Positiva tråden

Så det är obegripligt bara för att du inte har stött på det tidigare? Det kan finnas många anledningar till varför personer vill göra det men vi gjorde det för att det är trevligt. Om du söker på shibari så finns där många variationer av vackra knyt.
Har aldrig hört talas om det där. Och jag förstår mig inte på det.

Mamma (75 år och pigg för åldern men också mitt i flyttstök) hade lovat att hjälpa mig få in vinterdäcken i bilen för hjulbyte. Hon hade bara fixat ett däck när schyssta fastighetsskötaren kom och frågade om vi ville ha hjälp. Han hämtade alla däcken ur förrådet och lade in i bilen. Så himla snällt och sådant sjukt bra flyt att han kom just då!

Och jo, det blir däckhotell sedan. En till positiv grej!

Om jag tolkar det rätt så är det bondage, på japanska? Vad är skillnaden, om det finns någon?
Jag har testat bondage men vi blev så full av fniss bägge två. :laugh:
Alltså jag är bara nybörjare 🙈 men bondage är lite mer generellt förhindrade av rörelse. Typ rep, handklovar, tejp osv. Shibari är enbart rep och mer av en konstform även om det inte alltid enbart utövas som just konstuttryck.

Jag insåg igår kväll att den här helgen är startskottet för en 7 veckor lång period då det i princip bara händer en massa roliga, mysiga, härliga saker i mitt liv och då jag kommer att få spendera en massa kvalitetstid med de personer som betyder allra mest för mig. Jag har varit så bra på att leva i nuet att jag inte riktigt insåg det förrän nyss, men wow vad underbart det känns! 😍

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 164
Senast: gullviva
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
816
Senast: Bison
·
Fritid Jag jobbar med ett väldigt socialt yrke, något som jag trivs med men på ledig tid så vill jag typ vara själv och bara ta det lugnt. Det...
2
Svar
33
· Visningar
1 534
Senast: Bexzor
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 008
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023