Positiva tråden del 2

Belysning alltså. 😍

Ibland är jag så hård mot mig själv privatekonomiskt så jag snålar på ganska små saker som skarvsladdar och ljusslingor och led-blockljus.

Men nu har jag fått nog av mörkret och shoppat loss på en ny ljusslinga utomhus, en skarvsladd till min fina punktbelysning i trädgården, två ljusslingor till mina prydnadhästar (el i stället för odugliga futtiga batterivarianter) lite blandat med värmeljus och ett ledblockljus som ska funka ute vid trappan.

Och genast känns novembermörkret inte lika blytungt.

Kanske blir det någon ny lampa och mer fungerande adventsbelysning snart också, och så ska jag ställa in min ljusväckning så den hjälper till på morgnarna. Varde ljus!

93D112B4-9F8B-4E4F-89DF-C884F9A8E546.webp

Det har varit en bra dag. Veckan började katastrofalt, jag kände att om det fortsätter så här kommer jag bränna ut mig. Missade möten, missade att ringa samtal, glömde bort saker. Vaknade med ångest, kunde inte somna på kvällen. Extremt olikt mig (numera). Jag höll humöret uppe och stöttade och peppade dem som satt i samma båt men tänkte att snart kommer fasaden spricka totalt och vad gör jag då?

Men jag lyckades göra några bra prioriteringar och stångas lite med rätt personer och nu känns det som att jag är tillbaka på banan igen. Lika snabbt som jag kastades in i totalt mörker tog jag mig ur det. Jag får nog räkna med att vara lite virrig ett tag för the stresspåslag was real men jag är ärligt talat förvånad över hur snabbt det gick att repa sig när jag drog i handbromsen på en gång. Stolt, till och med.

Idag var en helt stressfri dag. Barnen har, precis som maken och jag, tydligen behövt sova ut för sovit har vi gjort. Lagt oss tidigt och sovit länge, ända tills hunden väckte oss med ansiktspussar och glädjemorr för att få komma ut. Har varit hemma, promenerat med hunden, hängt med barnen, ätit rester istället för att laga middag, kommit ikapp med tvätt och tvättvikning som fått stå tillbaka i veckan och… ja. Haft det rätt gött.

Vilken ljuvlig avslutning på veckan. I måndags kändes det som att livet kunde slås i spillror (ja, lite överdramatisk kan man bli när man är stressad) och nu känns livet behagligt igen!

Bauhaus har utförsäljning av fodrade, vattentäta vinterhandskar så jag köpte tre par igår för 129 kr/st. Borde kanske stanna till i morgon med och köpa fler om de finns kvar. Så sköna att ha nu när jag står och plaskar med vattnet åt hästarna på vintern. :up:

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 106
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV