Sv: PNH Tjatter...
Verkar kul om du ska på kurs till Tubbe, har varit inne på hemsidan och ser ut som det kan vara riktigt kul där! Jag hade gärna varit med där men det är lite långt för mig eftersom jag nu är bosatt i södra sverige, men mina Norrländska gener drar kan man lungt säga! (Kommer från Västernorrland)
Kul att du med har en Balance! Vad har du för modell? Jag har en Felix 8X i allround mot hopp, så jag visualiserar den tillsammans med en Dressyr (tex Nexus
)
Diny: Jag kommer inte ihåg vad du hade för horsenality på din häst, men i paddocken kan det kanske hjälpa om du lägger upp tydliga mönster och verkligen har en plan -som du är beredd att ändra om det behövs, men som du tillämpar. Kanske kan hjälpa, min häst brukar funka mycket bra på det!
Sen när du går mellan hagarna om du försöker få henne att tänka på annat för att sen fråga henne om hon kan gå avslappnat, kan hon det inte aktivera/stimulera (vet inte vilket ord som är bäst) igen och se om hon kan slappna av sen. Behöver inte vara vidlyftiga övningar men mer att bli lite mer precis med vad du vill hon ska göra. Eller retreat (backa ifrån) för att se om hon är mer avslappnad då, för att sen göra approach igen.
Jag personligen tycker nog att i situationer som uppstår om jag pratar helt genom min och min hästs relation, så är det balansen mellan Tillit OCH Respekt som ibland inte stämmer, eller som jag utan att riktigt veta det har fått sig en törn, pga vad jag har gjort. Samt känslan av att han är MED mig som jag behöver vårda mest, men som är hur svårt som hellst! Jobbar med det varje dag! På ett för mig personligt plan för att förstå honom bättre, tror att han vet när jag vet så att säga! Shit vad flummigt detta blev, men hoppas ni är vana vid mitt flum, det är svårt att skriva ner känslor och intuitioner tycker jag.