Presentationstråd

Sv: Presentationstråd

Jag är ju här och skriver och läser men är inte direkt barockare men hoppas att jag få vara med ändå? :crazy:
Här är en bild på stallet där jag har Spirre och det är han som syns i det blå regntäcket. Stallet är från 1870-talet och är jättefint. Kolla också höjdskillnaden - vi är granne med slalombacken!
stallupp.jpg

Här är en ridbild men den är taget i tävlingsstressen så döm oss inte! Han var het och jag för hård i stången... Bilden är från stallets SM (stallmästerskap) som vi hade förra året och är en variant av bruksridning (vi hade mängder med olika grenar). Det är vi i mitten!
serpentin.jpg

Här är en rolig bild från samma tävling fast ett annat moment, vi är längst till höger:
boll.jpg

Ja, och så här ser jag ut i favoritposition och favoritkläder - uppsuttet på en distansritt! Kolla solskenet!
gryt04_2.jpg

Från förra årets ind. DM i distansritt (som vi vann!) Vi är längst till höger även här:
ute_flera.jpg

Här är mitt team: min sambo Simon och Spirre
vila.jpg

Här är en hålla-i-bild där jag syns lite bättre. Dock är jag ruskigt nervös, slutbesiktning DM:et...:D
slutpuls.jpg

Dej har vi sett förut :D en bild på dig och gulblå rosett på skäcken.

Du ser ut som du kunde vara med i Sagan om ringen.
En alvprinsessa kanske :D

Dig har jag redan smörat för (lite).
Ved spänande det ser där du bor. Påminner om utsikten från Wången. -Det var så vackert där.

Du rider i en Kefly hjälm ser jag. Haf har också bytt upp mig fran min gula kruka, via ngra andra modeller har vi nu en Kefly.

Jättefin bild den med solen.

Och så höll jag på att glömma dig och OWE :o
Fina bilder allihop :D

Den andra uppifrån tror jag du hade som Avatar när jag började skriva här.

(Det blev rena travloppet på sidan här...)

Mera människor. :bump:

Jag kommer så småningom.....

Haha, mobbar du min häst för att han heter som en gammal gubbe? ;)
(Fast det gör han ju inte egentligen)

Vad säger du då om jag säger att hans flickvän (shettisen) heter.. tadaaa... Elsa! :D
Owe och Elsa. :love:

Ja, det borde påminna lite om Wången, det är ju bara en sådär 14 mil härifrån! I sydvästlig riktning... Nu bor jag inte där bilden är tagen (tyvärr!) men min häst har gjort det i 4,5 år nu. Själv bor jag på andra sidan vattnet (som är Vattudalen, en av Sveriges djupast älvdalar).

Hjälmen är skön på sommaren - rider aldrig i annat då - för man svettas inte i den. På vintern har jag införskaffat en CRW som fungerar bra också.

/Camilla

Jag vet att du kallar honom OWE :)
Jag har väl ögonen med mig när jag spionerar på dig på trådarna här på buke...

Var ute i snön och tog bilder idag, här är en av dessa :)
(herrn var på bushumör så det blev inte särskilt seriöst jobb :p )

RIMG00662.JPG

Fantastiskt vad mycket snö ni har! Och vilken härlig bild! Jag gillar verkligen din häst.

Idag har det faktiskt kommit en del snö även här, just nu ser jag snöflingor virvla runt här utanför fönstret så jag ska hem och skotta nu, men hittills har vi haft ungefär som på din bild trots att vi borde ha mycket, mycket mer den här tiden på året.

/Camilla

hmm...jag är också smygläsare, men jag kallar mig iaf barockare...;)

Har ridit i 14 år, AR har inspirerat de senaste fem åren...Har tre pållar.
Sunny, en D-ponny märr som jag haft sen vi båda var åtta (blir 21 nu). Hon är holländsk import med okänd bakgrund. Jag köpte henne av en hästhandlare via telefon:crazy:. Har haft div. problem med henne sen hon kom, men nånstans runt trettonårsåldern klickade det och sen dess har det varit ett drömförhållande oss emellan:love:.
bild på oss Maj 05:
http://hem.passagen.se/aremea/barbacka1.jpg

våren 03 köpte jag Lea, en nordsvensk bruksmärr från en ridskola i Örebro. Hon var stressig, svårriden och allmänt frustrerad. Nu är hon lugn o go (haha, hon och kompisens kallblodstravare skenade hem 2 km i snön idag...) men med en hel del glimt i ögat...hon är en plåga att rida enl. alla andra, men vi kommer bra överens. Hon gjorde sin första skrittpiruett i Aug. i år:banana:

bild på oss, också från Maj 05:
http://hem.passagen.se/aremea/Lbarbacka1.jpg

April 05 ringde telefonen. Det var en travare som skulle gå på slakt pga. aggressivitet. Han flyttade hit tre dagar senare, så nu bor What on Earth (Gurra) här också. Han är precis inriden, och leker runt med mig på grusvägarna. Världens keligaste häst, och med enorm humor...klättrade med honom idag, och han gjorde en kapriol ;) på eget initiativ, mitt i den jättebranta backen...:angel:

bild på oss från Maj 05, precis innan första uppsittingen:
http://hem.passagen.se/aremea/klickergurra.jpg

(det låter som att jag bara är ute och busrider, och det gör vi ibland, men just nu beror fasonerna på att de inte orkar busa i hagen, så de gör det med matte ist...)

Jag har dessutom alla tre kusarna barfota på lösdrift, rider bettlöst och klickertränar dem;)

/Migo

Din häst har ett så otroligt fint och ärligt uttryck i ansiktet, ögonen och öronen är underbara. :)

Jag tränar inte barock men jag tycker de är lite intressant
så jag bidrar med ett par bilder endå :p

34513303498.jpg

jag och ponnyn
36311351074.jpg

riden
36311381150.jpg

36311382513.jpg

Electra f. 98 imp. england, nu registrerad som Sv. ridponny

Ja, han är helt underbar! Skattar mig lycklig att jag valde honom ;)

Bara man läser de signaler han ger (tydliga för mig, men aldrig några handgripliga uttryck så han skulle vara väldigt lätt att förtrycka) och låter honom få den frihet han behöver så gör han det mesta för en.

Sen var han på bushumör idag som sagt, så jag hade velat ha en paddock eller iaf inhängnad så man kunde busat runt massor med honom och fått lite kapriol-kort också :p

Ett till kort på hans härliga uppsyn då han verkar ha en fan-club här :p
(Tilläggas ska att jag tycker många Camarguehästar har denna uppsyn, men också delar den svåra delen av hans temperament, nämligen den höga energin vid arbete).

RIMG00332.JPG

Ja, han verkar vara en underbar häst. Han ser så glad ut på alla kort du lägger ut, så avslappnad tillsammans med dig.

Ja, en paddock eller något skulle man ha för busdagar.
Om jag någonsin köper egen gård ska jag ha en paddock eller helst ett ridhus (bara tak och halva väggar), det har jag bestämt! :D

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 879
Senast: fio
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka