Ponnyakuten 4

Sv: Ponnyakuten 4

tycker du. Jag tycker (uppenbarligen) inte det (se mitt förra inlägg).

Du skrev att ibland måste man utmana ryttaren och hästen, jag tolkade det som att du tyckte att det var bra att de hoppade för de behövde den utmaningen, därav min fråga. Var det feltolkat av mig får du gärna förklara!
Man kan också fastna i bomläget, att hela tiden öva bommar och cavaletti utan att gå vidare till hinder. Bommarna kanske fungerade super, vad vet du om det? Det är ingenting man fick se. Vi har ingen aning om hur dom tränade innan tränaren beslutade sig för att dom fick ge sig på att hoppa. Jag tror inte det hade gett någonting att enbart öva bommar när dom fungerar.

Däremot borde dom som jag skrivit lägga in mera dressyrträning i övriga livet när dom kommer hem. Jag kan tänka mig att dom motionsrider lite lätt mellan hoppträningarna ungefär och jag tycker det kan behövas mera dressyr.

Fanns inget direkt dåligt i ridningen tycker jag på det man fick se, ingen ryttare som inte klarade av det på ett bra sätt. Bättre går dock alltid att bli.

lite bommar fick man se och de gick inte vidare till att hoppa innan de kunde galoppera kontrollerat över bommarna :)

tycker däremot att vissa har lite väl stora ponnysar, att de int växt in i dem. så kan nog bli bättre med kraft om nått år. när de växt till sig och kanske fått lite mera "styrka"

KL.

Nu har jag "kollat ikapp" och snacka om att jag hurrade över "bort med sporrarna!" och klippet med veterinären. Nästa år kanske vi kan få se en sadelutprovning? :angel:

Jag vet inte vad jag tycker om den där handlern. Snabb va han iaf! :rofl:

kl

Tyckte inte tränaren var speciellt bra. Vet inte om hon var nervös för att stå framför kameran eller om hon var nervös för att det var barn hon skulle träna eller vad det var men jag uppfattade henne som ganska osäker och "vinglig" när hon försökte förklara för barnen hur de skulle göra.

Vad olika det kan vara, jag tyckte hon var skitbra :) Gullig och snäll mot barnen, verkade vara en väldigt sympatisk människa, men ändå tydlig och konstruktiv.

kl

trist avsnitt enligt mig

Jag kunde varit utan:

- Mindre kul å se Tobbe tramsa runt med hon 08:an
- massa jäkla tillbakablickar från castingen
- Inte mkt träning denna ggn
-pessoabett på vita hästen
-ponnytravet...vill se träningar och problemlösningar

...det jag gillar är ANNA! Helt underbar:love:

Säkerhetssnack:Tobbe sa att man ska stänga alla dörrar för om en häst kommer lös kan den fastna med täcket i dörren och dra sönder hela täcket:eek:

jaaa, för det är ju täcket man är rädd om:angel:

Förstår inte heller vrf dom inte kan ta bort den delen där ena tjejen säger att dte är farligt om hästen går i fel galopp

Stör mig så otroligt mycket på när hon säger att det är såå farligt att hästen fattar fel galopp..

kl

I det här avsnittet hände det så lite att jag hakade upp mig på hur många gånger hon med sköthästen sa "typ" :p

Håller med! Skulle dessutom velat få se mer av när Peter red, att bara visa när han trillade av och inte hur han red vidare kändes rätt meningslöst. Dagens avsnitt kändes enbart som att de ville få fräcka bilder eller utfyllnad. Hoppas på lite vettigare innehåll nästa vecka....

Håller med! Skulle dessutom velat få se mer av när Peter red, att bara visa när han trillade av och inte hur han red vidare kändes rätt meningslöst. Dagens avsnitt kändes enbart som att de ville få fräcka bilder eller utfyllnad. Hoppas på lite vettigare innehåll nästa vecka....

Precis!

Jag blev lite chockad över stegringen, att den var så hög och pågick så länge. Den där ponnyn må vara söt, men den är alldeles åt helsike fel för en orutinerad ryttare utan verktyg.

Ja, det blev jag riktigt besviken över. Han hoppade upp, trillade av, hoppade upp, skrittade ett halv varv och sen fick man inte se mer. Dåligt :-(

kl.
Jag har skrivit innan att jag inte tyckt det varit särskilt farligt med de hästar som gått iväg men det tycker jag inte om stegringen i kvällens avsnitt, jag tyckte det såg riktigt ruskigt ut en sekund där när hästen var som högst.

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 230
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: vallhund
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Idag var jag och hälsade på ett stort inackorderingsstall i närheten av mig och kollade in deras nya ridhus. Med mig hade jag dottern på...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 337
Senast: Invinciblestables
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hjälp- jag har blivit med svärdfisk!
  • Parfym