Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag kom ihåg att ta med mig strumpor till gymmet! Har ofta klänning och strumpbyxor på mig på jobbet och jag kan knappt räkna de gånger jag stannat på gymmet för att träna på väg hem, öppnat väskan och insett att jag inte har några strumpor att träna i. En gång löste jag det genom att gå och köpa ett par, men det är ju knappast hållbart i längden. Förhoppningsvis har den poletten äntligen trillat ner nu!
Pappa hjälpte mig att mata katten idag, då jag varit borta hela dagen. Han hade på eget bevåg köpt kattmat, fixat avloppet i köket, diskat och dammsugit åt mig
Operation igår som gick så snabbt och smidigt och jag är lite chockad över hur lite ont jag har. Fick med mig STARKA smärtstillande men har än så länge klarat mig på Alvedon och naproxen. Får se hur det känns när jag börjar röra mig mer idag och påbörja rehab. Men känns väldigt positivt!
Har äntligen bäddat rent, tänkt på det i en månad men inte orkat. Bytte madrasskydd och kuddskydd också. Sen duschade jag, så inatt ska jag sova i rena lakan.
Varför bäddar jag inte rent oftare? Man mår ju bättre av att duscha och sen sova i ren säng.
Två professorer har tagit sig an den kittlande uppgiften att specialstudera Arbetsmiljöverkets arbetsmiljöundersökning. Och Johanna Rickne och Olle Folke från Stockholms respektive Uppsalas universitet hittade faktiskt något nytt.
Folk älskar att arbeta på kvinnodominerade arbetsplatser.
− En framgångsrik forskare jag känner som arbetar i en kraftigt mansdominerad miljö berättade att han inte fått ett uppskattande ord på jobbet på tio år. Förrän han slutade. Då sa en kollega: ”Synd att du slutar”, berättar Johanna Rickne till Arbetsvärlden.
Det kan vara bland det mörkaste jag hört.
På jobb med över 90 procent kvinnor är det tre gånger så många som säger att de får uppskattning varje dag, jämfört med de arbetsplatser där 90 av de anställda är män.
Det har inte att göra med att de kvinnodominerade yrkena skulle attrahera snällare anställda, om ni trodde det. Forskarna hävdar bestämt att det finns ett orsakssamband – när andelen kvinnor ökar på arbetsplatsen, ökar också den upplevda uppskattningen kollegor emellan.
Jag tänker att jag ska försöka åka på ridläger i både maj och juni nästa år. (Hoppas dock att jag lyckas rida något innan dess med.) Roligt att ha något att se fram emot.
Jag trampade snett i hagen idag vilket inte är så positivt men när jag kom hem så hittade jag fotledsskyddet direkt vilket är fantastiskt för det var över ett år sen jag behövde det sist och jag har flyttat en gång sen dess. Helt underbart när saker är där de ska vara
Kropp & Själ
Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
Kropp & Själ
Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.