Sv: Ponnyakuten 4
Däremot borde dom som jag skrivit lägga in mera dressyrträning i övriga livet när dom kommer hem. Jag kan tänka mig att dom motionsrider lite lätt mellan hoppträningarna ungefär och jag tycker det kan behövas mera dressyr.
Fanns inget direkt dåligt i ridningen tycker jag på det man fick se, ingen ryttare som inte klarade av det på ett bra sätt. Bättre går dock alltid att bli.
Man kan också fastna i bomläget, att hela tiden öva bommar och cavaletti utan att gå vidare till hinder. Bommarna kanske fungerade super, vad vet du om det? Det är ingenting man fick se. Vi har ingen aning om hur dom tränade innan tränaren beslutade sig för att dom fick ge sig på att hoppa. Jag tror inte det hade gett någonting att enbart öva bommar när dom fungerar.tycker du. Jag tycker (uppenbarligen) inte det (se mitt förra inlägg).
Du skrev att ibland måste man utmana ryttaren och hästen, jag tolkade det som att du tyckte att det var bra att de hoppade för de behövde den utmaningen, därav min fråga. Var det feltolkat av mig får du gärna förklara!
Däremot borde dom som jag skrivit lägga in mera dressyrträning i övriga livet när dom kommer hem. Jag kan tänka mig att dom motionsrider lite lätt mellan hoppträningarna ungefär och jag tycker det kan behövas mera dressyr.
Fanns inget direkt dåligt i ridningen tycker jag på det man fick se, ingen ryttare som inte klarade av det på ett bra sätt. Bättre går dock alltid att bli.