Presentationstråd; vilka är ni :)?

Sv: Presentationstråd; vilka är ni :)?

Hejhej :)

Jag är en 85:a.

Gift sedan några år tillbaka med min älskade man och tillsammans har vi 2 barn.

Tim, 2½ år gammal. Han har ett funktionshinder-Autism. Han kommer även utredas för utvecklingsstörning när han är lite större och har eventuellt en sömnstörning.
Han är en underbar kille även om han är lite annorlunda. tyvärr så pratar han inte med det försöker vi lösa på andra vis.

Isabelle är född i oktober-08 och är nästa vecka 9 månader gammal. En stor dam på 11 kg och väldigt bestämd. Hon vet vad hon vill. helst ska hon sitta i mammas knä hela dagarna...2 tänder har hon fått och fler är på gång :)

Min man kör lastbil och är stationerad i Luxembourg 2 veckor och sedan hemma i 2 veckor. han flyger ner och flyger hem. Väl där nere så kör han överallt-Tyskland, Holland, Belgien, Frankrike, Monaco, norra Spanien...

Jag själv är utbildad hästskötare och travkusk. Just nu är jag mammaledig och det är tänkt att jag ska vara det året ut i alla fall. Sen blir det att söka jobb då jag är arbetslös.
Jag har tidigare jobbat i några travstall i Sverige men sökte mig även till utlandet och hamnade på Irland några månader-06.
Jobb i Italien hade jag efter det men råkade ju bli gravid :angel: så fick stanna hemma.

jag kommer inte jobba med hästar nu ett tag utan det får bli när barnen är större. Vad jag ska jobba med vet jag inte än.

Häst har jag haft hela livet men sålde min sista förra året, har tänkt skaffa häst senare i framtiden när barnen är större.

Det var lite om mig :)

Min son är född -75 o har egna barn i skolåldern.

Som barn/ung har jag haft katter, hundar, en åsna, en get o en hel drös sköldpaddor.
Som bonde hade vi mjölkor, finullsfår, höns, myskankor o gäss samt uppfödning av Norska skogisar + massvis med BCs.
Em Fjording o då sonen tyckte den var för tråkig att rida blev det en halvblodstavare, vilket var frustrerande då den travade fortare än polarnas hästar galopperade.

Numera har jag en Berger des Pyrénées à Face Rase, slut på BC tiden eftersom jag inte längre har tamdjur.

Har arbetat med diverse, dock mest inom Socialtjänst o Psykiatri, arbetar numera på en Akut Psykiatrisk avdelning som ssk o bor ensam med min hund långt ut i skogen.

Kul tråd!

Jag är 27 år gammal, bor i hus i en liten stad sedan -04, tillsammans med min sambo som är fyra år äldre.

Vi har två gemensamma pojkar, som är födda -06 och -07. Jag återgick aldrig till jobbet mellan barnen, eftersom de kom så tätt. I gengäld började jag jobba när yngste pojken var dryga året gammal, då jag saknade jobbet.

Jag själv jobbar som personlig assistent, har gjort det sedan jag träffade min sambo -01. Sambon min jobbar som elektronikingengör. Jag har en heltid i grunden, men för att hinna allt annat jag också vill göra (umgås med barnen då i första hand) har jag gått ner till 70-75%.

Jag har min gamla tävlingsponny kvar som jag köpte för tolv år sedan. Störste sonen gillar att rida, och numer sitter han stadigt själv vilket gör det både roligare och lättare.

Tyvärr finns inte tiden för min ponny, förhoppningsvis lyckas jag få ut henne till en fodervärd i höst.

Jag älskar dessutom att fota, och ägnar en stor del av min tid (och även lönen, till min sambos förskräckelse :crazy:) till det intresset. I den mån jag hinner, vilket är ganska sällan.

Huset vi bor i har vi helrenoverat, och jag tackar högre makter för att vi hann så pass långt som vi gjorde innan jag blev gravid. För när nu barnen väl är här finns det i princip ingen tid alls till renovering, och vi har mycket kvar. Fast främst på utsidan, tack och lov.

Min sambo är grymt teknikintresserad, och köper/lagar/fixar/hittar gamla maskiner/traktorer/bilar/motorsågar/tvättmaskiner etc. Vilket gör vår stora tomt lite mindre öde, men alla läckra ting som står utspridda överallt :angel:

Till hösten ska jag visst även läsa till USK´a också, hur jag nu ska hinna med det. En önskan från vår arbetsgivare att alla outbildade anställda sökte en befintlig kurs. Vilket jag gjorde, övertygad om att jag ändå inte blev utvald. Men av alla de 40 sökande så blev jag och en kollega utvalda att få det betalt, så på något sätt så lär jag få det att gå ihop också.

Jag är optimist :o:D

Jag heter Pernilla och är 23 år (född dec-85) och bor med min man (född nov-85) i vårat egna hus sen augusti strax utanför ett litet samhälle mellan Uppsala och Gävle.
Har sonen Rasmus född 22 oktober -07 och bebis i magen BF 4 januari -10.
Även 3 galna katter, Biggles som är Rasmus katt och sen systrarna Butch och Meduza.
Jag har även ett fullblodssto f.00 som jag ägt sen 06. Vi passar varandra som hand i hansken men tyvärr kräver hon mer aktivering än jag kan ge henne så jag har faktiskt försökt "bli av" med henne i över 1 år nu men kan inte riktigt släppa henne + att hon nu ska in på en hältutredning.

Jag gick naturbruksgymnasium med hästinriktning, är ungdomsledare och diplomerad hästskötare men kände efter studenten att hästar vill jag inte jobba med!
Jobbade som slaktare i 3 år innan jag gick på havandeskapspenning, blev varslad under min föräldraledighet och jobbar nu som lagerpersonal på ett cateringföretag på Arlanda.

Jag hade planerat att vara hemma 6 månader längre än det blev med Rasmus, men då hästen hastigt blev hämtad hos fodervärden gick inte det för jag blev tvungen att börja ta ut fler föräldradagar för att ha råd med henne. Denna gång vill jag därför helst att hon ska vara "borta" innan nästa barn kommer, så jag kan vara hemma mycket längre och förhoppningsvis slippa den hemska förlossningsdepression jag fick efter Rasmus.

När mina barn är lite större ska jag plugga till sjuksköterska, och sen vidare till barnmorska. Visste inte alls vad jag ville göra med mitt liv innan jag fick upp sonen på bröstet.

Skogstomten är född -78 och bor med sambo
på hans (ruttna) gård på landet i norra Ångermanland.

Vi har 2 barn,
Vidar född i juni -07 och
Lovis född i februari -09 (skulla ha tittat ut en månad senare egentligen)

Lite djur just nu mot förut.
1 hund som i dagarna blir 1 år,
lite bimboartad Lagottotik. :p

1 bondkatt, svartvit sak som håller på att matas bort av grannen :mad:

5 hästar, fast "bara" 3 hemma just nu.

Hade lite köttdjur tidigare,
men pga knapert med akutbarnvakt och
minskning av trassel så avslutade vi det när Vidar tittade ut.

Sambon är arkeolog men jobbar inte som sådan.
Båda två har senaste åren mest jobbat på vägjobb o liknande.
Så när som på att jag varit barnledig på slutet då :angel:
Annars försöker vi komma på hur vi ska strukturera upp saker med jobb o så nu då det inte fungerar så bra med vägjobb, barn och djur för oss.
Har vi lite tur (vilket jag tvivlar på) så kanske vi blir växthusägare och kommer odla till grossister.
Men då ska vi vinna budet också :crazy:

Jag är född -81, bor på Öland i ett hus med min son som är född -06, min före detta sambo håller som bäst på att flytta. Jag har en katt som är lika gammal som sonen, skaffade den samtidigt som sonen kom. Jag har en fullblodskorsning som är nio år, har inte haft den mer än ett par månader men jag älskar honom redan. Jag har över sommaren tagit mammaledigt och hoppas på att jag ska komma in på lärarprogrammet till hösten.

Jag är född -80, har tillsammans med sambon (-79:a) sonen Elliot, som föddes den 16 november -08. Vi bor i en 2:a i Örebro, men vi äger en tomt som det ska byggas ett hus på till hösten!

Innan Elliot kom så jobbade jag som vikarie på en förskola, är dock inte utbildad så jag kan inte få fast jobb där. Vet inte riktigt vad jag ska göra när min mammaledighet tar slut.

Jag har en halvblodsvalack -01 tillsammans med min mamma, som jag försöker rida på några gånger i veckan.

Magini:Tyckte att jag såg din Rasmus för ett tag sen, men jag tänkte att jag nog hade spenderat för mycket tid här på Buke. Men nu ser jag ju att vi bor i samma stad, så det kan ju ha varit han och antagligen du också. Vilken del av stan hör ni hemma i? Vi bor i Sörby.

Sköj tråd! :laugh:

Själv heter jag Mikaela, fyller 25 i höst och bor söder om Stockholm med min sambo och våran son, född 09. Vi har två gamla katter på 16 och 18 år.

Innan jag blev mamma så jobbade jag som taxichaufför och projektledarassisten. Har även jobbat som ridlärare, på lager, förskola och i butik. Passat på att prova "lite" olika jobb.

Haft egen häst men kommer börja på ridskola nu i höst, där jag även red när jag blev gravid. Sjukt kul :D Annars har jag skaffat ett annat intresse - springa på gymmet och gå på massa pass. Det intresset har bara en vecka på nacken men jag kämpar på!

Efter mammaledigheten tror jag att jag ska plugga till trafikskolelärare men jag har inte helt bestämt mig.

Jag ar fodd 75 och bor i England, 1h soder om London, i en villa tillsammans med min engelske man och vara tvillingflickor fodda 11/01/08. Vi har aven en gul Labrador och tva Norska Skogkatter, och en hast - en trearing, skack valack e. Utah van Erpekom som ar pa inridning f.n. Det ska bli hopphast av honom sa smaningom ar det tankt :)

Jag ar hemmafru (som ar sa foraktat har pa Buke :angel:) just nu, innan dess sa jobbade jag forst i manga ar som Metals Trader bade i Sthlm och London och sen som saljchef pa ett stort amerikanskt software bolag.
Far se vad det blir i framtiden, hemma skall jag iaf vara tills barnen borjar skolan nar de ar 5 :laugh:

Jenny här, fyller 30 i höst och är bosatt i metropolen Flen ;) med sambo, sonen Melker född i april 09 och katten Doris (som oftast tror hon är en bebis...) Bor i villa sedan förra våren, finns en del att fixa men ännu har vi inte orkat påbörja några projekt.

Har fri tillgång till en underbar liten häst som jag tävlade i hoppning en del innan Melker tittade ut. Har börjat rida igen dock sporadiskt. Just nu rider dock ägaren och en tjej jag känner desto mer. Tanken är att jag ska komma igång mer under sommaren och kanske hinna med någon tävlig även detta år.

Har jobbat med hästar massa år både i Sverige och utomlands innan jag utbildade mig till socionom. Har en tjänst som barnavårdsutredare men kommer troligen att arbeta i en annan grupp när jag kommer tillbaka från föräldraledigheten i januari 10

När/om tid finns gillar jag att träna, är även en obotlig boknörd som minst läser tre böcker samtidigt

hej alla!Rolig tråd.

Jag är snart 30 år, är stockholmare men är sedan drygt 2 år tillbaka boende i Södra Dalarna, var kärleken som drog mig hit.
Bor med min man och våran son Melvin som är 13 månader i en villa på landet.
Väntar barn nr 2 i februari.Vi har två hundar en storpudel och en liten tjock skotsk terrier.
Har haft egen häst nästan hela livet, men har nu ingen tid för det ev igen när barnen blivit större.
Jobbar som tandsköterska just nu varvat med f-ledighet tyvärr bara ett vik :( , som går ut i sep troligtvis arbetslös sedan, söker massor av jobb men inga napp just nu, så himla trist.H/Linda

Hej hallå!

Jag heter Madeleine och bor utanför katrineholm i södermanland. Är född 85 alltså 24 år.
Har 2 underbara tjejer Tuva född okt 07 och Kajsa född sep 08.
När jag inte är mammaledig jobbar jag på kycklingslakteri. Bävar för att komma tillbax skulle vilja hitta någe annat men men.. Börjar jobba nästa månad då pappan till barna ska va lite ledig..
Jag har är även en hund som heter Zebbe och är korsning schäfer/border collie. En jätte trevlig lite häst har jag oxå. Com elle en 19 årig föredetta travare. Önskar att det fans mer tid att lägga i stallet men men.. Barnen är mitt allt just nu då deras pappa och jag håller på att flytta isär..:cry: just nu tungt som fan men försöker se det från den posetiva sidan..

Mvh Madde

Jag är äldst! 39 och stolt moder åt Alex 13. Vi bor nu i en liten håla som heter Fjugesta men i september flyttar vi till drömlägenheten som byggs för fullt just nu.Alex är glad för poolen och jag för dressingroomet, där jag ska leka sex and the city hela dagarna.Jag är hästgalen helt men har minskat lite...från 12 till en.Men den här jag har nu är riktigt riktigt fiiin.:love:

Andra intressen jag har är litteratur resor frågesport och mode...gillar även allt som börjar med ps och inredning mat och hälsa.

Jag är mycket för att umgås med mina vänner och att få vara ifred. Då hänger jag mest på buke.

Jag jobbar med utredningar och rådgivning på BUP och trivs bra,men jag är otroligt rastlös och pluggar alltid mellan varven,i höst ska jag börja läsa 60p arbetsmiljömedicin.

Jag är otroligt kär i en fantastisk man,efter 711 relationer är jag äntligen nöjd...jag har dumpat som en tok i mitt liv..suck..men jag ska nu gifta mig och jobba på bebis med en människa som är så komplett att han slår mig med häpnad varje dag.

Mina framtidsplaner består av att boa in mig i nya boeendet och göra det vackert,vara en bra mamma, få en till, plugga, börja spela golf på riktigt och satsa på min enda häst!!
Det är så jävla häftigt att bara ha en! Billigt och lättsamt,de som gnäller på det borde ha 12 i några år.:D

Hej jag är född 81 och har en sambo som är född 81 vi har varit ihop sen midsommar-04 flytta ihop och förlova oss 26 dec -04 fick en underbar son 080826 :) bor i nyköpt hus, har 1 katt 4höner i kanin och just nu en shettis som är här tillfälligt. I slutet av juli får ja hem en isis och en nordis. Bor i Bäckefors Dalsland.

Född 78 boende i Småland tillsammans med sambo f 79, jag är ursp fr Stockholm. Har två söta flickor f 0601 och 0803. Jobbar som lärare till elever med spec behov. Har två hästar, min stora kärlek som är f:90 och inköpt 95 och lill-pärlan f: 05. Rider så mkt jag hinner och vill verkligen komma ut och tävla igen...får se vad tiden räcker till. Har två småhundar också som mest hänger med.

Drömmer om en liten gård på landet och förverkligar mig själv genom univ. studier. Försöker vinna VM i högskolepoäng ;).

Liknande trådar

T
Övr. Katt nu är det så här att jag ska sälja (ge bort) en av mina hankatter. har hittat ett perfekt hem där han kommer att trivas som fisken i...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: Heulwen
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 697
Senast: 333
·
A
  • Låst
Hästmänniskan Tänkte berätta och varna all hästägare att vanvårdnad förekommer närmare än vad man tror, och oftare. Vi har hade ett jättefint...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
20 643
Senast: tussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar