Positiva tråden

Picture proof!
4F7228A9-ABA5-4B34-9A23-99FF10D76985.webp

Tror den heter peperomia variegata

Upptäckten jag gjorde för nån vecka sen, att du inte behöver riva morot. Bara fortsätt med skalaren rakt igenom och få perfekta strimlor. Jag blir helt barnsligt lycklig av detta varje måltid:laugh:
Det är den ultimata formen på morot. Älskar dem både råa och kokta. :heart

Dagen har varit strösslad med sjukt bra grejer här:
- toppenbra telefonsamtal med kardiologen inkl förhoppningsvis användbara medicinjusteringar
- vårblommorna jag köpte överlevde -3 och ser pigga och glada ut
- fått matlåda av en granne
- min påskrivna förstahandskontrakt på nya läggan damp ner i brevlådan idag:banana:
- fått sjukt mycket användbara husgeråd av grannen till nya lägenheten.

Igår kväll fick jag höra att ett busslass med ukrainska flyktingar anlänt till Sandvikengården. Sandvikengården ligger bara några km från där jag bor. De ska stanna där en vecka i väntan på att Hagfors kommun kam ta emot dom. Det är en lokal organisation, ej kyrka, som hämtat dom i Polen. Jag bakade ett par plåtar muffins och samlade ihop lite leksaker, underkläder och sånt och åkte dit. Dom tackade hjärtligt för det.

Just det, och så provade jag att rida en ny häst idag och fick massor av beröm av ägaren. Jag hade inte ridit på flera månader och var ganska nervös eftersom ägaren är väldigt kunnig själv, men efter en trevande halvtimme hittade vi varandra riktigt fint hästen och jag :) Älskar att prova nya hästar och extra roligt är det ju såklart när det går bra!

Kunde sova inatt trots att jag tog mindre av en sömnmedicin. Brukar ta 80 mg, har minskat till 60 och igår tog jag bara 40.
Vill inte ta mer än nödvändigt eftersom den ger torr mun och ögon plus nästäppa och blir slö dagen efter.
Så det är positivt att jag kunde sova på mindre dos.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 176
Senast: gullviva
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
821
Senast: Bison
·
Fritid Jag jobbar med ett väldigt socialt yrke, något som jag trivs med men på ledig tid så vill jag typ vara själv och bara ta det lugnt. Det...
2
Svar
33
· Visningar
1 534
Senast: Bexzor
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 026
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar