Presentationstråd; vilka är ni :)?

ako

Trådstartare
Är lite nyfiken på vilka alla är egentligen; alltså lite utöver att vi har barn allihop. T ex jobb, intressen, djur etc, o tycker det vore kul om ni ville skriva ett par rader om er själva.

Kanske en tråd att nåla? Hur gör man förresten?

Lite om mig då:

34 år (f. -75) , har en son född okt 08 tillsammans med min sambo. Vi bor på landet i Östergötland, på en liten hästgård.

Är ridlärare till yrket och jobbar på en medelstor ridskola. Håller på med hästar o djur på fritiden med, har två hästar varav en pensionerad ponny o en hbl valack som jag dressyrar med på LA/Msv- nivå i mån av tid. Rider väl nu sedan vi fick L ca 3 ggr i veckan o det räcker faktiskt för att hålla pållen i skaplig shape.

Dessutom ingår en cocker, en springer o tre katter i familjen. Alltså., det mesta kretsar kring bäbis o djur här :). Därför är Buke bra- här kan man prata om allt jag gillar ;).

Mvh,
Anna-Karin

Senast ändrad:
Sv: Presentationstråd; vilka är ni :)?

Kul tråd! Har saknat en sån här, men aldrig kommit mig för att starta en själv :p

Jag är född -88 och bor i hus med sambo och son. Ludwig kom till oss i maj i år, och är världens sötaste bebis :D Jag har aldrig gillat barn, men konstigt nog så är det en helt annan sak när det är ens egna :p

När jag inte är mammaledig så jobbar jag som undersköterska, ett jobb som jag älskar och stortrivs med!

Det enda djuret vi har är min häst Dolly, en kallblodstravare -94. Hon är bara sporadiskt riden sen sept, men ska sättas igång nu :banana: Henne gör jag lite allt möjligt med - dressyrar, hoppar, racear med i skogen (:angel:) m.m m.m. Har även köpt en rockard nu så jag och Ludwig kan ut och åka :)

Är hopplöst buke-beroende, och det blev knappast bättre sen jag blev mammaledig :D

/Anna

MittNyaJag är född 1984 och avbröt sina lärarstudier efter tre terminer då Sebastian kom till världen i februari -09.
Bor i villa i hjärtat av Dalarna tillsammans med min sambo.
Har haft en massa kaniner tidigare i livet men nu består djurskaran av två hästar, en fjorkorsning född -81 och en quarterkorsning född -99. Ponnyn är pensionär och gör inte så mycket alls och den andra tränar och tävlar jag lite allt möjligt med inom western då. Ridgrenar och en del boskap.
Jag försöker rida varannan dag men då sambon jobbar skift och min mamma jobbar 60 timmar i veckan på en 30 timmarstjänst så blir det lite oftare i bland och lite mer sällan ibland... :)

Ska väl snart till att börja leta reda på någon timtjänst någonstans men kommer antagligen vara hemma året ut med bebis iallafall. Är mer sugen på att jobba än att gå tillbaka till lärarstudierna!

Fint namn ;)- glömde ju skriva att vår grabb heter Ludvig, men blev påmind när jag läste ditt inlägg :)

Kul att läsa om er andra!

Jag är 28, kommer fylla 29 i samma veva som jag trycker ut min tvåa! Bor på Irland med min irländske sambo och vår son Sam 19 månader (om någon kunnat missa honom :D), två enögda hundar och en hårig katt.

Förra veckan sålde jag en häst och snart ska hennes mamma få fara till Trapalanda. Ingen större sorg egentligen då jag inte är så fäst vid henne. Fäst är jag däremot vid min kompis häst Ginny, hon är vindvissla hästifierad. Vi har så otroligt kul ihop och jag ser verkligen inte fram mot långa månaders riduppehåll.

Jobbar just nu på ett Destination Management Company och planerar resor för svenska och norska grupper som vill upptäcka Irland. Trivs jättebra!

I oktober förra året flyttade vi in i vårt nybyggda hus som jag själv har ritat och här är helt underbart! Nu saknas bara en lottovinst så vi kan göra färdigt alla mina storslagna planer :D

Jag är 25 år och bor sen april i Graz i Österrike med min sambo och dotter Emilia (f. mars-09). Kommer från Linköping från början och det är fortfarande Linköping jag kallar hemma, längtar tillbaka till Sverige mycket.

Jag har en fil.kandidat examen i miljövetenskap och har sen pluggat lite pedagogik. Har aldrig jobbat med något inom det och känner inte så stort sug till det. När det är dags att börja jobba igen blir det nog vilket jobb som helst och sen förhoppningsvis syskon. Sen kanske jag pluggar ngt helt nytt, eller ett masterprogram. Vi får se vad framtiden bjuder på.

Just nu har jag inga djur alls, förutom föräldrarnas två hundar (tollare) som jag tycker är lite mina också. Sålde min islandshäst som jag köpte som föl och red in, förra våren. Saknar häst mycket, men egen häst dröjer länge innan det blir igen. En katt blir det nog iaf inom en inte allt för lång framtid.

Drömmer om ett eget hus, med härlig trädgård. Trivs inte alls i lägenhet i stan egentligen.

KL

Är född 88 och bor i Sundsvall. Väntar mitt första barn, bf 11/9.

Har en häst på foder och två katter.

Jobbar som undersköterska, men vill plugga vidare till något annat.

Håller just nu på att renovera mitt hus så att jag kan sälja det och köpa en gård lite mer utanför stan (är ju lantis egentligen).

Det var grova fakta om mig, skulle bli en hel novell annars:angel:

kl

Vilken rolig tråd! :)

Jag är just nu 26år (född -82), bor i Örebro med sambo och sonen Rasmus 9 månader (född 1 okt-08), 3 katter och massa dammråttor..

Jobbar på ett elevhem för döva gymnasieelever.

Har inte kvar någon häst längre men rider 2 hbl åt en familj som inte har så mycket tid som dom vill till sina hästar. (även om min tid har minskat dramatiskt med hästarna sen Rasmus kom)

//Madde

KL

Vilken rolig tråd!

Jag är 25 år och bor numera i Stockholm i ett rött litet hus med vita knutar, tillsammans med min sambo, vår son och våra två vintisvovvar. Är för tillfället helt hästlös och saknar det otroligt mycket! Sålde min sista häst i Dec förra året.

Är uppväxt i hästfamilj med en mor som tävlat intensivt i körning med främst shettisar men även whelshar. Gått den hårda vägen och är i grund och botten en ponnyuppfostrad unge som tävlat alla tänkbara grenar i barnaålder. Har dock tyvärr inte vidhållit något tävlande i äldre ålder.

Har alltjämt jobbat med hästar sedan jag var 16 år, främst med galopp både i Sve och utomlands. Men även med "vanliga" pållehästar, senast som stallchef i ett medelstort allt-i-allostall, slutade där i April förra året då jag var gravid med son nummer 1. Har pluggat under vintern och våren men är nu helt mammaledig och kommer så vara en bra tid framöver då jag är gravid med son nummer 2 som beräknas anlända till oss i November.

Har även hunnit med att jobba med ett så glamouröst arbete som köksbiträde på Sibyllakiosk, och som butikspersonal i hästsportaffär.
Så mitt liv har varit kraftigt hästdominerat sedan alltid.

Ja, det är jag, inbiten hästnörd rakt igenom!

Jag fyller 37 i oktober, har en sambo och tre barn. Största pojken blir myndig i december, mellankillen fyller två i september och minsta pojken fyller ett i december.

Till yrket är jag arbetsterapeut, och det kommer jag nog återkomma till så småningom, när jag tröttnat på att gå hemma med barnen (som jag för övrigt planerar att göra minst tre år till). Säljer lite hudvård och makeup för att få lite extra i kassan, och så har jag ett brinnande intresse för rehab/hab, djur och natur. Det tänkte jag kunna kombinera så småningom - ridskola för barn med rehab/habbehov kanske? Återstår att se, det ligger på planeringsstadiet ännu.

Hästar har jag haft, men just nu rider jag knappt alls, det tar så mycket tid här hemma. Till hösten är det dock tänkt att jag ska medrytta åt syrran och en kompis. Och när jag fyller 40 ska jag köpa mig en häst! Ahkal theke är den ras som är utsedd till nevins framtida ridning :laugh:

Ja, det var lite om mig!

*kl*

Jag är -75a, fast det begriper jag visst inte alltid. ;) Har världens underbaraste lilla dotter som är född september -01.
De flesta har väl hört storyn om hennes biologiske far så den hoppar vi över och går på nuvarande sambon. En helt underbar kille som efter att bara ha pratat på msn, smsat och pratat i telefon packade ihop sitt liv i Uppland för att flytta hit och hjälpa mig och dottern när vi behövde honom. Det blev visst mer än vänskap av det :angel:.
Folk man bara pratar med som inte träffat honom pikar mig ganska ofta eftersom han är yngre än mig (född -85) men ingen som träffat honom irl och framförallt sett honom med min lilltjej säger ett knyst igen.

Till familjen hör även Pixi som är en snart 2årig bondkatt och Sigge och Sixten (tamråttor), gammeltant Friggelin (islandshäst på 20 år) och numera även fölis som ännu inte fått namn.

Arbetar på en privat skola 'där jag behövs', F.n på förskolan och språkstödjer de barn som behöver det. Lärare för 4-9 i grunden samt läst specialpedagogik. Kommer nån gång i framtiden bli klar med min forskning på Tudor-tidens England kanske...men det finns ju hela tiden mer! Insåg att jag är för intresserad av min historiska period när jag helt plötsligt blev ägare till ett par trosor där det står 'Henry was here' och har bild av Henrik VIII :o

Roligt att läsa om personerna bakom bukenicket :laugh:

Själv heter jag Madelene och bor med min sambo, vår dotter Ella ( född mars 09 ) och Staffordshire Bullterrier Zaga i en lägenhet i västra Göteborg.

Kommer ursprungligen från Gävle och vi kommer återvända dit i vinter för köpa eller bygga hus ..

Har läst internationella relationer och politik på universitetet samt har en lättare ekonomiutbildning. Var med i en olycka 2005 och har sedan dess varit sjukskriven.

Just nu är jag mammaledig och efter mammaledigheten tänker jag försöka återgå till arbetslivet ( alt plugga ) och då med inriktining på ekonomi/redovisning.

Innan olyckan har jag haft egen häst och foderhäst, men nu efter olyckan rider jag inte alls ( men jag saknar hästlivet något otroligt ).
Tränar dock lydnad med hunden och ska starta en lydnadsklass i höst .

Det var lite om mig det :D

/ Madelene

Jag är född -76 och har en son som föddes fjärde jan -09 (firar 6 månader idag). Är utbildad energi-och miljöingenjör och jobbar som det när jag inte är mammaledig. Jag är sambo med barnet pappa som har en egen pizzeria, vilket innebär att han jobbar 6 dagar iveckan ca 12 h/dag.

Min häst står hos en kompis till mig och skall säljas, vilket har dragit ut på tiden av lite olika orsaker. Att sälja min häst känns oerhört svårt, men jag skulle inte klara av mitt liv med dagligt ansvar för ytterligare en varelse. I familjen ingår dessutom Puma, världens bästa (enligt mig) staffordshire bullterrier.

Innan hyrde vi ett hus på landet utanför Örebro, men flyttade till radhus i Kumla några veckor innan sonen kom.

Jag har länge varit anonym läsare här på Buke men har börjat göra min röst hörd lite smått.

Jag är 32 år bor på en gård med min man och Linus född i sep -08. Numera har vi "bara" 2 hästar hemma och 1 inackordering. Har även en häst ute till försäljning, men han står inte hemma. Till familjen hör även en katt och en blandrashund.

När jag inte är mammaledig arbetar jag som sjuksköterska på en kirurgavdelning. Fast nu till hösten kommer jag att börja en ny tjänst som innebär att jag läser vidare till operationssjuksköterska samtidigt som jag jobbar på operation och får lön under tiden:bow:

Är sedan tidigare utbildad stallchef och har arbetat på stora stall både i Sverige och i USA, men min rygg pallade inte att rida 6-10 hästar per dag så valde jag att ha hästeriet som hobby.

Jag heter Matilda, är 26 år och bor på Hisingen i Göteborg med min man, sonen Elias (snart 8 månader) och två katter.

Jag är mammaledig just nu men jobbar deltid i en liten livsmedelsaffär. Har tagit ett studieuppehåll från mina biologistudier men ska slutföra dem till hösten.

Min stora hobby är katter, jag odlar katter.;) Lite av en kattok kanske...

Jag är -78:a och bor i Stockholm i en lägenhet. Flyttade hit 2007 från Norrland och inbillar mig att jag bor här nere tillfälligt - men det blir nog inte så. :D

Fick min son i november förra året, han fyller 8 månader idag.
Sambon är hemma mycket men när han väl jobbar kan han vara borta i månader, han är musiker.

Jag har två vinthundar som är mina, ägde dom när jag o sambon träffades. Ibland funderar jag hur tusan jag ska få ihop det. Drömmer om radhus/villa där jag bara kan släppa ut dom för att kissa istället för att klä på hela familjen 4 ggr per dag. Men men...kan ni så kan väl jag?! En bonusson på 6 år har jag också, han är hos oss på halvtid.

Jag är resesäljare men blev tyvärr arbetslös nu i april under min föräldraledighet, företaget gick i konkurs. Så nu till vintern när jag hade tänkt sätta lillen på dagis och börja jobba ser just nu lite osäker ut. Tyvärr är vi oerhört beroende av att jag har en lön, annars skulle jag gärna ta ut få fp-dagar och vara hemma med honom längre.

Tidigare var jag i restaurangbranschen.

Hästar har jag helt slutat med, dock bor min svägerska granne med två quarterhästar som hon brukar pyssla med och dit följer jag gärna med... :love:
Bodde på landet som liten och hade häst från jag var 8 år, under gymnasiet var jag medryttare till ett par hästar istället, senare har jag gjort hästpraktik i Skåne och Östergötland och det var underbart. Drömjobb såklart!

kl

Vad roligt att läsa om alla!

Jag heter Julia och är 24 år. Jag bor med min man och vår dotter My (född 27/1-09) i Floda utanför Gbg. Vi bor i vårt nybyggda hus sen en dryg månad tillbaka ute i vad vi själva kallar för "skogen" och trivs alldeles ypperligt. Här bor också våra tre katter; Leia, Tott och Sören Marodören.

Jag blev precis färdig med min lärarutbildning när My föddes, så efter mammaledigheten är det tänkt att jag ska jobba som lärare i åldrarna 6-12 år. Vi får väl se om det finns några jobb när det är dags... eller så skaffar vi ett barn till och förlänger föräldraledigheten lite :angel:

Jag har jobbat som guide på Universeum i Gbg under fyra år, men började jobba deltid på ett LSS boende för unga handikappade för tre år sedan och har där trivts väldigt bra. Tanken är att jag ska vikariera där lite senare under föräldraledigheten och kanske kunna spara lite på dagarna.

Jag har alltid varit en djurmänniska och har haft mycket smådjur i mitt föräldrahem, framförallt hamstrar. När jag träffade min man för 6,5 år sedan fick jag två katter på köpet och sedan fick vi en tredje katt för några veckor sedan, som vi räddade från döden. utöver katterna har jag också en fantastisk islandshäst som är min andra lilla bebis. Han heter Thytur och är helt underbar! Innan jag köpte honom hade jag ett sto vid namn Freyja (därav mitt nick) som jag tyvärr fick avliva redan vid 9 års ålder pga en skada som inte ville ge sig. Det är mitt livs tragedi hittills.

Ja, det var väl lite om mig det.

//julia

Liknande trådar

T
Övr. Katt nu är det så här att jag ska sälja (ge bort) en av mina hankatter. har hittat ett perfekt hem där han kommer att trivas som fisken i...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: Heulwen
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 697
Senast: 333
·
A
  • Låst
Hästmänniskan Tänkte berätta och varna all hästägare att vanvårdnad förekommer närmare än vad man tror, och oftare. Vi har hade ett jättefint...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
20 643
Senast: tussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar