Neee
Det står dig fritt att tolka det jag skriver -och jag hävdar att du tolkar på ett otroligt onyanserat och ovuxet sätt. Läs någon bok om härskartekniker vettja!!
Jag förstår inte hur du kan tolka det som att jag skulle tycka att det var ditt fel att du blev slagen? Hur skulle du kunna veta att du skulle bli det, liksom? Däremot tog du väldigt stort ansvar över dig själv och gick "jag tolererar inte att bli slagen -jag går"
Jag tycker på allvar inte att man ska deala med sitt egna välmående och LIV genom att acceptera en behandling av sin person som får en att må dåligt .....långsiktligt.
Varför är det olyckligt uttryckt? Man gör alltid val i livet. Och valen man gör tar man också ansvar över.
Nej TS får välja själv vad för val i livet denne gör. Det går inte att ändra någon. Däremot kan man hjälpa och stötta vid vilja att förändras. (Och jag pratar sällan skit)
Uttrycket säger inte att det är hennes fel att hennes kille slår henne. Valet att slå har personen som slår tagit helt själv och får ta konsekvenserna för sitt val. Uttrycket säger att val man gör eller inte gör påverkar ens liv .....alltid!!
Nej...nej tvärtom, det påminner en om att inte låta sig trampas på, köras över, utnyttjad och att det är du, och endast du som kan stå upp för dig själv i det långa loppet. Ibland behöves stöttning och hjälp i val som tas - men ansvaret över sin person , det har man själv.
Ett lågvattenmärke....