Presentationstråd; vilka är ni :)?

Sv: Presentationstråd; vilka är ni :)?

Japp, och jag heter Charlotta, kallas för Lotta och är 31 år. Är arbetssökande ekonom som dock får jobba lite ideellt med att sköta kontorsarbetet i min mans företag (han är glasblåsarmästare och driver egen glashytta).

Vi har en pojk som heter William, född i juni -07. Vi bor på vår lilla gård tillsammans med två hästar (ett halvblod och ett russ) som tyvärr mest går och dräller i hagen sen jag fick barn. Vi har också en väldigt tolerant katt som flyttade till oss för ett par år sedan och hon får stå ut med mycket sedan Williams största intresse blev att dra henne i pälsen, svansen och benen...

Hej! Jag heter Erika, är 29 år gammal bosatt i en stockholmsförort som heter Skogås.
Bor där tillsammans med sambo (sedan 11,5 år), katt, två ödlor och en fisk i ett radhus.
Dessutom har jag ett travarsto på 7 år i ett stall i närheten.

Jag arbetar på en stormarknad, på frukt och grönt, sedan i februari och stormtrivs. Kommer snart få sätta mig i kassan dock, då min mage växer så det knakar. Ska nämligen ha vårt första barn i slutet på oktober!
Otroligt spännande och roligt. Jag har mått toppen hela graviditeten (hittils hehe) och älskar min mage!

Annars gillar jag sport, främst fotboll. Jag och sambon följer allsvenskan och engelska ligan rätt fanatiskt :p. Vi har lite huvudbry vad gäller vårt barn, då vi håller på helt olika lag... vilka lag ska barnet välja? (dagens ilands-problem hos oss hehe).
Annars är det mkt pyssel hemma som jag ägnar mig åt, just nu fix av det blivande barnrummet! :love:

Å vad roligt!

Jag är ... hm, 77a, det gör mig till 32 :eek: Bor norr om Stockholm, i Väsby, i ett litet 70-talshus med min ljuvliga sambo (snart man :love:) . Vi har 2 katter, en av dessa är en halt hittekatt. Vi har vår skatt Elina, 15 månader. Vi hade varsin häst, men vi har faktiskt gjort oss av med dem pga tidsbrist nu :cry:. Vill fokusera på Elina, och jag tog bort min gamla skrutthäst när Elina var lite under året... och orkade inte hitta en ny just nu. Men jag är inställd på att skaffa ny häst om 1-2 år, kanske.

Är civilingenjör, har forskat inom elektromagnetik men jobbar nu som IT-konsult och trivs väldigt bra faktiskt.

Känner mig lite ensam ibland och skulle tycka det var mysigt med mera Buketräffar i området :angel:

Jag heter Linda, är 34 år och har sonen Theo som föddes 31 mars i år. Bor med sambo i Västra Frölunda. Vi träffades för snart ett år sen, jag blev med barn väldigt oplanerat och vi har bott ihop sen Theo föddes. Höll precis på med renovering av ny lägenhet och flytt när Theo tyckte det var dags att komma ut, ca tre veckor för tidigt... Planering är inget som funkar i mitt liv! ;)

Läser till lärare och har ca 1½ termin kvar. Tänkte hoppa på studierna igen nästa vår. Blir lite pendlande då jag läser i Skövde, men det får gå!

Jag har en häst som jag har utlånad på foder till världens bästa tjej! Har varken tid, lust eller råd att häst just nu. Får se hur det känns i framtiden.

Har även två katter och en hund som fick flytta till mina föräldrar i samband med att jag flyttade. Hunden pga att han är så pass gammal och har det betydligt bättre hos dom på landet än här i en lägenhet, och katterna pga att jag insåg att jag antagligen skulle få panik på alla katthår som Theo skulle få överallt... Men nån gång ska jag ha katt igen! Det känns väldigt tomt utan!

Senast ändrad:

Det borde val inte vara nagra problem att hitta bukefolk runt stockholm? Varre ar det har :D Inte en foralderbukefalist sa langt ogat kan na! Fast igar traffade vi en svensk tjej som jobbar har over sommaren!

*knapplån*

En rastlös själ :angel: född -80. Bor i nybyggd villa på västkusten tillsammans med min underbare sambo, som jag lärde känna på jobbet för tre år sen, vår lille son född 16 april i år och mina två barn från ett tidigare förhållande, 5 resp 9 år, som bor här varannan vecka. Har flyttat 18 ggr i mitt liv och vet redan vilken typ av hus sambon och jag ska flytta till när barnen är utflugna..haha..

Är f.n. mammaledig, jobbar annars som inspektör på en statlig myndighet. Trivs väl okej, men skulle gärna vara hemmafru och ta hand om barn och en massa hästar :D Jag jobbar på det.

Har fyra hästar i familjen, varav två är dotterns. Hon har ett shettissto hemma och ett russ utlånat på foder som dessvärre fick fång i våras så vi vet ännu inte om han kommer hem :cry: Jag har en fjompig nordisvalack på åtta år :D Har haft honom sen februari 2005. Han har varit utlånad sen i början av 2008 till en jättego tjej som ska köpa honom. Jag kände att mitt tålamod och tiden inte räcker till utan vill hellre ha en mer tanthäst :angel: :rofl: Sen har dotters shettis ett föl som är mitt. Är tänkt att han ska säljas till hösten, (om jag lyckas få på honom grimma)

Spenderar gärna tid i min pappas båt, tar en shoppingtur till IKEA, eller en fisketur till nån fridfull sjö. Smaka goda viner är också trevligt. Nästa år när lilleman är lite större har vi tänkt sätta igång på allvar med att fixa vår trädgård, som mest är ett klöverfält för tillfället. Har en del pyssel kvar inne i huset som vi försöker ta lite då och då...får erkänna att det varit lite dåligt på den fronten det senaste.

Just ja, får inte glömma.. sambon och jag ääääälskar att resa, minst en utlandsresa per år annars blir jag tokig :p I oktober var vi i Tunisien och i augusti bär det av till Mallis med alla barnen. Sambon och jag hade tänkt att ha som mål att besöka så många länder vi kan innan vi blir för gamla och skraltiga. Jag börjar redan planera för nästa resa därefter :laugh: Tips nån?

Magini:Tyckte att jag såg din Rasmus för ett tag sen, men jag tänkte att jag nog hade spenderat för mycket tid här på Buke. Men nu ser jag ju att vi bor i samma stad, så det kan ju ha varit han och antagligen du också. Vilken del av stan hör ni hemma i? Vi bor i Sörby.

Det var säkert vi!! :D
Vi bor på norr.. Men vi är lite överallt i stan tycker jag! haha

Det borde val inte vara nagra problem att hitta bukefolk runt stockholm? Varre ar det har :D Inte en foralderbukefalist sa langt ogat kan na! Fast igar traffade vi en svensk tjej som jobbar har over sommaren!

Haha, nä egentligen inte så svårt, jag har inte riktigt förssökt så hårt ;)
Jag är väl blyg :D

Jag är en 88:a som bor tillsammans med min sambo som är 81:a och våra två katter i ett litet hus på landet. Vi väntar vårat första barn 4 agusti.

Jag är hästlös och har varit det i ganska många år, men har endå varit aktiv islandshästryttare tills jag blev gravid. Planerar att kunna köpa häst fram emot våren-sommaren när jag börjat arbeta igen.

Har tagit ut föräldraledigt sedan juni eftersom att jag kände att jag inte kunde klara av mina arbetsuppgifter längre. Arbetar/arbetade som undersköterska inom LSS på olika boenden, dagverksamheter m.m. med funktionshindrade, vilket jag trivdes väldigt bra med, men vill nog endå prova på något nytt efter föräldraledigheten.

Det var väl jag kort och gott :)

Väljer med omsorg vallhunds knapp - alla andra är ju så unga att ni hade kunnat vara mitt barn nästan.

Jag har tre barn -90, -90 och -95. Två tjejer och en grabb.
Bor på Ekerö utanför sth med en sambo, en hund, två katter, tre barn och fyra hästar (kanske fem nästa år om en behagar bli dräktig). Jobbar med kundsupport på stort dataföretag sitter hemma och jobbar.

*kl*

Jag heter Katta, är 80:a och till för ca 2 år sedan va jag ensamstående med min dotter Vanessa 9 år:)
Nu har jag träffat en kille som jag tror och hoppas det ska hålla med:p
Det har dock alltid varit fullt med djur i vår lilla familj, fast just för tillfället har vi "bara" 1 katt,1 hund och en häst.
Vi bor i Mölndal , som ligger strax efter göteborg och strax innan kungsbacka, och jag är utbildad djurskötare, fast just nu jobbar jag inom restuarang.

Sen tog hjärnan slut och jag vet inte vad jag ska skriva mer som på ngt sätt kan intressera ngn annan:o.....

Väljer med omsorg vallhunds knapp - alla andra är ju så unga att ni hade kunnat vara mitt barn nästan.

Hm... förstår inte riktigt vad åldern har med saken att göra, men tycker du att det känns bäst så ta du hennes knapp istället ;)

Heter då Madelene och föddes 1 maj 86 :D

Bor i Mariannleund i småland med mina två hundar Diva & Hera i en stor trea och väntar på min bäbis som skall föddas 091005 :love: längtar

Jobbar som timvikarie på ett vårdboende här och har jobbat där i tre år nu,
Kommer igentligen från gbg men flyttade till småland 04.

Intresserna är ju hundana såklart, vänner och mycket bilar plus lite boys då ;)

/Madde

Tjena!

Jag är inte så jätteaktiv här på Buke längre. Var för några år sen men jag går fortfarande in lite då o då o kollar läget. ;)

Jag är född 76, bor i Malmö med min 9 år yngre sambo. Vi fick en dotter, Agnes, i våras. Hon är nu 11 veckor. En ljuvlig liten sötnos!
Jag har en boxertik som numera är lite av en pensionär med sina 10 år.

Jag jobbar som kock på ett föräldrakooperativ där jag trivs alldeles utmärkt. Att jobba med barn är kul. Så kul att jag sökte till lärarhögskolan o kom in, tackade först ja men senare nej med en tanke om att söka in året därpå. Men då fick jag reda på att jag var gravid. Så pluggandet är uppskjutet till ett i nuläget oklart datum.

Har varit väldigt aktiv hästmänniska en gång i tiden. Läst på Strömsholm, jobbat på stuteri, ridskolor, galoppstall, osv. Haft egen häst samt varit medryttare. Just nu är hästeriet lagt på hyllan. Men jag vet med säkerhet att det lär tas upp igen nån gång.

Jahapp, det var jag det! I korta drag!

Jag heter Marie och bor utanför Höör med mina tre barn; Eric 7,5 år, Isaac snart 6 år och Elin 2,5 år. I familjen ingår också tre hundar ( Enya, Nadya och Ayla) samt en amerikansk jordekorre och två vattensköldpaddor. Det finns även en häst i familjen som kallas för Akima, men hon bor inte här på gården utan är inhyrd. Hon är en travare på 16 år som jag åter igen har i mina ägor efter att varit borta i 2,5 år.

Jag jobbar som städerska på halvtid och pluggar höst och vår heltid. Lägger mina förhoppningar på att komma in på en utbildning till hösten och jag ska egentligen nu under sommaren skriva två uppsatser. En C-uppsats i kriminologi och en uppsats i rättsmedicin. Rättsmedicin är ett intresse jag har och jag skulle inte tacka nej att arbeta inom det området! Verkligen inte!!

Jag tycker om att läsa, men föredrar att läsa deckare. Ser också på det på tv eftersom jag tycker att drama och komedier oftast är tråkiga.

Jag bor på landet och hyr hus där. Avskyr all form av trädgrdsarbete och att pyssla hemma..... borde egentligen ha en trädgårdsmästare och städerska här som sköter markservicen, ja och en kock också förstås. :idea:

Är lite nyfiken på vilka alla är egentligen; alltså lite utöver att vi har barn allihop. T ex jobb, intressen, djur etc, o tycker det vore kul om ni ville skriva ett par rader om er själva.

Kanske en tråd att nåla? Hur gör man förresten?

Lite om mig då:

34 år (f. -75) , har en son född okt 08 tillsammans med min sambo. Vi bor på landet i Östergötland, på en liten hästgård.

Är ridlärare till yrket och jobbar på en medelstor ridskola. Håller på med hästar o djur på fritiden med, har två hästar varav en pensionerad ponny o en hbl valack som jag dressyrar med på LA/Msv- nivå i mån av tid. Rider väl nu sedan vi fick L ca 3 ggr i veckan o det räcker faktiskt för att hålla pållen i skaplig shape.

Dessutom ingår en cocker, en springer o tre katter i familjen. Alltså., det mesta kretsar kring bäbis o djur här :). Därför är Buke bra- här kan man prata om allt jag gillar ;).

Mvh,
Anna-Karin

Själv är jag född -84 och har en son född -07. Ensamstående.
Bor för tillfället i Kungälv utanför Göteborg. Bor i en andrahandslägenhet på 73 kvm. Ska i september flytta till min första egna lägenhet. :love:

Kungälv är en rätt liten stad, men helt okej. Väldigt mysigt här, fin arkitektur och det kommer hit en massa turister varje år. Mycket tyskar, då det tydligen görs reklam i Tyskland på nätet för Kungälv:p. Det är väl fästningen och Marstrand som lockar antar jag.

Praktiserar på samma ställe sedan april detta år och ska till hösten påbörja en yrkesutbildning.

Har alltid haft djur som intresse. Tyvärr fick jag sälja jycken då hon inte lämpade sig för barn.:(

Lite svårt att skriva om sig själv tycker jag, men jag gör ett försök iallafall.:p

Oj vad många Madelene vi är här! Fya har jag fått det till att vi är :)

Hehe Madelene brukar man ju inte höra så ofta att folk heter tycker jag,men det är nog ganska vanligt namn, är så nöjd med Madelene :D

Är 29 år, bor med min man och två barn (döttrar födda januari 05, juni 07).

Jobbar som badvakt. Har egen häst (halvblodskorsning -03 men utbildad som en treåring ungefär. Underbar, speciell häst :love:).

Har haft hundar, katter och kaniner (nu som vuxen), men har valt att bara ha häst nu, speciellt när man har småbarn *pust* :p

Är i stallet 4-6 gånger i veckan.

Senast ändrad:

Jag heter Pernilla och är 23 år (född dec-85) och bor med min man (född nov-85) i vårat egna hus sen augusti strax utanför ett litet samhälle mellan Uppsala och Gävle.
Har sonen Rasmus född 22 oktober -07 och bebis i magen BF 4 januari -10.
Även 3 galna katter, Biggles som är Rasmus katt och sen systrarna Butch och Meduza.
Jag har även ett fullblodssto f.00 som jag ägt sen 06. Vi passar varandra som hand i hansken men tyvärr kräver hon mer aktivering än jag kan ge henne så jag har faktiskt försökt "bli av" med henne i över 1 år nu men kan inte riktigt släppa henne + att hon nu ska in på en hältutredning.

Jag gick naturbruksgymnasium med hästinriktning, är ungdomsledare och diplomerad hästskötare men kände efter studenten att hästar vill jag inte jobba med!
Jobbade som slaktare i 3 år innan jag gick på havandeskapspenning, blev varslad under min föräldraledighet och jobbar nu som lagerpersonal på ett cateringföretag på Arlanda.

Jag hade planerat att vara hemma 6 månader längre än det blev med Rasmus, men då hästen hastigt blev hämtad hos fodervärden gick inte det för jag blev tvungen att börja ta ut fler föräldradagar för att ha råd med henne. Denna gång vill jag därför helst att hon ska vara "borta" innan nästa barn kommer, så jag kan vara hemma mycket längre och förhoppningsvis slippa den hemska förlossningsdepression jag fick efter Rasmus.

När mina barn är lite större ska jag plugga till sjuksköterska, och sen vidare till barnmorska. Visste inte alls vad jag ville göra med mitt liv innan jag fick upp sonen på bröstet.

Fan vad kass presentation...

Och dessutom glömde jag ju att bilar är ett super stort intresse i våran familj och alla 3 bara älskar dragracing och raggarbilar :love:
Har ingen racebil idag men maken åker med som mekaniker till en superhäftig (såklart :angel:) Willys 41 men en kompressormatad V8-motor på +2.000hk (jag är grymt stolt över att han får mecka med en sån maskin. Man kan ju inte göra hur som helst!)

Har en bil i garaget som ska byggas i ordning i vinter och planen är mellansvenska dragracingcupen nästa år.

Liknande trådar

T
Övr. Katt nu är det så här att jag ska sälja (ge bort) en av mina hankatter. har hittat ett perfekt hem där han kommer att trivas som fisken i...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: Heulwen
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 697
Senast: 333
·
A
  • Låst
Hästmänniskan Tänkte berätta och varna all hästägare att vanvårdnad förekommer närmare än vad man tror, och oftare. Vi har hade ett jättefint...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
20 643
Senast: tussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar