Presentationstråd

Sv: Presentationstråd

Susan skrev:
Du duger så fint så, det är din stil vi gillar :D

Kolla in min blunder ovan och nedan till Pepa 75, så skall du se att detta med kön har jag allmänt svårt för.:crazy: :angel: :crazy:

Finns det någon kurs på Universitetet eller nåt, där du kan lära dig skillnaderna? Hm, jag kan förklara annars om du vill.

Förresten alla andra, vilka fina bilder och pållar. Allesammans är ju härliga. En del söta, en del vackra och de flesta både och.

OA

*knapplån*

Så här kan vi också se ut hemma hos mej :D
När det är -15 och årets vackraste vinterdag och mor och son rödtottar ska få pulsa lite djupsnö!

rigohandhast.jpg

(sådär ser man - jag - ju oftast ut nu på vintern med 4 lager kläder)

Senast ändrad:

Mysigt, mysigt. Så söta rödtottarna är. Tar du med dig lilltott som handhäst?

OA

Jo han följer med, fast han är inte så himla liten längre - 8 mån gammal och på god väg att växa om mor sin :p

angloluso skrev:
Hehe, ja det är jag ;)
:love: :love: Jag tror jag är kär!! Har du plats för en galen hästkvinna och hennes brune springare??? :love: :love:
Förlåt alla andra att jag tappade "tråden" ,hihi!

men då! ser man inte det på Mickeys ben hur sexiga de är??? :-) Långa och snygga ben ju

Hur bra hans ben faktist var, visste jag dock inte första gången vi sågs. Jag var dock ihop med Baloo första gången jag och Mickey träffades (Mickey Mouse :-) Disney namn på båda :-) )
Fast Baloo var långt ifrån en björn, han var Welsh mountain korsning, ljus skimmel med blått öga. Och Baloos bästa kompis hetter Buster, och var väldigt stickelhårsgråskimmel med en vit fläck mitt i allt. De två, Baloo och Buster, var skitsnygga ihop brevid varandra, och Buster gjorde skäl också för sitt namn, han var en Buster buse. Se om jag får plats med kort på det radarparet.

Mickey var annorlunda dock, det var någon speciellt med honom, han var igen vanlig liten en. Once in a lifetime kille.

Jag skall se om jag kan hitta det utmärkta kortet från USA på connemaran - det är mycket! få personer tror jag som har ett kort på sig själva exakt 30 sekunder-1 minut innan de flyger av. :)
Hittar jag de två korten, på precis innan jag flyger av, och strax efter jag flugit av, så skall jag visa i tråden "Stångbett vid inridning", varför hon connemaran Silver Shadow slängde av mig, för det kan jag förklara ypperligt med de bilderna :)

Fniss :smirk: ja, han är en kille - en valack.
Kan tyvärr inte hela stammen i huvudet, men han är i alla fall e. Hilmer u. Kärra-Borka. Kan försöka leta åt passet när jag kommer hem och kolla vad han har längre bak :)
Är inte alls duktig på nordisar och stammar då det här är min första nordis, men jag kan lova att det inte blir den sista!
Han är bara SÅ underbar :love:

Här är radarparet Herrarna Buster och Baloo

passade så bra ihop i färgerna och storlekarna

Buster-Baloo13_1981.jpg

Här är min utbildingsväg

Brorsan på första häst, jag på andra häst - man kan se av hans lutning att levande hästar inte var hans grej - han blev MC förare och enduro körare istället
torgridning.jpg

Några år senare, avancerat till helt utan ledare - det är fler som har kreativt hjälmval
Ann-Piccolo1_1979.jpg

Ett år senare, snyggare hjälm t o m - avancerat till banhoppning - herren är Baloo
Ann-Baloo1_1980.jpg

10 år senare - bor i USA. Damen är jättesnäll och kolugn och tycker om Julia 1 ½ år, och det precis efter damen Silver Shadow slängt av mig. Jag fick fingertoppen avdragen, och sitter med fingret i mun av ren smärta, och Julia vill kolla hur det är med mig.
shadow3.jpg

Ovan bild med Julia 1 ½ år och mig sittandes, är tagen efter denna bild. Och kort efter denna bild togs, är Shadows huvud mycket längre ner, och jag ännu mer framåtlutad för hon har fått mig dit hon vill, och så lyfter hon bara på rumpan och skickar av mig. Det finns en bild tagen precis innan denna, då jag fortfarande sitter rakt, men man ser att jag har tappat kontakten med henne helt, och resten följer av sig självt. Jag provred henne för första gången bara, och trodde hästar stannar på samma sätt där, som här, alltså UTAN vokala ljud för det, för så är jag lärd - tystnadens språk. Och eftersom jag då tappade kontakten med henne, fick jag ropa i förbi farten till de andra vad som fick henne att stanna, och de ropade Ho. Jag sade Ho, och så lyfte hon på rumpan då. Språkproblem, men hon stannade iallafall.
shadow2.jpg

Ska också säga God dag även om jag sällan skriver här, men läser i alla fall ofta. :)

Elly:
PICT0026.jpg

Jag och Elly:
webmaster.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Visst är det Tand Troll som är pappa?
Isåfall kan man ju säga till intresseklubben att din vackra häst är släkting med båda mina rödtottar :p
(Vad heter hon egentligen?)

evis skrev:
Visst är det Tand Troll som är pappa?
Isåfall kan man ju säga till intresseklubben att din vackra häst är släkting med båda mina rödtottar :p
(Vad heter hon egentligen?)

Jopp, hon är efter Tand Troll och heter Uddens Elly. Är ditt sto efter Tand Troll? Eller är det Troll Jahn? Gillar dina rödtottar :) Funderade ju på Qvadrigo ett tag nu när jag ska betäcka, han är fin. :)

Ah det kunde ju missuppfattas - men Trollfuxa är efter Troll Jahn ja. Jättenära släkt är de förstås inte.... :) Och delar släktskapet med ganska många kbltravare därute också.

(jag borde låta bli koffein tror jag - otroligt svamlig ikväll....
Edit: snokade i hennes stam och ser att Pålex K och Rolex K kommer från samma möderne. Intressant stam hon har!)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 879
Senast: fio
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar