Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Sitter mellan uppdrag (IT-konsult) och passar på att lära mig lite programmering (basic, basic). Och det är så sjukt kul!
Varför fattade jag inte det när jag var ung och hade chansen att utbilda mig i programmering?
Jag frös rätt mycket på väg hem från en restaurang med en kompis. Tinade upp en kort stund inne, tog sedan på mig mycket kläder och gick ut med hunden. Njöt av att vara ute och känna mig varm!
Träffade en söt Border Collie på väg till sitt jobb med husse. Tycker verkligen om att se när människor kan matcha hundar så väl och ge dom en meningsfull uppgift.
1. Det känns som att jag kommer greja sluttentorna, de känns mer roliga och lagom utmanande än jobbiga och svåra. När de är avklarade har jag ÄNTLIGEN min kandidat- och yrkesexamen!
2. Vi har julpyntat och jag lyckades släppa helt på mitt kontrollbehov Typ ingenting är där jag skulle ha placerat det men båda barnen tycker det är jättefint hemma och det är faktiskt det viktigaste!
3. Jag hittade massor av smarrigt julte bland julpyntet!
4. Jag kom in på alla kurser jag sökt för mitt magisterår! Tjoho! Ska ansöka till en kurs som öppnar för anmälan först i slutet av den här veckan också. Lovade studievägledaren att söka den ”för man ska faktiskt ha roligt också, inte bara söka strategiskt!” Är rätt säker på att jag kommer in på den, om inte annat så känner jag professorn och kan kanske tigga till mig en plats.
Min ansiktshy har blivit mycket bättre sen jag började använda Lumene Herkkä-serien. Störst skillnad har det blivit av tonern (är väl samma som ansiktsvatten?). Behöver inte använda nån fuktkräm längre. Bara cleansing milk och toner, ibland en sos-mask.
Använde ju Dermalogica förut i många år men när de ändrade ingredienserna och det blev för mycket citrus så protesterade hyn.
Skönt att jag hittade Lumene Herkkä. Har inte behövt prova nån annan ens.
Har fått tid hos ögonläkare i januari.
Hoppas och tror att mina besvär bara beror på medicinbiverkningar och för mycket skärmtid men det finns glaukom i närmaste släkten så är nog bra att kolla ögonen.
Kropp & Själ
Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
Kropp & Själ
Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.