Presentationstråd; vilka är ni :)?

Sv: Presentationstråd; vilka är ni :)?

Jag är född i augusti -86 och bor sedan tre år tillbaka tillsammans med min sex år äldre sambo, numer bor vi i en villa som enligt eniro ligger 40 minuter söder om Globen. :D Huset köpt i april! Fantastiskt skönt.

27 maj i år föddes vår son Milton. Med oss bor varannan helg (vh på grund av avståndet) sambons 7½-åriga dotter. Inga husdjur tyvärr. Eftersom jag levt hela mitt liv på gård med häst, hund och katt tycker jag att det ekar lite väl tomt i huset så hund och/eller katt kommer införskaffas framöver.

Jag har en häst, en fredriksborgare född -90 som verkligen är hästen i mitt liv :love:, han inköptes -01. Sen påsk i år står han på mina föräldrars gård 20 mil bort, jag fixade inte fysiskt stallsysslorna i slutet av graviditeten. Han kommer förmodligen stå kvar hemma hos mamma och pappa till nästa sommar då jag har svårt att se hur jag ska ha tid med honom under höst och vinter.:( Sonen går såklart i första hand!

Jag hade vikariat fram till maj på ett LSS-boende för autistiska ungdomar. Ett jobb jag verkligen tyckte om! Hoppar in som timvikarie efter årskiftet för att spara föräldradagar. Dessvärre kan jag inte återgå till jobbet efter föräldraledigheten då sambon jobbar ständig kväll och mitt jobb innebar dag och kvällspass. Bara att leta sig vidare eller, hemska tanke, börja plugga igen. :p

Jag hoppas och tror att vi inte blir allt för långlivade här i sthlmstrakten, jag vill tillbaka till "landet" och småbyarna, vi bosatte oss här för att sambon skulle kunna jobba med det han vill. På grund av sin diabetes får han dock inte längre göra det han vill...

jahapp, jag får väl försöka presentera mig lite också, även om jag inte är så intressant som människa :)
40 år och mamma till 4 barn, två tjejer 7½ resp 5½ år och två killar 4 år resp 3 månader.
Bor på gård på landet med maken, som jag för övrigt fick kontakt med i juli för 10 år sedan, på en gård där vi har runt 10 hästar (hur räknar man en som är utlånad och förmodligen kommer säljas, eller den som är såld men ska bo kvar tills fölet är avvant?) + några beteshästar på somrarna.. VI har också en liten flock finullsfår och några råttfångare (katter).

Jag har varit hemma och tagit hand om barnen sedan ettan föddes. Har numera halkat ur trygghetssystemet så jag drar in lite pengar genom att sälja kläder (hemförsäljning) och att knäcka lite extra som hovslagare (som jag utbildat mig till, men inte orkar med längre pga att jag är reumatiker numera.
Fler planer finns på verksamheter som ska försörja mig framöver.

Hej!

Jag heter Helena och är född 76, fyller med andra ord snart 33 år:crazy:.
Bor i Nyhammar med min sambo Klas och vår son Martin som föddes den 8 Maj 09, blir 2 månader imorgon :D. Till familjen hör även vår Petit basset griffon Zorro, 8år, för närvarande mycket kär i granntiken Bianca som höglöper...

Innan mammaledigheten arbetade jag som vårdbiträde på ett servicehus i Ludvika, ditflyttad från hemtjänsten i Sunnansjö/Nyhammar. Blev LAS anställd i Juni 08. Ett arbete jag älskar!! Planerar att vara mammaledig tom augusti -10 och då börja arbeta 100% igen. Då kommer Klas att vara hemma 6 månader.

Mitt största intresse här i livet är hästar! Men har inte haft egen häst på 10 år nu, men medryttat och haft foderhäst. Planerar att köpa häst igen när Martin blivit lite större, nu när jag har fast arbete!! Har tidigare haft shettis, russ, new forest och halvblod som jag tävlat hoppning med upp till MSV nivå. Kommer förmodligen inte att återuppta tävlingskarriären :cry:

Hej!

K... heter jag, född 1976. Har hittat tillbaka till Bukefalos i veckan kan man väl säga (har varit reg. användare sen 2001).
Jag bor i Ljungby, Småland men är uppväxt på Gotland.

Har två döttrar, L född juli 2005 och A född feb 2008.
En man och två katter hör också till hushållet.

Har hållit på med fjordingar tidigare men kom ifrån "hästeriet" när jag flyttade till fastlandet. Har varit medryttare i lite olika omgångar. Just nu saknar jag hästar och samvaron runt dem nåt så otroligt! Nån som känner nån snäll kuse i Ljungbytrakten som behöver lite kärlek? :angel:

Äntligen en presentationstråd! :bump:

Jag heter Emily, nyfyllda 22 år, alltså född -87.
Bor tillsammans med sambon Jocke, född -72, i ett radhus i lilla Vilhelmina i norr. Vi har dottern Nikki som föddes den 15 mars 2008.

Fram tills den 20 maj hade jag också en underbar häst, Lindy, men numera galopperar hon på Trapalandas gröna ängar. Det är oerhört tungt och just nu antar jag att jag befinner mig i någon slags depression. Försöker ändå hålla igång hästlivet genom att rida en ridskolehäst som jag också tävlar i hoppning.

Jobbar för tillfället som sommarvikare på sågverk och önskar jag fick fortsätta. Men antagligen återgår jag till arbetslöshet i höst och får leta skitjobb. Har gått naturbruksgymnasium med hästinriktning och även jobbat som reporter på en lokaltidning.

Mitt namn är Linda, född -80.
Sambo med Anders, född -75 sedan 9 år tillbaka. Tillsammans har vi sonen Oscar som föddes 16 augusti 2008.

Vi hyr en gård i Väse, utanför Karlstad men är nu på väg att flytta in till stan igen. Har studerat till socionom & undersköterska - Drömyrket vore att arbeta som kurator på kriminalvården. Eftersom jag studerade innan Oscar's ankomst är jag arbetslös efter min föräldraledighet och söker jobb för full som jag hoppas ska ge något.

Ägde en underbar islandshäst vid namn Grunur som jag köpte som liten 2-åring - Han fanns i min ägo i tre år innan jag beslutade mig för att sälja honom under graviditeten, tiden räckte inte till.

Delar mitt hästintresse med sambon - Fast här är det trav som gäller! Han hade en egen travhäst, Icaros som tyvärr är änglahäst sedan tre veckor tillbaka.

Nu vill jag satsa på jobb & familjen så ny häst för min del får dröja lite.

//Linda

Elin heter jag och är född -82.

Jag bor på landet 2 mil utanför Västerås på en liten gård med min man och vår dotter Alice som snart är 15 månader.

Vi har två hästar. En vit mini-shettishingst vid namn Affe som är 23 år och Tarzan ett 16 årigt halvblod som är min ridhäst. Hinner oftast med att rida 5 dagar i veckan.
Alice "rider" på Affe in från hagen några gånger i veckan, villket hon älskar, han är likgiltig.

Min man var livrädd för hästar när vi träffades men har nu börjat prata om att lära sig rida samtidigt som Alice, så att dom kan rida ut på långturer... :love:

Jag är mammaledig till april 2010 då Alice blir 2 år. Då går jag tillbaka till mitt jobb som stallchef på ett stort inackorderingsstall här i krokarna. Om jag inte hittar på något annat lönsamt hemmifrån....

Hästarna är mitt liv, jag är med i styrelsen för ridklubben här i byn. Men jag hinner påta i trädgården och baka mellan varven när jag inte ligger och läser i hängmattan...

Dax för mig då... Är född -75, Haft samma gubbe i 17 år nu... Fyra barn har det blivit. Födda -99, -02, -04 samt -05. Tre grabbar sen en tjej.

Bor på landet strax utanför växjö i eget hus som vi byggde våren -97. Bor kanske lite udda då vi bosatt oss på min morfars gård och bor således granne med både honom, mormor och mamma och pappa. 4 generationer på samma gård.

Vi (jag och maken -övrig släkt är totalt ointresserade av häst.)driver stuteri och har just nu 31 hästar. Halvblod och knabstrupper. Utöver det så arbetar maken heltid som fordonstekniker och jag arbetar 150% borta som vårdare, tidningsbud samt försäkringsombud. Emellan varven studerar jag. Sjuksköterskeprogrammet ligger lite på hyllan pga familjesituationen, läser handikapp och rehabiliteringsvetenskap samt juridik på distans istället.

Till familjen hör 4 katter, 2 kaniner, en utlånad hund. Samt några myskankor.

Sysselsättningsproblem har vi inte. Då jag dessutom har en kronisk sjukdom så har jag inte ork till mer än att få livet att gå runt. Studerar för att jag vet att jag i framtiden inte kommer kunna ränna runt som jag gör och behöver ett arbete som inte kräver fysiska prestationer...

Nu i maj var jag på semester för första gången i mitt liv!! 2 dagar -till Polen och hem igen. :D

På gården har vi också bärodling. Vinbär, hallon samt biggaråer. Men det är min morfars pyssel.

Gira :banana:

Är 24 år och bor i en lägenhet med min sambo på en liten ort mellan stockholm och uppsala. Vi väntar vårt första barn i början av oktober. Pluggar på juristlinjen i stockholm och har läst två och ett halvt år, kommer ha två år kvar efter att bebis kommit. Tycker att det för det mesta är kul och intressant, även om det är tungt ibland. Har tagit ett studieuppehåll nu och planen är att börja igen i september nästa år.

Har ett 7 årigt hoppsto och hennes tre månader gamla föl, men har inte ridit sen i december och nu håller jag på att längta ihjäl mig efter att få rida. Vågar dock inte ge mig upp på hästryggen fören bebis är ute, men så fort det går ska jag komma igång igen :laugh:

Massor av tips :D Säg bara till när det blir dags. Vi tänkte utforska lite ridställen i sommar också, jag och min chef.

Vår eller höst är bäst här, men det finns inga säkra torra perioder ;)

Låter supernajs :) Inte fel med en egen Irlandsexpert :rofl:

Kommer garanterat höra av mig när vi börjar planera Irlandsresa. ;)

*kl*

Heter Emelie och är 22 år gammal, bor i en lägenhet några kilometer utanför Åre tillsammans med min sambo Staffan 36 år. I hushållet finns ävenn vår blandrastik Tindra på snart 3 år.
Vi väntar vårt första barn i januari om allt går som det ska.

Jobbar på kundtjänst i Åre sedan i januari, har tidigare jobbat inne i stan med samma sak i 2 år (man tager vad man haver), sambon jobbar som murare.

Innan årsskiftet så red jag en hispig kallblodstravare precis hur mycket jag ville, men slutade iom att jag flyttade några mil bort. Får dock komma dit hur ofta jag vill, vilket inte har blivit av ännu *tyvärr* :( Saknar ridningen något enormt och inte finns det så många hästar här heller.

Ska köpa en häst någon gång i framtiden då ekonomin/tiden ser bättre ut och det förhoppningsvis har uppförts ett ridhus i Åre trakterna (närmaste är 12 mil bort).

Oj vad svårt det är att beskriva sig själv

Är en tjej på snart 28 år och väntar nu mitt 1:a barn! BF 31 Juli! :laugh:
Jobbar som Undersköterska på ett sjukhus en bra bit ifrån mitt hem, som ligger ute på landet mitt i ingenstans.
Har en katt sedan 3 år tillbaks, som inte läst kattboken riktigt! ;)
Mina intressen är ju mina två hästar, en nordsvensk och en varmblodig travare. När jag inte har den magen som jag har nu, så kör jag dem båda och rider i skogen/ på vallen med lite hopp och dressyr. Mest för att det är kul, har inga direkta mål med ridningen. Min sambo har blivit jätteintresserad av hästar och körning, men tar en gärna en tur på ryggen emellanåt. Han är duktig och har stora ambitioner när det gäller körningen och därmed kompletterar vi varandra väldigt bra, då jag kan tycka att det är lite "läskigt" med körningen. Vi sysslar även med "bruks" och arbetar med hästen, nordsvensken har fått dra ringvält och snart står harv och hövändaren på tur. Kanske lite timmerstockskörning!? Andra intressen jag har är ju renoveringen på huset som är klart inne, men fortfarande lite kvar utvändigt. Har tagit 2 år och nu kan man äntligen njuta lite av livet också, så barnet kommer väldigt tajmat. Annars är det teckning, foto, skapande, träffa människor man tycker om och umgås. Gillar även att baka och livet och arbetet här på landet. Är nog något fel på mig som tycker om att ta hand om hö, stängsla, måla, gräva, spika, såga (riktig sågbänk), skogsvård. m.m.

Nå, det blir jättekul att få barn tillsammans med mannen i mitt liv. Vi kompletterar varandra jättebra och ja, jag längtar! :love: Snart är vi tre!

KL

Jag ar en -74:a och gift med Australiensisk -75:a, vi fick nylingen (3:e juli) vart forsta barn en liten Sophia. Vi flyttade till Melbourne September -07 och kopte hus oktober -07. Innan dess sa bodde vi 4 ar i Cambridge, England. Trivs valdigt bra har nere, men det ar ju liite langt hem till mamma och pappa i Sverige...

Innan Sophia kom, sa jobbade jag som CAD ingenjor pa ett multi internationellt foretag inom process industrin, dvs mejerier och bryggerier. Nu kommer jag att vara pa obetald mammaledighet i ett ar for att sedan ga tillbaka till samma jobb.

Ar uppvaxt pa lantbruk och hade ponny from 9 ars alder for att sedan ga upp i storlekar till hast. Red mycket under mina universitet studier i Linkoping och larde mig massor om min kara hast och mig sjalv. Saknar hast och ridning valdigt mycket, men det ar svart att hitta nagonstans att rida har i Melbourne om man inte ar beradd att aka langt...

Drommen ar att kopa en tomt och bygga ett hus enl svensk standard, dvs tvaglas och isolering utanfor staden sa jag kan ha hast igen. Men det far nog vanta...

//Krusan

Liknande trådar

T
Övr. Katt nu är det så här att jag ska sälja (ge bort) en av mina hankatter. har hittat ett perfekt hem där han kommer att trivas som fisken i...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: Heulwen
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 697
Senast: 333
·
A
  • Låst
Hästmänniskan Tänkte berätta och varna all hästägare att vanvårdnad förekommer närmare än vad man tror, och oftare. Vi har hade ett jättefint...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
20 643
Senast: tussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar