Positiva tråden del 2

DSC_5519.webp

Återigen mitt jobb, jag får betalt för att vara ute i skogen och se sådana här magiska saker :love: Det varade i någon minut så där starkt just på det stället :heart

Får man fråga vad du gör? :love:

Jag är berggrundsgeolog och jobbar med prospektering :) Vi håller på att borra så när jag tog den där bilden hade jag precis varit ner till riggen (vi borrar 24-timmarsskift).

Nu är vi inte långt ut i skogen den här gången men bland det bästa jag vet är att gå ut till riggen mitt i natten på ett fruset spår med bara pannlampan som lyse (eller månen om den är riktigt stark) :love:

Jag är berggrundsgeolog och jobbar med prospektering :) Vi håller på att borra så när jag tog den där bilden hade jag precis varit ner till riggen (vi borrar 24-timmarsskift).

Nu är vi inte långt ut i skogen den här gången men bland det bästa jag vet är att gå ut till riggen mitt i natten på ett fruset spår med bara pannlampan som lyse (eller månen om den är riktigt stark) :love:
Det låter ärligt talat som ett väldigt tillfredställande jobb!

Satt och tänkte att jag verkligen borde sticka iväg på ett ärende som är ni-vet-sådär halvnödvändigt (pga hallen är kaosig tills det är fixat) men inte helnödvändigt (det är mest jag som lider av kaoset) och som innebär totalt 40 minuter på en jävla spårvagn (hallå, göteborgare, det är väl inte bara jag som HATAR att åka spårvagn?!) och totalt 20 minuters promenad i en av stadens förmodligen minst mysiga shoppingområden (göteborgare, vill ni gissa vilket?).

När jag nästan hade bestämt mig för att ta den sura tjurens äpple och bita den vid hornen så insåg jag att nej, det gååår ju inte, jag kan ju inte åka iväg på ett entimmesärende när jag har en massiv matleverans som kommer om 40 minuter :laugh: Tjoho, så jäkla gött när universum liksom bestämmer åt en att man MÅSTE prokrastinera såna där tråkärenden och stanna hemma istället!

Jag har fått mail av organisationen där jag har mitt fadderbarn. De hade skickat med ett brev som hon skrivit själv. Hon går andra året på gymnasiet nu. Hjälp vad tiden går fort! :eek:
Har länge tänkt skriva till henne men det har inte blivit av, nu kanske det blir av. Tänkt skriva på spanska men det känns jobbigt .... fast kan ju skriva en kort hälsning bara! :up:

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 106
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse