Diabetikern

Trådstartare
aka Dvärgspets.

Är det någon som har en sån här inne? Lust att berätta lite om dem? eller bara om rasen allmänt?

Jag ska nog bli fodervärd till en liten sådan i sommar :D

har redan en liten dvärgschnauzer men nu vill jag testa en snäppet mindre hund eller hur jag ska säga ;) :D

Vet inte så jättemycket om den rasen så all info ni sitter på mottages tacksamt. Bilder på era hundar får gärna visas :D

Mvh Diabetikern

Sv: Pomerian

Jag träffar en kontinuerligt, jag kallar honom monstret :angel:

Han skäller konstant, får vredesutbrott över hundar, människor, bilar saker mm. Han klarar inte av omställningar, klarar inte av människor som försöker klappa honom och är inte rumsren än (snart två år gammal)

Han är visserligen är ganska kraftigt bevis på felavling. Men jag får känslan av att många pommar är ganska "ostadiga" personligen tycker jag kleinspitzen verkar trevligare. Men dom är väl för stora kanske...

Oj då det lät inget vidare.

Här vet jag att det är en seriös avel och har träffat mamman. vet även vilken pappan är så man kan ju lätt kolla upp hur den hunden är.

kleinspitzen har jag ingen aning om vad det är för ras?

Får googla lite.

Tack för råden :)

Jag bodde granne med en som hade pom för några år sedan och den stämde exakt in på Hazels beskrivning. Riktigt lynnig hund och högg efter alla som försökte hälsa på den. Riktigt otrevlig.

Annars har jag ingen erfarenhet alls av rasen.

Det känns väl som om man borde skriva nåt litet då man har en dvärgspets här.
Min Peppe är ett riktigt litet energiknippe som knappt aldrig verkar bli riktigt trött, dock är han sån att han vill inte gå ut på promenader :crazy: om det inte är i skogen där han får springa fritt. Han är hellre hemma o leker med sin boll och får han inte uppmärksamhet ser han till att skaffa den, antingen genom att avsiktligt(det syns verkligen att han gör det med flit!) puttar iväg bollen dit han inte kan hämta den, tex under ett skåp dit bollen kan rulla under men han inte efter eller så står han och gnäller o skäller samtidigt som han beskyddar leksaken från "tjuvar".... Tuff liten skällande jävel i trädgårn men hur feg som helst ute i koppel. Oftast är han bara en störande :devil: men ibland är han guldkanten på tillvaron(då han vill mysa i knät utan en pappa som retar honom:mad:)
Pälsen hans har det oxå nu på senare tid blivit nåt fel på, förr räckte det med en ordentlig borstning i veckan, nu måste det nästan göras varje dag för att han inte ska se fördjävlig ut...

Sen är säkert inte alla som honom, det beror nog mkt på uppfostran och så vilket min familj inte nog lyckades så bra med då vi alltid varit 4 st som alla haft olika kommandon och regler under hans snart 9år.

Men det går att lära en gammal hund att sitta! :bump: bara man är hemma o inte på bhk lr nån annanstans utomhus, samt har en hungrig hund :crazy:

(jag skaffar aldrig en dvärgspets till, men en annan spets får jag förhoppningsvis tag på relativt snart:D)

Kleinspitzen är modellen över pommen, alltså lite större. Dom jag har träffat har varit betydligt coolare än pommen men fortfarande mycket fart i. Lite skälliga men trevligare skall än pommen, mer "riktig hund" skall. Dock så tycker jag att många kleinspitzar från Sverige ser underliga ut. Pma mig om du undrar över kennel

Min granne har två pommetikar... söta och snälla hundar om än väldigt bjäbbiga!

Dåligt minne har dom också.

Vi brukar hyra lite bete av den grannen och då är man ju uppe och vattnar hästar och rider och litet så varje dag oftast en två tre ggr per dag.

Deras gamla hund som var nån sorts labbeliknande sak han skällde lite och sa ifrån första gången man gick in på deras gård.... hade man sedan varit ute i hagen och dragit ut en slang etc och sedan kom tillbaka en tio minuter senare hade han fortfarande koll på att JAG är JAG och att jag liksom höll på att jobba med hästarna...och att jag dessutom FICK hålla på med hästarna...

De små pommeterroristerna skäller som galningar varenda gång man rundar husknuten liksom. Även om de sa ifrån bara 60 sekunder tidigare att "nu kom hon in på gården matte!" så bara måste dom göra det igen och igen och igen.

Dessutom är dom övertygade om att jag tänker stjäla mina egna hästar :).

Fast dom är bedårande små charmtroll på många vis...den äldsta tiken ser ut som ett litet lakritstroll och hon vet precis hur man ser sötast ut om det möjligen kan vankas en liten godisbit....:angel:

/KT

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 511
Senast: ii-ssa
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 282
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII