsøke å "walk the walk" også. :banana:

Tenkte jeg skulle forsøke meg på å gjøre noe morsomt med Hugo´en min, og kanske vise frem Imre, som er Tungdøl.

Pelle

Spännande :banana:
fast det här var ju bara säga hej tråden, så det behöver inte va såmärkvärdigt. Kul att se dig utan huvudbonad kanske?

Kul med en sån här tråd. :)

Helen heter jag, var väldigt aktiv på Buke för ca tre år sedan, men flyttade först ifrån min internetuppkoppling och lider nu (när jag äntligen har bredband) av kronisk tidsbrist. Så jag skriver inte så mycket nu längre. Mest om vi kommer in på psykologiska/filosofiska aspekter på ridning, eller om jag EGENTLIGEN borde göra nåt åt den där oskrivna uppsatsen som har deadline IMORGON... :angel:

Jag har ännu inte lyckats fastna på bild tillsammans med min pålle, så det får bli bilder på oss var för sig. Dessvärre är sådana också en bristvara, ingen av oss trivs med att bli fotad... :o

Mörk bild på älsklingen som står och halvsover:
http://img.photobucket.com/albums/v189/unfortunately/february3.jpg

Jag har en tre-fyra år gammal bild på mig där jag ser himla ledsen ut:
http://img.photobucket.com/albums/v189/unfortunately/helenrod.jpg
:crazy:

...och så två andra bilder där jag ser sjukligt glad ut. Tagna under en spontan "bergsklättring" :D
http://img.photobucket.com/albums/v189/unfortunately/vinter15.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v189/unfortunately/vinter16.jpg

Mitt "vardagshumör" ligger nånstans emellan de båda ytterligheterna. Dock ser jag oftare ut som på bergsklättringsbilderna, som tur är... :D

Här är vi 2004, när Titan (e. Nalle 1858, ue. Don 1854) var 3 år:

2004_1.jpg

Här är vi i somras:

bc0f2e56.jpg

*knapplån*

Kan väl bidra med lite bilder.

Jag och Aminette (ja hjälmen är inte där I know)
titta.jpg

Bild från i somras
jagamihemma.jpg

Aminette är 15 i år, svenskt halvblod. E: Amiral 764 och UE: Kaliber 574. Har en massa gamla skador i kroppen som ställer till det :(

Och den nya lilla hästen jag fått hem:
kirran2.jpg

Kirran är dock bara 2år på den bilden. Hon blir fyra i år. Är d-ponny. Korsning mellan svensk ridponny och New forest.

Här kommer en liten presentation av mig och mina pållar!

Detta är Trolla f-90 e Troll - Gibraltar - Emalj
Kameran016.jpg

Och detta är min nya pärla Balans f-2002 e Hilmer
Ekipage.jpg

Hej!
Jag har inte skrivit särskilt mkt på sistone men läser desto mer.

Min lilla dam är bara 2½år(född augusti -03) så några ridbilder får ni inte men väl en hängbild från i somras ute i hagen.
406840.jpg

O så en pussbild!
406808.jpg

Tjenis, Lord Owen, Jag undrar (är oerfaren) Vad är det för en sadel du har?
Vore roligt om du orka svara! :D
mvh /janne

Shit vad många fina bilder, tjusiga hästar ni har allihopa!

MEn en fråga till de som orkar svara; är det något som gäller speciellt vid barockridning med hästens utrustning, typ träns, bett osv.

Lala, aja, Ha ett bra liv :P
/Jannica

Har lite bilder på min älskling. Endast från träning tyvärr, skäms lite för jag har inga kul bilder... :crazy: Får skärpa mig o ta lite såna, minsann. :D

Vet att jag sitter som en kråka, har precis lärt mig hantera mitt bäcken så nuförtiden borde det se bättre ut. :o

http://community.webshots.com/album/339943546aRrFWI

mvh Jessica

Jag skriver nästan inget här på buke men tjuvläser en del.
Anledningen till detta är att jag bara har dator på jobbet och därför inte har tid att skriva längre svar.. :angel:

Hästarna jag har nu är födda -02 resp. -04 och inte inridna än så några ridbilder har jag inte.
Här är jag, min äldsta häst och min systerdotter.
Mys-skrutt-bukefalos.jpg

Här är båda pållarna (mörkbruna köpt i maj-05, f-02 och ljusbruna köpt i nov-05, f -04)
DSC_0080.jpg

Scorpan skrev:
din blivande 4-åring är bara för fin! :love:
Tack! Det tycker jag också! :love:
Han är den mysigaste av mysiga! :D

Måste erkänna att jag tycker din häst är väldigt fin också! :)
Såg bilder som du lagt in från tornerspel..

har tyvärr inte så många bilder där jag själv är med!! Finns två stycken så här kommer dom Här är jag och min älskling i en avslappande pose:angel:
Har precis arbetat honom från marken ,men det verkar vara matte som blev tröttast :D
9040c1ec.jpg
[/IMG]

Här skuttar vi runt lite jag och min älskling:love:
Nino.jpg
[/IMG]

Tesora

Minelli skrev:
I en annan tråd skriver att de betten du använder har du endast för utseendets skull. De tolkar jag som att du inte använder handen/bettet utan rider med sitsen. Trots detta sitter du och drar i tygeln på varenda bild :confused:
Denna fundering fick jag oxå i mitt lilla huvve... Tycker faktist till och med att du håller balansen i tygeln... Men jag kanske ser fel:angel:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 879
Senast: fio
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka