Politik i USA

Fruktansvärt men även om det här är smått surrealistiskt var det ändå lite väntat med tanke på hur Trump underminerat demokratin sedan han förlorade och även innan det. Både genom att utan belägg hävda valfusk och genom att pressa delstater att inte acceptera valresultat. Jag fick en fråga i nu låsta tråden om vad jag menade med Trumps antidemokratiska agerande och det var den sortens beteende jag syftade på.

Lite sen på pucken, men the Greatest Democracy on Earth skakar lite i sina grundvalar när sådana här bilder tweetas ut till världen.
congressshelter.webp

Fruktansvärt men även om det här är smått surrealistiskt var det ändå lite väntat med tanke på hur Trump underminerat demokratin sedan han förlorade och även innan det. Både genom att utan belägg hävda valfusk och genom att pressa delstater att inte acceptera valresultat. Jag fick en fråga i nu låsta tråden om vad jag menade med Trumps antidemokratiska agerande och det var den sortens beteende jag syftade på.
Rekommenderar boken Så dör demokratier. Den beskriver precis det. Men gör det till en större fråga än att bara handla om Trump som person. Samtidigt blir det genom det breddade perspektiven också tydligt vad det är i de saker han gör som blir skadligt för demokratin.

Rekommenderar boken Så dör demokratier. Den beskriver precis det. Men gör det till en större fråga än att bara handla om Trump som person. Samtidigt blir det genom det breddade perspektiven också tydligt vad det är i de saker han gör som blir skadligt för demokratin.
Ja och Trump är ett symptom, han kan ha en förstärkande effekt på redan existerande problem men utgör så att säga inte själva grundproblemet.

Liknande trådar

Kropp & Själ De senaste årtiondena har vi sett tydligt hur den kristna högern i USA har påverkat politik och lagstiftning här hemma i norden. Jakten... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 546
Senast: Snowball
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
892
Senast: MJLee
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 476
Senast: qitis
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
986
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka